اپل واچ سری 4 توانایی ثبت نوار قلب کاربر را دارد

چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
اپل دقایقی پیش از ساعت هوشمند اپل واچ سری ۴ با امکان ثبت نوار قلب یا همان الکتروکاردیوگرام رونمایی کرد.
تبلیغات

اپل مراسمش را با رونمایی از نسل جدید ساعت اپل واچ آغاز کرد. به‌گفته‌ی این شرکت، اپل واچ جدید به تراشه‌ی ۶۴ بیتی دو هسته‌ای مجهز شده و از نمایشگری بزرگ‌تر نسبت به‌قبل بهره می‌برد.

یکی از هیجان‌انگیزترین ویژگی‌های Apple Watch Series 4، امکان ثبت ECG یا همان نوار قلب کاربر است؛ گفتنی است که به‌طور معمول نوار قلب را می‌توان در کلینیک‌های پزشکی و با دستگاه‌های مخصوص ثبت کرد. این نخستین‌بار در دنیا است که افراد معمولی می‌توانند بدون داشتن نسخه‌ی پزشک، دستگاهی اختصاصی را برای ثبت نوار قلب خریداری کنند. نکته‌ی مهم این است که اپل واچ سری ۴ تاییدیه‌ی سازمان FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) را دریافت کرده است.

ECG که در برخی جاها به‌آن EKG و حتی الکتروکاردیوگرام هم گفته می‌شود، فعالیت الکتریکی قلب را طی یک بازه‌ی زمانی مشخص اندازه می‌گیرد. این پروسه در حقیقت از طریق یک‌سری سیگنال الکتریکی ویژه که پس از هربار ضربان قلب، روی پوست ظاهر می‌شوند، صورت می‌گیرد. پزشک متخصص می‌تواند با بررسی دقیق نوار قلب فرد، بیماری‌های قلبی مختلف را تشخیص دهد.

پروسه‌ی ثبت نوار قلب توسط اپل واچ به این‌صورت است که شما باید به‌مدت ۳۰ ثانیه انگشت خود را روی مکان ویژه‌ای که برای این کار تعبیه شده است نگه دارید تا Apple Watch Series 4 نوار قلب شما را در قالب یک فایل PDF بهتان تحویل دهد. پس از این شما می‌توانید آن نوار قلب را پیش پزشک متخصص ببرید.

اپل گفته است که این ویژگی کاربردی، اواخر سال جاری میلادی فعال خواهد شد. گفتنی است که این قابلیت تنها برای کاربران ساکن در ایالات متحده‌ی آمریکا در دسترس قرار خواهد گرفت.

 گفتنی است که اپل در ساعت جدیدش تمرکز ویژه‌ای روی سلامتی کاربر داشته است؛ این‌بار اگر ضربان قلب فرد پایین‌تر از حد معمول باشد، اپل واچ سری ۴ به او اطلاع می‌دهد.

اپل واچ جدید همچنین می‌تواند به‌لطف حسگرهای ژیروسکوپ و شتاب‌سنج جدیدش، لیز خوردن یا سقوط کردن کاربر از ارتفاع را تشخیص دهد. 

دیدگاه خود را در مورد ساعت جدید اپل با زومیت در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات