شیائومی و فیت‌بیت بازار پوشیدنی‌ها را قبضه کرده‌اند

جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در سه‎ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۷، شیائومی و فیت‌بیت در بازار گجت‌های پوشیدنی‌ جایگاه اول را به خود اختصاص دادند و اپل پشت سر آن‌ها قرار گرفت.
تبلیغات

در سال ۲۰۱۷، فروش گجت‌های پوشیدنی ۷.۳ درصد رشد داشته است و شیائومی و فیت‌بیت به‌صورت مشترک بیشترین سهم را از این بازار دارند و اپل نیز در تعقیب آن‌ها است.

در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷، شیائومی گوی رقابت را از فیت‌بیت ربود. شرکت چینی موفق شد در سه‌ماهه‌ی دوم و سوم نیز رتبه‌ی اول پرفروش‌ترین‌های بخش پوشیدنی‌ها را داشته باشد؛ با این تفاوت که در سه‌ماهه‌ی سوم فیت‌بیت خود را بالا کشیده و با شیائومی به‌طور مشترک این رتبه را کسب کرده است‌. لازم به ذکر است که فیت‌بیت مدت‌ها رتبه‌ی اول بلامنازع تمام فصول بود.

شیائومی در سه‌ماهه‌ی سوم مجموعا ۲۶.۳ میلیون گجت پوشیدنی در سراسر دنیا به فروش رساند که این عدد ۷.۳ درصد بیش از رقم ۲۴.۵ میلیون در مدت مشابه در سال ۲۰۱۶ است. جدیدترین نمودارها‌ی IDC نشان می‌دهند که هر ۵ شرکت بالای جدول فروش حداقل یک میلیون دستگاه پوشیدنی فروخته‌اند. سامسونگ که در سه‌ماهه‌ی دوم از کوران رقابت جا ماند، در این سه‌ماهه هم جایی در بین ۵ برند پرفروش حوزه‌ی پوشیدنی‌ها ندارد.

فروش پوشیدنی‌ها

همان‌طور که می‌بینید، شیائومی به دلیل فروش ۱۰۰ هزار دستگاه کمتر، کاهشی یک‌ و‌ نیم درصدی (از ۱۵.۲ به ۱۳.۷) تجربه کرده است. IDC خاطرنشان می‌کند که شرکت چینی در تنوع محصولات بی‌نظیر است و برای مثال خط تولید کتانی هوشمند خود را دارد؛ اما اکثریت فروش این شرکت در خانه‌ی آن یعنی چین صورت می‌گیرد.

از سوی دیگر سهم فیت‌بیت از بازار با کاهشی ۸.۲ درصدی (از ۲۱.۹ درصد به ۱۳.۷ درصد) مواجه بوده و این ۱.۸ میلیون دستگاه کمتر فروخته است. فیت‌بیت با رونمایی از اولین ساعت هوشمند خود در واقع دوره‌ی گذار را طی می‌کند؛ ولی باید گفت این چهارمین کاهشی است که این شرکت در مقایسه با آمار سال گذشته‌ی خود ثبت می‌کند.

اپل به لطف فروش ۹۰۰ هزار دستگاه بیشتر، سه درصد رشد به ثبت رسانده است. اپل‌ واچ‌های سری یک و دو دستگاه‌های قابلی هستند و معرفی سری سوم به افزایش فروش کلی این شرکت کمک کرد. به نظر می‌رسد کاربران تا حدودی به نسخه‌ی بی نیاز از گوشی تمایل بیشتری نشان داده‌اند.

هواوی با افزایش ۳.۵ درصدی در سه‌ماهه‌ی سوم، ۶ درصد از سهم بازار را در اختیار داشته است؛ درحالی‌که گارمین با کاهشی ۰.۵ درصدی مواجه شده و ۴.۹ درصد سهم از بازار را ثبت کرده است. این دو شرکت با سهم تک‌رقمی خود، با فاصله نسبت به رقبا در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات