ماژول‌های سخت‌افزاری ساعت ونا ریست سونی در بند آن جای گرفته‌اند

سه‌شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
مطالعه 3 دقیقه
کارکنان سونی در سرویس جذب سرمایه‌ی First Flight که متعلق به این کمپانی ژاپنی است، اقدام به نمایش ساعت هوشمندی با عنوان Wena Wrist کرده‌اند. قابلیت جالب توجه این ساعت‌هوشمند قرار گرفتن ماژول‌های ساعت در بند به جای قرارگرفتن در ساختار قسمت اصلی ساعت است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 بخش تولید لوازم الکترونیک سونی به استثنای بخش تولید کنسول این کمپانی حال و روز خوشی ندارد، از این رو ژاپنی‌ها در حال پیاده کردن سیاست‌هایی هستند تا از این طریق خلاقیت در تولید محصولات را به کمپانی بازگردانند. راه‌اندازی سرویس First Flight که یک سرویس جمع‌آوری سرمایه برای محصولات طراحی شده توسط کارکنان کمپانی است، یکی از استراتژی‌های سونی است.

از جمله‌ی محصولاتی که اخیرا معرفی شده و سر و صدای بسیاری نیز به راه انداخته، ساعت هوشمند Wena Wrist است که تفاوت عمده‌‌ای با سایر ساعت‌های هوشمند موجود در بازار دارد. طراح این ساعت به جای قرار دادن ماژول‌های الکترونیک مورد نیاز در بدنه‌ی اصلی ساعت، این کامپوننت‌ها را در بند ساعت قرار داده است.

WenaWrist 1

در ویدیوی پایین مشاهده می‌کنید که در ظاهر این ساعت شبیه به نمونه‌های کلاسیک موجود در بازار است، اما این ساعت قابلیت‌هایی نظیر کیف پول الکترونیک، سنجش فعالیت‌های ورزشی و امکان نمایش اعلانیه را دارد.

ونا ریست به منظور کار به عنوان یک کیف پول الکترونیک از فناوری FeliCa که در ژاپن پرکاربرد است، استفاده می‌کند. این فناوری یک سیستم پرداخت بدون نیاز به تماس بر مبنای RFID است. در زمان وجود اعلانیه، ونا ریست کاربر را از طریق لرزش بند یا چشمک زدن یک ال‌ای‌دی آگاه خواهد ساخت. در مورد سنجش میزان فعالیت‌های ورزشی نیز با استفاده از اپلیکیشن توسعه یافته در iOS، کاربران می‌توانند فعالیت‌های ورزشی خود را به همراه میزان کالری‌های سوزانده شده ببینند.

لینک دانلود

در ظاهر این ساعت هوشمند وظیفه‌ی اصلی یک ساعت را که در واقع همان نمایش زمان است، به نحو احسن انجام خواهد داد.

شاید در نگاه اول به نظر برسد که عدم بکارگیری فضای اصلی موجود در بدنه‌ی ساعت هوشمند یک اقدام بی جهت بوده و فضای زیادی از ساعت بیهوده تلف شده است، اما در صورتی که از منظر دیگری به به این ساعت هوشمند بنگریم، این طراحی را بسیار کاربردی خواهیم یافت، چراکه قابلیت اصلی ساعت که همان نمایش زمان است در کنار قابلیت‌های هوشمند در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. با استفاده از این ساعت هوشمند می‌توان در طول روز کاربردهای معمولی یک ساعت معمولی را از آن انتظار داشت و در صورت نیاز به دسترسی به قابلیت ثبت فعالیت‌های ورزشی، می‌توان از طریق گوشی هوشمند به این امکان دست یافت.

WenaWrist 2

برخلاف ساعت‌های هوشمند موجود در بازار، ونا ریست با یک بار شارژ می‌تواندتا یک هفته به فعالیت بپردازد. ونا ریست با هدف جمع آوری ۸۰٫۰۰۰ دلار سرمایه‌ی اولیه در First Flight قرار گرفته بود که موفق شده تا از این مرز عبور کند.

قیمت نسخه‌های مختلف این ساعت هوشمند بین بازه‌ی ۳۳۰ تا ۵۷۵ دلار تعیین شده و اولین دستگاه از مارس ۲۰۱۶ روانه‌ی بازار خواهد شد.

منبعmashable

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات