سامسونگ پتنت‌هایی برای افزودن قابلیت‌های ساعت هوشمندش به ثبت رساند

یک‌شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶
مطالعه 4 دقیقه
در طول سال‌های اخیر کمپانی‌های فعال در زمینه‌ی تولید محصولات الکترونیک، ساعت‌های هوشمند بسیاری را روانه‌ی بازار کرده‌اند، اما هنوز این گجت‌ها با امکانات خود نتوانسته‌اند نظر بخش بزرگی از بازار را به خود جلب کنند، از این‌رو بسیاری از تولیدکنندگان در پی آن هستند که کاربردهای این گجت را به نحوی گسترش دهند تا این گجت‌ها نیز مورد استقبال قرار گیرند. سامسونگ نیز در این راستا پتنت‌هایی را به ثبت رسانده که در ادامه نگاهی به آن‌ها خواهیم کرد.
تبلیغات

سامسونگ یکی از کمپانی‌هایی به شمار می‌رود که در سال‌های اخیر ساعت‌های هوشمند متعددی را روانه‌ی بازار کرده است. این کمپانی انواع محصولات مبتنی بر اندروید، اندروید ور و تایزن را روانه‌ی بازار کرده، اما با این وجود استقبال از ساعت‌های هوشمند در بازار به اندازه‌ای نیست که بتوان آن را یک محصول همه‌گیر خواند. قابلیت‌های محدود در کنار عمر باتری پایین باعث شده تا بسیاری از کاربران به سراغ این گجت‌ها نروند. کره‌ای‌ها اخیرا پتنت‌هایی را برای ساعت هوشمند به ثبت رسانده‌اند که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

یکی از پتنت‌های ثبت شده توسط سامسونگ نشان از بکارگیری این پتنت به همراه هدست واقعیت مجازی این کمپانی دارد. همانطور که می‌دانید هدست واقعیت مجازی آکیولس دارای کنترل‌هایی دستی است که می‌توان از طریق آن حرکات دست را نیز وارد تعامل با هدست واقعیت مجازی کرد. سامسونگ در نظر دارد تا امکان جفت کردن ساعت هوشمند با هدست واقعیت مجازی گیر وی آر خود را فراهم کرده و از این طریق کاربران را قادر کند تا با مچ دست خود نیز تعاملاتی را انجام دهند. به طور حتم در صورتی که هدست واقعیت مجازی سامسونگ بتواند با محصولی نظیر دستبند هوشمند گیر فیت جفت شود، می‌توان از قابلیت‌های متعددی برخوردار بود.

دنیای واقعیت مجازی تنها حوزه‌ای نیست که سامسونگ در نظر دارد تا ساعت هوشمند خود را وارد آن کند. سامسونگ در زمینه‌ی ساخت لوازم خانگی نیز فعال است و از این‌رو می‌توان این حوزه را نیز یکی از ایده‌آل‌ترین بخش‌ها برای بکارگیری ساعت هوشمند خواند. برای مثال می‌توان با تکان دادن دست خود در جهات مشخص دستورات متعددی را برای عملکرد ساعت هوشمند صادر کرد. ساعت هوشمند سامسونگ را در این صورت باید کنترلی خواند که همیشه همراه کاربر است و از طریق آن می‌توان قابلیت‌های خانه هوشمند را به راحتی کنترل کرد.

همانطور که در این تصاویر نیز می‌بینید، کاربران در کنار انواع لوازم خانگی از قبیل سیستم‌ تهویه هوا، ماشین لباسشویی و تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ از ساعت استفاده می‌کنند. در صورتی که با سری تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ آشنا باشید، می‌دانید که این کمپانی در سال‌های اخیر امکان استفاده از ژست‌های حرکتی را برای کنترل شماری از قابلیت‌های تلویزیون در اختیار کاربران قرار داده است. با استفاده از ژست‌های حرکتی منطبق شده با ساعت دیگر نیاز به استفاده از دوربین تعبیه شده روی تلویزیون نیست و می‌توان از طریق ساعت هوشمند به صدور دستورات پرداخت.

به طور حتم کاربردهای ارائه شده تنها بخشی از امکاناتی است که می‌توان با استفاده از ساعت‌های هوشمند انجام داد و شاید در نسل‌های بعدی ساعت هوشمند سامسونگ شاهد قابلیت‌های دیگری نیز باشیم.

samsung gear vr watch patent 2 2f84d
samsung gear vr watch patent 3 f0c3e
samsung gear vr watch patent 4 dd2ce
samsung watch gestures smart home patent 2 ee97d
samsung watch gestures smart home patent 3 bfce0
samsung watch gestures smart home patent 4 9d7f2
samsung watch gestures smart home patent 5 daad5

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات