مقایسه گلکسی واچ ۳ با گلکسی واچ اکتیو ۲ سامسونگ

چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰
مطالعه 4 دقیقه
سامسونگ گلکسی واچ ۳، جدید‌ترین ساعت هوشمندش را رونمایی کرد. این دستگاه در‌مقایسه‌با نسل پیشین خود و سایر ساعت‌های هوشمند سامسونگ چه بهبودهایی به‌خود دیده است؟
تبلیغات

سامسونگ ساعاتی پیش رسما جدید‌ترین ساعت هوشمند خود را با پشتیبانی از قابلیت‌های متعدد ورزشی و سلامتی معرفی کرد. پیش از هرچیزی برای آگاهی بهتر کاربران و جلوگیری از هرگونه گمراهی، فهرست ساعت‌های هوشمند سامسونگ را به‌ترتیب زمان عرضه بیان می‌کنیم.:

محصولات یادشده همگی صفحه‌نمایش گِرد و سیستم‌عامل تایزن دارند. درادامه، گلکسی واچ ۳ و گلکسی واچ اکتیو ۲ را مقایسه خواهیم کرد که دو نسل اخیر ساعت‌ هوشمند سامسونگ به‌شمار می‌روند.

نمای جلو ساعت هوشمند گلکسی واچ 3 سامسونگ

Galaxy Watch 3 در دو نسخه‌ی ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری عرضه خواهد شد که بزرگ‌ترین مؤلفه‌ی ظاهری آن‌ها را می‌توان بازگشت حلقه‌ی چرخشی مخصوص گلکسی واچ‌ها را دانست که یکی از قوت‌های آن‌ها دربرابر رقبا محسوب می‌شد. نمایشگر به‌کاررفته در گلکسی واچ ۳ از نوع سوپر AMOLED با رزولوشن ۳۶۰ در ۳۶۰ پیکسل و ابعاد ۱/۲ اینچی برای نسخه‌ی ۴۱ میلی‌متری و ۱/۴ اینچی مدل ۴۵ میلی‌متری است. شیشه‌ی گوریلا گلس DX نیز وظیفه‌ی محافظت از نمایشگرها را برعهده خواهد داشت.

سامسونگ در بخش قابلیت‌های سلامتی و ورزشی تلاش زیادی کرده است؛ به‌همین‌دلیل، گلکسی واچ ۳ را می‌توان یک سرو‌گردن از محصولات پیشین سامسونگ توانمندتر دانست. گلکسی واچ ۳ همانند اپل واچ اکنون قابلیت بررسی الکتروکاردیوگرام (ECG) یا ضربان قلب را دارد. توانایی تشخیص میزان اکسیژن حاضر در خون و فشارخون از دیگر قابلیت‌های جذاب سلامتی گلکسی واچ ۳ به‌شمار می‌روند. البته در نظر داشته باشید قابلیت‌های بررسی ECG و فشارخون اواخر سال جاری و تنها در نقاط تعیین‌شده‌ای از جهان (پس از تأیید صحت عملکرد به‌وسیله‌ی سازمان‌های بهداشتی هر کشور) در آن کشور ارائه می‌شود.

با توجه به شیوع کرونا و قرنطینه بسیاری از مردم، سامسونگ ۱۲۰ ویدئو آموزش ورزش در خانه را دراختیار تمام کاربران گلکسی واچ ۳ قرار خواهد داد. به‌گفته‌ی سامسونگ، گلکسی واچ ۳ و گلکسی نوت ۲۰ بسیار هماهنگ خواهند بود و قابلیت‌های جذابی نیز برای این منظور توسعه داده شده است. به‌عنوان مثال، می‌توان به امکان پاسخ خودکار و سریع پیام‌ها ازطریق ساعت (پیام متنی یا گیف) یا برقراری تماس ازطریق ژست حرکتی خاصی اشاره کرد.

samsung galaxy watch active2 / سامسونگ گلکسی واچ اکتیو ۲

گلکسی واچ اکتیو ۲ در دو اندازه‌ی ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری و در دو حالت مختلف بلوتوث و LTE به بازار عرضه شد. در این دستگاه حاشیه‌ی کنترل‌کننده‌ی ساعت مجدد بازگشته‌ بود؛ اما برخلاف نسل اول گلکسی واچ، این ساعت جدید حاشیه‌ی چرخان فیزیکی ندارد و به‌جای آن، نوار سیاهی در حاشیه‌ی ساعت قرار دارد که به‌صورت لمسی کار می‌کند و وقتی انگشت خود را روی آن بکشید، می‌توانید بخش‌های مختلف منو و صفحه را ببینید و انتخاب کنید.

در گلکسی واچ اکتیو ۲، نمایشگر ضربان قلب و شتاب‌سنج در‌مقایسه‌با مدل‌های پیشین بهبود یافته‌ است. این ساعت اولین دستگاهی بود که در آن از دستیار مجازی سامسونگ، بیکسبی (Bixby)، استفاده شده‌ بود. سامسونگ در معرفی این دستگاه وعده‌ی عرضه‌ی قابلیت ECG را داد که متأسفانه هیچ‌گاه عملی نشد. تجهیز به نسخه‌ی پنجم بلوتوث و NFC درکنار GPS برای موقعیت‌یابی از دیگر قابلیت‌های اکتیو ۲ به‌شمار می‌رفت.

گلکسی واچ اکتیو ۲ همان‌گونه که از نامش مشخص برمی‌آید، بر ورزش‌ و سلامتی بسیار متمرکز است. اپلیکیشن Calm این ساعت برنامه‌های مخصوص مدیتیشن دارد و زمان خواب را بررسی می‌کند. این ویژگی به زبان‌های انگلیسی و اسپانیایی و آلمانی دردسترس است. علاوه‌براین، اکتیو ۲ می‌تواند میزان استرس را بسنجد و از آن تاریخچه بسازد.

در این ساعت هوشمند سامسونگ، خاصیت ضدآب ارتقا یافته و به مقاومت تا فشار ۵ اتمسفر رسیده است؛ درنتیجه، این ساعت را برای شنا مناسب کرده‌ است. همچنین، صفحه‌نمایش سوپرامولد آن از محافظ گوریلا گلس بهره می‌برد.

مقایسه 2 محصول
نمای نیمرخ راست ساعت هوشمند گلکسی واچ 3 سامسونگسامسونگ گلکسی واچ 3samsung galaxy watch active2 / سامسونگ گلکسی واچ اکتیو ۲سامسونگ گلکسی واچ اکتیو 2 مدل 44 میلی‌متری
معرفی5 آگست 20202019، اوت
وضعیتموجود، عرضه شده در 6 آگست 2020موجود. عرضه شده در اوت 2019
ابعاد46.2 در 45 در 11.1 میلی‌متر44 در 44 در 10.9 میلی‌متر
وزن- 53.8 گرم - 45 میلی‌متری - 48.2 گرم نسخه 41 میلی‌متری - 43 گرم - نسخه 45 میلی‌متری44 گرم
سیم‌کارتeSIMسیم‌کارت الکترونیکی eSIM
سایر مشخصات بدنه- پشتیبانی از Samsung Pay - استاندارد نظامی MIL-STD-810G - مقاومت در برابر نفوذ آب (IP68) - پشتیبانی از ECG - سنجش فشار خون - سازگار با بندهای ۲۰ یا ۲۲ میلی‌متری - لبه‌های حساس به لمس- Samsung Pay - استاندارد MIL-STD-810G - گواهی IP68 - سازگار با بند 22 میلی‌متری - قابلیت ECG - حاشیه‌های نمایشگر لمسی - بدنه‌ از جنس فولاد 316L
نوعSuper AMOLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگSuper AMOLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
سایز1.4 اینچ (~30.4% نسبت نمایشگر به بدنه)1.4 اینچ (~32.7% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن360 در 360 پیکسل، 1:1 (~364 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)360 در 360 پیکسل، 1:1 (~364 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
محافظکورنینگ گوریلا گلس DXکورنینگ گوریلا گلس +DX
سایر مشخصات نمایشگرنمایشگر همیشه روشن (Always-on display)Always-on display
سیستم‌عاملwearable OS 5.5 مبتنی بر تایزنTizen - مبتنی بر wearable OS
تراشهExynos 9110 (ده نانومتری)Exynos 9110 نانومتری
پردازنده مرکزیدو هسته‌ای 1.15 گیگاهرتز Cortex-A53دو هسته‌ای 1.15 گیگاهرتز Cortex-A53
پردازنده گرافیکیMali-T720Mali-T720
حافظه داخلی8 گیگابایت، 1 گیگابایت رم4 گیگابایت، 738 مگابایت رم
اسپیکربلهبله
باتریباتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 340 میلی آمپر ساعتباتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 340 میلی آمپر ساعت
حسگرهاشتاب‌سنج، ژیروسکوپ، ضربان قلب‌سنج، فشارسنجشتاب‌سنج، ژیروسکوپ، ضربان قلب‌سنج، فشارسنج
سایر مشخصات و قابلیت‌هاقابلیت تشخیص افتادن-
فناوریGSM / HSPA / LTEعرضه در مدل LTE و WiFi (مدل LTE در ایران قابل استفاده نیست)
شبکه بی‌سیمWi-Fi 802.11 b/g/nWi-Fi 802.11 b/g/n
بلوتوث5.0، A2DP، LE5.0، A2DP، LE
GPSبله، با A-GPS، GLONASS، GALILEO، BDSبله، با GLONASS، GALILEO، BDS
NFCبلهبله
USBخیرخیر
رنگ‌هابرنز، مشکی، سفیدمشکی، نقره‌ای، طلایی، صورتی
محدوده قیمتحدود 250 یوروحدود 400 یورو

دیدگاه شما درباره‌ی گلکسی واچ ۳ سامسونگ چیست؟ آیا تحولی بزرگ در‌مقایسه‌با واچ اکتیو ۲ تجربه کرده است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات