موسس آکیولس از قیمت هدست واقعیت مجازی ریفت دفاع کرد

پنج‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
همزمان با مشخص شدن قیمت هدست واقعیت مجازی آکیولس، پیش فروش آن نیز آغاز شد. در این فاصله بسیاری قیمت ۵۹۹ دلاری این گجت را مورد انتقاد دادند. حال موسس این کمپانی در دفاع از قیمت این هدست، نرخ تعیین شده در مقابل قابلیت‌های آکیولس ریفت منطقی خوانده است. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

پالمر لاکی، موسس آکیولس پس از مطرح شدن انتقادات فراوان در مورد قیمت ۵۹۹ دلاری هدست واقعیت مجازی این کمپانی، توییتی منتشر کرده و قیمت این هدست واقعیت مجازی را در مقابل قابلیت‌های ارائه شده توسط آن، بسیار منطقی خوانده است.

لاکی در این مورد چنین اظهار نظر کرده است:

باید تکرار کنم که ما از راه فروش سخت‌افزار ریف درآمدی را کسب نمی‌کنیم. هدست‌های واقعیت مجازی رده بالا قیمت بسیار زیادی دارند و در مقایسه با آن‌ها، آنچه که ما ارائه می کنیم بسیار ارزان است. قیمت ارزان هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت را می‌توان با پرداخت ۵۹۹ دلار برای یک تلویزیون OLED در اندازه‌ی ۱۲۰ اینچ مقایسه کرد. چنانکه این قیمت برای این تلویزیون بسیار ارزان و باورنکردنی است، این قیمت برای ریفت نیز چنین وضعیتی دارد.

پس از مشخص شدن قیمت هدست واقعیت مجازی آکیولس و آغاز پیش فروش آن، خبری در وبلاگ این کمپانی منتشر شد که حکایت از عرضه‌ی محدود ریفت در برخی فروشگاه‌های خرده فروشی داشت. زمان عرضه‌ی ریفت بصورت مستقیم، ماه آوریل اعلام شده است. انتظار می‌رود اولین سری از آکیولس ریفت‌های پیش فروش شده در روز ۲۸ مارس (۹فروردین ۱۳۹۵) به دست خریداران برسد.

افرادی که این هدست واقعیت مجازی را خریداری کنند، این محصول را به همراه یک کنترلر ایکس باکس وان و آداپتور وایرلس در اختیار خواهند گرفت. همچنین باید به آکیولس ریموت نیز اشاره کرد که همراه با این هدست واقعیت مجازی قابل استفاده است. با استفاده از آکیولس ریموت می‌توان به سادگی انواع محتوای واقعیت مجازی و بازی‌ها در این حوزه را به راحتی اجرا کرد.

oculus remote 6486a

آکیولس همچنین حداقل مشخصات فنی لازم برای پی‌سی‌هایی را که می‌توانند این گجت را اجرا کنند، اعلام کرده که به ترتیب زیر است:

  • کارت گرافیک: انویدیا GTX 970 یا AMD R9 290
  • پردازنده: اینتل Core i5-4590
  • حافظه‌ی رم: ۸ گیگابایت یا بیشتر
  • خروجی تصویر: HDMI 1.3
  • ورودی: سه پورت USB 3.0 به همراه یک پورت USB 2.0
  • سیستم‌عامل: ویندوز ایکس پی ۶۴ بیتی سرویس پک یک

نظر شما در مورد قیمت این محصول چیست؟

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی CES 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات