پتنت جدید سامسونگ؛ ابزار پوشیدنی با نمایشگر منعطف

سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ پتنت جدیدی ثبت کرده است که به ابزاری پوشیدنی با نمایشگر منعطف مجزا اشاره دارد.
تبلیغات

سامسونگ پتنت جدیدی برای یک دستبند هوشمند ثبت کرده است که از نمایشگری انعطاف‌پذیر بهره می‌برد و تا حدودی قابل خم‌ شدن است. این پتنت پس از بررسی دوساله توسط دفتر ثبت پتنت‌ها و علائم تجاری ایالات متحده مورد تأیید قرار گرفته و تنها یکی از طرح‌های سامسونگ بر پایه‌ی نمایشگر انعطاف‌پذیر است. دستبند نشان داده‌شده در این پتنت شکلی کاملا گرد دارد و عریض‌تر از دستبند‌های سلامتی این شرکت نظیر Gear Fit2 Pro است که سامسونگ به‌تازگی عرضه‌ی آن را شروع کرده است. آنگونه که در طراحی‌های مربوط به این پتنت دیده می‌شود، نمایشگر این دستگاه انعطاف‌پذیر است؛ اما دستبند آن انعطاف‌پذیر نیست. همان‌طور که در تصاویر موجود در گالری مشاهده می‌شود، نمایشگر این ابزار می‌تواند به‌صورت ایستاده روی دستبند قرار گیرد.

تصاویر مفهومی ارائه‌شده توسط سامسونگ نشان‌دهنده‌ی استفاده از اندروید است و آیکون برنامه‌هایی نظیر یوتیوب، گوگل فوتوز و مرورگر کروم در آن‌ها مشاهده می‌شود؛ هرچند هیچ‌کدام از این آیکون‌ها به‌عنوان دارایی معنوی سامسونگ ارائه نشده‌اند. بر اساس این پتنت، امکان جداسازی نمایشگر از بند دستگاه و استفاده‌ی مستقل از آن نیز وجود دارد. بند دستگاه ممکن است از موادی نظیر سیلیکون، چرم یا فلز ساخته شود. احتمالا نمایشگر به‌وسیله‌ی آهن‌ربا به بند دستبند وصل می‌شود و می‌توان با چرخاندن نمایشگر، از آن در حالت افقی نیز استفاده کرد. این پتنت آگوست ۲۰‍۱۵ به دفتر ثبت پتنت‌ها و علائم تجاری ایالات متحده ارائه شد و روز سه‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته مورد تأیید قرار گرفت؛ اما مشخص نیست تلاش‌های سامسونگ جهت تجاری‌سازی ابزارهای پوشیدنی با نمایشگر انعطاف‌پذیر به کجا خواهد رسید.

سامسونگ اکنون یکی از غول‌های دنیای فناوری است و گنجینه‌ی پتنت‌های این شرکت روز‌به‌روز در حال افزایش است. به‌ همین دلیل، ارائه‌ی این پتنت از سوی سامسونگ نمی‌تواند متضمن عرضه‌ی تجاری چنین محصولی در آینده باشد؛ حتی اگر سامسونگ توانایی انجام این کار را داشته باشد. مدت‌ها است که گزارش‌هایی مبنی بر عرضه‌ی تلفن هوشمند با نمایشگر منعطف توسط این غول کره‌ای منتشر می‌شود؛ اما به‌واسطه‌ی محدودیت‌ها و چالش‌های فنی، این مسئله بارها به تعویق افتاده است. با این وجود، احتمال می‌رود در سال آتی میلادی شاهد عرضه‌ی گوشی انعطاف‌پذیر سامسونگ با نام گلکسی X باشیم.

ابزار پوشیدنی انعطاف‌پذیر سامسونگ
ابزار پوشیدنی انعطاف‌پذیر سامسونگ
ابزار پوشیدنی انعطاف‌پذیر سامسونگ
ابزار پوشیدنی انعطاف‌پذیر سامسونگ
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات