پشتیبانی از واچ‌فیس‌های سخت‌افزاری به WearOS افزوده شد

جمعه ۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
توسعه‌دهنده‌ها از این پس می‌توانند واچ‌فیس حرفه‌ای‌تر برای Wear OS بسازند که قابلیت بهره‌برداری از ویژگی‌های سخت‌افزاری دستگاه را هم داشته باشد.
تبلیغات

سیستم‌عامل WearOS که به‌عنوان رقیبی برای watchOS اپل در بازار شناخته می‌شود، ازلحاظ قابلیت‌های نرم‌افزاری نسبت به بسیاری از سیستم‌های عامل گجت‌های پوشیدنی کمبود دارد. البته اکنون که اپل در WWDC قابلیت‌ها و گزینه‌های جدید سیستم‌عامل آتی اپل واچ را معرفی کرده است، در سوی دیگر وب‌سایت توسعه‌دهنده‌های اندروید، قابلیت‌هایی را برای طرافدارن WearOS معرفی کرد و این قابلیت‌ها شامل پشتیبانی از واچ‌فیس حرفه‌ای‌تر در ساعت‌های هوشمند مجهز به سیستم‌عامل می‌شود. به‌عنوان مثال واچ‌فیس‌هایی با انیمیشن حرفه‌ای را می‌توان در نسخه‌های بعدی WearOS مشاهده کرد که به‌عنوان مثال از ثانیه‌شمار روان به‌‌جای ثانیه‌شمار تکی استفاده می‌کنند.

در نسخه‌ی جدید ابزارهای توسعه‌دهنده که به‌نام Wearable Support Library v 2.7.0 عرضه شد، توسعه‌دهنده‌ها می‌توانند از شتاب‌دهی و ابزارهای سخت‌افزاری تحت پشتیبانی در گجت هوشمند برای واچ‌فیس استفاده کنند. چنین قابلیتی قبلا تنها در اپلیکیشن‌های اختصاصی Wear OS دیده می‌شد. به‌هرحال اکنون توسعه‌دهنده‌ها می‌توانند اپلیکیشن‌های خود را به گونه‌ای بهینه‌سازی کنند که از قابلیت‌های باتری بهینه‌سازی شده و انیمیشن‌های روان‌تر بهره ببرد.

کاربران و کارشناسان امیدوار هستند که پشتیبانی‌های نرم‌افزاری WearOS باز هم بیشتر شود. به‌هرحال اکنون ساعت‌های هوشمند متعددی با طراحی‌های زیبا و مجهز به WearOS در بازار وجود دارند که شاید با پشتیبانی نرم‌افزاری بهتر بتوان سهم بازار بیشتری را برای آن‌ها جذب کرد. به‌علاوه، خود سیستم‌عامل هم نیاز به به‌روزرسانی کلی بهتر دارد، چون آخرین به‌روزرسانی به سال ۲۰۱۸ باز می‌گردد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات