سامسونگ به تعقیب اپل در بازار ساعت های هوشمند ادامه می دهد

پنج‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم دو شرکت اپل و سامسونگ گزارش درآمدهای خود را در سه ماه سوم سال ۲۰۱۵ ارائه کردند. در ادامه وضعیت فروش این دو شرکت در بازار ساعت‌های هوشمند را بطور مختصر مرور می‌کنیم. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اپل و سامسونگ  در گزارش مالی اخیر خود، با تمرکز بیشتر روی فروش گوشی‌های هوشمند و عملکرد خود در بازار موبایل، به نوعی سایر درآمدهایشان را در پشت این حوزه موفق پنهان کردند و برای مثال مطالب چندانی در ارتباط با ساعت‌های هوشمند از این دو شرکت نشنیدیم. اپل اعلام نکرد که در ۳ ماه مورد نظر چه تعداد اپل واچ به فروش رسانده و سامسونگ نیز در مورد عملکرد خود در بازار ابزارهای پوشیدنی هوشمند اظهار نظر چندانی نکرد.

اما اطلاعات موسسه تحقیقاتی Strategy Analytics نشان می‌دهد که اپل در حال حاضر پیشتاز بازار ساعت‌های هوشمند است و سامسونگ در رتبه‌ی دوم در تعقیب این شرکت است. طبق تخمین این موسسه‌ی تحقیقاتی، اپل در ماه‌های بین جولای و سپتامبر ۴.۵ میلیون اپل واچ به فروش رسانده است و سامسونگ با فروش ۶۰۰ هزار عددی در رتبه دوم قرار دارد.

از آنجا که در این گزارش در مورد عملکرد سامسونگ از عبارت ابزار پوشیدنی استفاده شده و نام دقیق دستگاه‌ها ذکر نشده هنوز بطور دقیق مشخص نیست که آیا این میزان فروش ذکر شده متعلق به نسل اول Gear‌ سامسونگ است یا Gear 2 و Gear Fit‌ را نیز شامل می‌شود. البته در نظر داشته باشید که این آمارها میزان فروش Gear S2‌ سامسونگ را که حدود یک ماه پیش به بازار عرضه شد، در بر نمی‌گیرد.

تعداد کل ساعت‌های هوشمندی که در این بازه‌ی زمانی به فروش رفته ۶.۱ میلیون واحد بوده است که رشد ۶ برابری را در مقایسه با سال قبل نشان می‌دهد. اپل ۷۳ درصد از این مقدار فروش و سامسونگ ۱۰ درصد را در اختیار داشته است. سایر تولیدکنندگان ساعت‌های هوشمند از جمله ایسوس، سونی، ال‌جی و هواوی روی هم رفته ۱ میلیون دستگاه به فروش رسانده‌ا‌ند که ۱۶ درصد از کل میزان فروش را شامل می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات