گیر اس 2 می‌تواند شما را متقاعد به خرید ساعت هوشمند کند

پنج‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
یک سال پیش، در نمایشگاه ایفا شاهد رونمایی فله‌ای ساعت‌های هوشمند غیر حرفه‌ای و ابتدایی از بیشتر شرکت‌های الکترونیکی بودیم. ساعت‌های هوشمندی که زمخت و بد ریخت بودند و حرفی برای گفتن نداشتند. اما به هر حال، امسال شرکت سامسونگ ساعت هوشمندی را عرضه کرد که بسیار قدرتمند و متقاعد کننده است. ساعت هوشمندی که احتمالا قصد خریدش را داشته باشید.
تبلیغات

در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۴ بسیاری از شرکت‌های الکترونیکی اقدام به معرفی ساعت‌های هوشمند خود کردند. ساعت‌هایی که چنگی به دل نمی‌زدند. اما امسال شرکت سامسونگ با معرفی ساعت هوشمند گیر اس ۲، قاعده‌ی بازی را به سمت خود عوض کرد!

ساعت هوشمند گیر اس ۲ شبیه به هیچ یک از ساعت‌های هوشمندی که تظاهر به ساعت بودن می‌کنند، نیست! گیر اس ۲ دارای اندازه و وزن مشابه با ساعت‌های مچی عادی است. این ساعت هوشمند مانند هر ساعت عادی دیگری، ساعت را نشان می‌دهد! این موارد ویژگی‌های پایه‌ای هستند که انتظار داریم هر ساعت هوشمندی از آن‌ها بهره‌مند باشد. با این حال، هیچ یک از محصولات معرفی شده تا به امروز چنین ویژگی‌هایی نداشته‌اند! ساعت هوشمند پِبل با سیستم عامل اندروید ور مانند ساعت‌های عادی در هر لحظه ساعت را نشان داده و نمایشگر آن همیشه روشن است اما نیاز به کاهش وزن دارد و سیستم عامل آن هم نیاز به جراحی پلاستیک دارد! ساعت هوشمند اپل تحت عنوان اپل واچ هم در مچ دست کاربرها خودنمایی می‌کند. ظاهر آن نیز تجملی و شبیه به رایانه‌ی قابل حمل کوچک است.

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

گیر اس ۲، دارای ضخامتی کم‌تر است و سیستم عامل تایزن آن، جایگزینی زیباتر برای اندروید ور است 

 حفظ کردن موارد اولیه و مقدماتی یک ساعت برای داشتن ساعت هوشمندی مفید، بسیار مهم است. ساعت هوشمند بایستی ازلحاظ فیزیکی راحت بوده و دارای وزن سبکی باشد. این موارد اندک، جذابیت یک ساعت هوشمند را بیش از پیش خواهد کرد. شرکت سامسونگ با معرفی ساعت هوشمند گیر اس ۲، در موقعیت حسادت برانگیزی قرار دارد. گیر اس ۲، ساعتی شیک و سبک همراه با نمایشگری درخشان است. صفحه نمایش AMOLED آن اندکی تو رفتگی داشته و دارای محافظ نمایشگر گوریلا گلس است. این طراحی باعث انعکاس نور از دیواره‌ی داخلی ساعت و جذابیت بیشتر آن می‌شود. وجود انیمیشن‌های دلپسندی که هنگام رسیدن به انتهای منو یا لیست آیتم‌ها نمایش داده می‌شود، جذابیت آن را دوچندان می‌کند. پس‌زمینه‌ی تاریک با صفحه‌ی گرد ساعت جفت و جور شده و در نظر کاربر، آشنا به نظر می‌رسد.

حاشیه‌ی گردان دور صفحه نمایش، معقول و رضایت بخش است

کنترل رابط کاربری گیر اس ۲ به روش مبتکرانه‌ای، با استفاده از حاشیه‌ی گردان ساعت انجام می‌شود. در گذشته ساعت‌های زیادی دارای حلقه‌ی گردان بوده‌اند اما هیچگاه مورد استفاده قرار نگرفته و کاربردی نبوده‌اند.

سامسونگ به طور اساسی کنترل کننده‌ای مستقل از نمایشگر لمسی به ساعت اضافه کرده است که به طور چشمگیری قابلیت استفاده از آن بهبود یافته است. گیر اس ۲ دارای نمایشگری لمسی به اندازه‌ی ۱.۲ اینچ است. با این حال، وجود یک کنترل کننده‌ی چرخان، مزیت بزرگی محسوب می‌شود. نکته‌ی بسیار جالب این است که حاشیه‌ی گردان دارای حسگری با میزان مناسبی از پایداری برای پیمایش بین منوی نرم‌افزارها و لیست آیتم‌ها است که با توجه به سرعت چرخش آن، دستورهای مربوطه به رابط کاربری ساعت منتقل می‌شود. حاشیه‌ی چرخان گیر اس ۲ به خوبی و با سرعت عملکرد بالایی، با سیستم عامل تایزن و منوی نرم‌افزاری آن تعامل می‌کند. برخی از کاربرها پیچ دیجیتالی معروف به Digital Crown (تاج دیجیتالی) اپل واچ را ترجیح می‌دهند. این تاج دیجیتالی عملکردی مشابه با حاشیه‌ی چرخان گیر اس ۲ را دارد و مستقل از نمایشگر لمسی است. با این حال، حاشیه‌ی گردان حس بهتری به کاربر منتقل کرده و رضایت بخش‌تر است.

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

به دلیل میزان استفاده‌ی محدود از این ساعت، نمی‌توانیم نظر دقیق‌تری در مورد آن داشته باشیم. واقعیت این است که همه‌ی قابلیت‌های گیر اس ۲ در حد عالی نبودند. به طوری که اجرای برخی از نرم‌افزارها زمان زیادی طول می‌کشد. بنابراین، سامسونگ هنوز راه درازی برای اثبات ساعت هوشمند و سیستم عامل تایزن خود پیش رو دارد.

می‌توان گفت که سامسونگ چهارچوبی از تجربه‌ی کاربری را به طوری ساده، بر روی این ساعت هوشمند پیاده سازی کرده است. به عنوان مثال مانند اپل واچ، هر زمان که ساعت هوشمند بر روی مچ دست خاموش شود، نیاز به یک پین کد خواهد بود.

ساعت‌های هوشمند در نگاه اول باید مانند یک ساعت عادی باشند!

سامسونگ از قبل با شرکای نامداری به منظور توسعه‌ی نرم‌افزارهای مخصوص گیر اس ۲، همکاری کرده است. ساعت یاد شده، قابلیت اتصال به شبکه‌ی اینترنتی نسل سوم 3G را دارد که می‌تواند مستقل از گوشی هوشمند هم، عمل کند. با این وجود، به راحتی می‌توان با استفاده از نرم‌افزار Uber، تاکسی خبر کرده یا به اکوسیستم +Nike متصل شد. حسگر ضربان سنج گیر اس ۲ هم از راحتی دستگاه نمی‌کاهد و احتمالا برای برخی از افراد کاربردی خواهد بود. کاربرها ساعتی می‌خواهند که عملکردی هوشمند داشته باشد؛ نه رایانه‌ی هوشمندی که ساعت را نمایش دهد! ساعت هوشمند گیر اس ۲ به خوبی این ویژگی را رعایت کرده است.

با وجود این که شرکت سامسونگ قبلا در حوزه‌ی ساعت‌های هوشمند موفق نبود اما در حال حاضر سردمدار انکار ناپذیر ساعت‌های هوشمندی است که هر یک به نوعی دارای کمبودهای مختلفی هستند. اگرچه گیر اس ۲ با سیستم عامل تایزن، راه طولانی در پیش دارد اما پتانسیل خوب آن غیر قابل انکار است.

اخبار و مقالات مرتبط با IFA 2015 را دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات