مقایسه گلکسی واچ ۳ و اپل واچ ۵

چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
گلکسی واچ ۳ به قابلیت‌های سلامتی و ورزشی متعددی مجهز شده است. اما آیا توان شکست اپل واچ سری ۵ به‌عنوان مطرح‌ترین گزینه‌ی موجود در بازار را دارد
تبلیغات

پس از دو سال از عرضه‌ی نسل اول گلکسی واچ، سامسونگ ساعتی پیش نسل دوم آن را با نام گلکسی واچ 3 معرفی کرد. این ساعت هوشمند در دو نسخه‌ی ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری به بازار عرضه خواهد شد که هر دو نسخه به مکانیزم حلقه‌ی چرخان معروف نسل اول مجهز هستند.  نمایشگر به‌کاررفته در گلکسی واچ ۳ از نوع سوپر AMOLED با رزولوشن ۳۶۰ در ۳۶۰ پیکسل و ابعاد ۱/۲ اینچی برای نسخه‌ی ۴۱ میلی‌متری و ۱/۴ اینچی مدل ۴۵ میلی‌متری است. شیشه‌ی گوریلا گلس DX نیز وظیفه‌ی محافظت از نمایشگرها را برعهده خواهد داشت.

سامسونگ گلکسی واچ ۳

سیستم‌عامل بهینه‌ی تایزن ۵/۵ درکنار پردازنده‌ جدید اکسینوس ۹۱۱۰ خبر از رابط کاربری روان‌ و سرعت بیشتر دستگاه می‌دهند. اما جذاب‌ترین قابلیت گلکسی واچ ۳ تجهیز آن به فناوری‌های پیشرفته‌ی سلامتی و ورزشی است تا اکنون به گزینه‌ی بسیار خوبی برای ورزشکاران حرفه‌ای تبدیل شود. گلکسی واچ ۳ همانند اپل واچ اکنون قابلیت بررسی الکتروکاردیوگرام (ECG) یا ضربان قلب را دارد. توانایی تشخیص میزان اکسیژن حاضر در خون و فشارخون از دیگر قابلیت‌های جذاب سلامتی گلکسی واچ ۳ به‌شمار می‌روند. البته در نظر داشته باشید قابلیت‌های بررسی ECG و فشارخون اواخر سال جاری و تنها در نقاط تعیین‌شده‌ای از جهان (پس از تأیید صحت عملکرد به‌وسیله‌ی سازمان‌های بهداشتی هر کشور) در آن کشور ارائه می‌شود.

فروش ساعت هوشمند گلکسی واچ ۳ سامسونگ از فردا، ۶ اوت (۱۶ مرداد)، در برخی کشورها و عرضه‌ی ساعت در کشور‌های اروپایی نیز از ۲۱ اوت (۳۱ شهریور) آغاز خواهد شد. نسخه‌ی ۴۱ میلی‌متری گلکسی واچ ۳ در رنگ‌های برنزی و نقره‌ای و با قیمت ۴۲۹ یورو و مدل ۴۵ میلی‌متری در رنگ‌های نقره‌ای و مشکی و تیتانیومی (اواخر سال) و با قیمت ۴۵۹ دلار دردسترس کاربران خواهد بود. ناگفته نماند برای خرید نسخه‌ی LTE نیز باید پنجاه یورو هزینه‌ی بیشتری پرداخت کنید.

اپل واچ سری ۵ / apple watch 5 series

اما در طرف دیگر جنگ ساعت‌های هوشمند، اپل واچ نه‌تنها به‌عنوان پرفروش‌ترین ساعت هوشمند، بلکه به‌عنوان پرفروش‌ترین ساعت جهان حضور دارد که رقابت با آن برای کسب سهمی از بازار امری بسیار دشوار است. اپل واچ ۵ از نمایشگر ۱/۷۸ اینچی همواره روشن بهره می‌برد؛ بنابراین در هر لحظه کاربران می‌توانند زمان و اعلانیه‌های دریافتی را روی صفحه‌نمایش دستگاه مشاهده کنند.

اپل ساعت هوشمند خود را مجهز به انوع و اقسام از قابلیت‌های مختلف کرده است که مشابه آن را به‌سختی می‌توان در محصولات رقبا یافت. این فهرست با به‌روزرسانی اخیر واچ‌ اواس ۷ نیز کامل‌تر از گذشته شده است. ثبت نوار قلب ECG، قطب‌نمای داخلی، نقشه‌های بروز‌ شده، قابلیت‌های گسترده‌ی پخش موسیقی، قابلیت تشخیص سقوط، بررسی کیفیت خواب، تشخیص فعالیت‌های ورزشی و کششی جدید، کمک در شتسشوی دست‌ها، تماس با اورژانس در صورت تشخیص حادثه و دستیار صوتی Siri، تنها بخشی از توانایی‌های ساعت هوشمند اپل است که آن را به محبوب‌ترین نمونه‌ی موجود در بازا تبدیل کرده است.

نسخه‌ی پایه‌ی اپل‌واچ ۵ مجهز به قطب‌نمای داخلی با قیمت ۳۹۹ دلار و نسخه‌ی Cellular این گجت با قابلیت برقراری تماس با قیمت ۴۹۹ دلار روانه‌ی بازار شد.

مقایسه 2 محصول
اپل واچ سری 5 / Apple wathc Series 5اپل واچ سری 5نمای نیمرخ راست ساعت هوشمند گلکسی واچ 3 سامسونگسامسونگ گلکسی واچ 3
معرفی2019، سپتامبر5 آگست 2020
وضعیتموجود. عرضه شده در سپتامبر 2019موجود، عرضه شده در 6 آگست 2020
ابعاد44 در 38 در 10.7 میلی‌متر46.2 در 45 در 11.1 میلی‌متر
وزن47.8 گرم- 53.8 گرم - 45 میلی‌متری - 48.2 گرم نسخه 41 میلی‌متری - 43 گرم - نسخه 45 میلی‌متری
سیم‌کارتسیم‌کارت الکترونیکیeSIM
سایر مشخصات بدنهضدآب تا عمق 50 متری دارای مجوز ECG (سخت‌افزار در تمام نسخه‌ها موجود است، اما نرم‌افزار در برخی بازارها محدود شده است)- پشتیبانی از Samsung Pay - استاندارد نظامی MIL-STD-810G - مقاومت در برابر نفوذ آب (IP68) - پشتیبانی از ECG - سنجش فشار خون - سازگار با بندهای ۲۰ یا ۲۲ میلی‌متری - لبه‌های حساس به لمس
نوعLTPO OLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگSuper AMOLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
سایز1.78 اینچ (~60.0% نسبت نمایشگر به بدنه)1.4 اینچ (~30.4% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن448 در 368 پیکسل (~326 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)360 در 360 پیکسل، 1:1 (~364 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
محافظشیشه‌ی محافظ سافایرکورنینگ گوریلا گلس DX
سایر مشخصات نمایشگرلمس سه‌بعدی روشنایی 1000 نیت نمایشگر Always-onنمایشگر همیشه روشن (Always-on display)
سیستم‌عاملwatchOS 6.0wearable OS 5.5 مبتنی بر تایزن
تراشهاپل S5Exynos 9110 (ده نانومتری)
پردازنده گرافیکیPowerVRMali-T720
پردازنده مرکزی-دو هسته‌ای 1.15 گیگاهرتز Cortex-A53
حافظه داخلی32 گیگابایت8 گیگابایت، 1 گیگابایت رم
اسپیکربلهبله
باتریباتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 292 میلی آمپر ساعت (1.12 وات ساعت)باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 340 میلی آمپر ساعت
استندبایتا 18 ساعت (استفاده‌‌ی ترکیبی)-
حسگرهاشتاب‌سنج، ژیروسکوپ، ضربان قلب‌سنج (نسل دوم)، فشارسنج، قطب‌نماشتاب‌سنج، ژیروسکوپ، ضربان قلب‌سنج، فشارسنج
سایر مشخصات و قابلیت‌هاپشتیبانی دستیار صوتی از حالت گفتگو و زبان محاورهقابلیت تشخیص افتادن
فناوریGSM / HSPA / LTEGSM / HSPA / LTE
شبکه بی‌سیمWi-Fi 802.11 b/g/nWi-Fi 802.11 b/g/n
بلوتوث5.0، A2DP، LE5.0، A2DP، LE
GPSبله، با A-GPS، GLONASS، GALILEO، QZSSبله، با A-GPS، GLONASS، GALILEO، BDS
NFCبلهبله
USBخیرخیر
رنگ‌هامشکی، نقره‌ای، طلاییبرنز، مشکی، سفید
محدوده قیمت-حدود 250 یورو

نظر شما چیست؟ گلکسی واچ ۳ سامسونگ یا اپل واچ ۵؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات