تخمین IDC مبنی بر فروش 3.6 میلیون دستگاه اپل واچ در سه ماهه دوم سال 2015

پنج‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
با توجه به اینکه اپل نمی‌خواهد به صورت رسمی آمار فروش ساعت هوشمند اپل واچ را اعلام کند، ناگزیر هستیم به پیش‌بینی‌های تحلیل‌گران اعتماد کنیم. IDC در گزارش جدید خود اعلام کرده احتمالا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی 3.6 میلیون دستگاه اپل واچ فروخته شده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 در حالی که موسسه IDC به تازگی اعلام کرده میزان فروش تخمینی اپل واچ در سه ماهه دوم سال 2015 از ماه آوریل تا ماه ژوئن 3.6 ملیون دستگاه بوده، تحلیل‌گران نیز اتفاق نظر دارند که آمار فروش اپل واچ حدود 3 میلیون دستگاه است.

به گفته‌ی آی‌دی‌سی این میزان فروش، 20 درصد سهم فروش کلی بازار محصولات پوشیدنی در این بازه‌ی زمانی را در بر می‌گیرد. از نظر آمار فروش فعلا اپل بعد از فیت‌بیت قرار دارد که توانسته 4.4 میلیون دستگاه پوشیدنی را به فروش برساند. به دلیل تفاوت قابل توجه در قیمت متوسط فروش انواع مدل‌های اپل واچ با محصولات دیگر رقبا، همیشه از نظر میزان سوددهی اپل اختلاف زیادی با دیگران دارد.

رامون لاماس، مدیری تحقیقات تیم ابزارهای پوشیدنی IDC می‌گوید:

هر زمانی که اپل وارد یک بازار جدید شده، نه تنها تمام توجهات را به سمت خود جلب کرده، بلکه سعی کرده تمام بازار را از آن خود کند. اپل از حضور در اکوسیستم ابزارهای پوشیدنی با چند بازیگر و چند پلتفرم مختلف نهایت استفاده را برده و فروش نهایی خود را افزایش داده است. حتی اپل دیگر تولیدکنندگان (به ویژه آنهایی که مدت طولانی در این بازار حضور داشته‌اند) را مجبور کرده تا محصولات و تجارب خود را یک بار دیگر مورد ارزیابی قرار دهند. به هر حال چه خوشمان بیاید چه نیاید، اپل در مقابل دیگر بازیگران صحنه‌ی ابزارهای پوشیدنی ایستاده و تولیدکنندگان دیگر تنها می‌توانند با توجه به اختلاف ایجاد شده در کنار اپل یا پشت سر او قرار بگیرند. حالا اپل رسما بخشی از بازار دستگاه‌های پوشیدنی است و انتظار می‌رود در آینده از دستگاه‌های پوشیدنی دیگر مانند عینک هوشمند یا ابزارهای شنیداری رونمایی کند.

البته انتظار نداریم کوپرتینونشین‌ها به این زودی ابزار شنیداری خود را معرفی کنند، گرچه آی‌دی‌سی می‌گوید اپل واچ می‌تواند دو سوم میزان فروش بازار ابزارهای پوشیدنی هوشمند را به خود اختصاص دهد؛ چون این ابزار با قابلیت اجرای اپلیکیشن‌های مختلف و امکانات مختلف دیگر می‌تواند فراتر از یک مچ‌بند یا ساعت عمل کند.

علیرغم تمام محدودیت‌هایی موجود در تولید این محصول، اپل واچ با حضور در فروشگاه Best Buy سعی کرده آمار خرده‌فروشی خود را افزایش دهد. مدیران بست‌بای اعلام کرده‌اند میزان فروش ساعت هوشمند در مرحله‌ی اول سفارش، فوق‌العاده بوده است. انتظار می‌رود در فصل تعطیلات، فروش خوبی را از اپل واچ شاهد باشیم. گرچه آنجلا آهرندتس، مدیر بخش خرده‌فروشی اپل به تازگی اعلام کرده می‌تواند در فصل آغاز مدارس و دانشگاه‌ها، هدیه‌ی مناسبی باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات