در حالی که موسسه IDC به تازگی اعلام کرده میزان فروش تخمینی اپل واچ در سه ماهه دوم سال 2015 از ماه آوریل تا ماه ژوئن 3.6 ملیون دستگاه بوده، تحلیلگران نیز اتفاق نظر دارند که آمار فروش اپل واچ حدود 3 میلیون دستگاه است.
به گفتهی آیدیسی این میزان فروش، 20 درصد سهم فروش کلی بازار محصولات پوشیدنی در این بازهی زمانی را در بر میگیرد. از نظر آمار فروش فعلا اپل بعد از فیتبیت قرار دارد که توانسته 4.4 میلیون دستگاه پوشیدنی را به فروش برساند. به دلیل تفاوت قابل توجه در قیمت متوسط فروش انواع مدلهای اپل واچ با محصولات دیگر رقبا، همیشه از نظر میزان سوددهی اپل اختلاف زیادی با دیگران دارد.
رامون لاماس، مدیری تحقیقات تیم ابزارهای پوشیدنی IDC میگوید:
البته انتظار نداریم کوپرتینونشینها به این زودی ابزار شنیداری خود را معرفی کنند، گرچه آیدیسی میگوید اپل واچ میتواند دو سوم میزان فروش بازار ابزارهای پوشیدنی هوشمند را به خود اختصاص دهد؛ چون این ابزار با قابلیت اجرای اپلیکیشنهای مختلف و امکانات مختلف دیگر میتواند فراتر از یک مچبند یا ساعت عمل کند.
علیرغم تمام محدودیتهایی موجود در تولید این محصول، اپل واچ با حضور در فروشگاه Best Buy سعی کرده آمار خردهفروشی خود را افزایش دهد. مدیران بستبای اعلام کردهاند میزان فروش ساعت هوشمند در مرحلهی اول سفارش، فوقالعاده بوده است. انتظار میرود در فصل تعطیلات، فروش خوبی را از اپل واچ شاهد باشیم. گرچه آنجلا آهرندتس، مدیر بخش خردهفروشی اپل به تازگی اعلام کرده میتواند در فصل آغاز مدارس و دانشگاهها، هدیهی مناسبی باشد.
نظرات