اپل واچ ۷۵ درصد از بازار جهانی ساعت‌های هوشمند در فصل دوم ۲۰۱۵ را تصاحب کرد

پنج‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
معرفی و عرضه‌ی اپل واچ به بازار تاثیر فراوانی روی بازار ساعت‌های هوشمند داشته، بطوریکه براساس آمارهای منتشر شده توسط استراتژی آنالیتیکس، این کمپانی ۷۵ درصد از ساعت‌های عرضه شده در سه ماهه‌ی دوم سال جاری را در اختیار گرفته است.
تبلیغات

براساس آمار منتشر شده توسط استراتژی آنالیتیکس اپل پس از عرضه‌ی ساعت هوشمندش به بازار در ماه آوریل بیش از ۷۵ درصد از بازار ساعت‌ها هوشمند را در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۵ در اختیار گرفته است. ورود اپل بخش عمده‌ای از سهم سامسونگ را در اختیار خود گرفته است. اطلاعات ارائه شده حکایت از این دارد که پیش از ورود اپل سامسونگ در حدود ۷۳.۶ درصد از بازار را در اختیار داشته که پس از عرضه‌ی اپل واچ سهم کره‌ای‌ها به ۷.۵ درصد کاهش یافته است.

ورود اپل به افزایش ظرفیت بازار ساعت‌های هوشمند نیز کمک شایانی کرده است، بطوریکه ظرفیت بازار ساعت‌های هوشمند در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۴۵۷.۳ درصد افزایش روبرو بوده است.

AppleWatchInt

استراتژی آنالیتیکس آمار خود را مبتنی بر تعداد ساعت‌های هوشمند عرضه شده توسط اپل به فروشندگان ارائه داده است که براساس برآوردهای انجام شده بیش از ۴ میلیون دستگاه است. این آمار با گزارش مالی اپل و توضیحات تیم کوکل در خصوص افزایش درآمد در حوزه‌ی لوازم جانبی همخوانی دارد.

علاوه بر افزایش ظرفیت بازار و همچنین سهم اپل از بازار ساعت‌های هوشمد، گزارش استراتژی آنالیتیکس به کاهش عرضه‌ی ساعت‌های هوشمند توسط سامسونگ نیز اشاره کرده است. براین اساس سامسونگ که پیش از این در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۴ حدود ۰.۷ میلیون دستگاه ساعت هوشمند روانه‌ی بازار کرده بود، حال تعداد محصولات عرضه شده‌ی خود را به کمتر از ۰.۴ میلیون دستگاه کاهش داده است. سایر تولیدکنندگان ساعت‌های هوشمند میزان عرضه‌ی محصولات خود را از ۰.۳ میلیون دستگاه در سه ماهه‌‌ی دوم سال ۲۰۱۴ به ۰.۹ میلیون دستگاه در فصل دوم سال جاری افزایش داده‌اند. در مجموع تعداد ساعت‌های هوشمند عرضه شده به بازار در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۵ بیش از ۵.۳ میلیون دستگاه برآورد می‌شود.

تیم کوک در جریان ارائه‌ی گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۵، هرچند اشاره‌ی مستقیمی به تعداد ساعت‌های هوشمند عرضه شده نکرد، اما به این موضوع اشاره کرد که این کمپانی در ماه ژوئن بیش از هر ماه دیگر ساعت هوشمند به فروش رسانده و این موضوع نشان از افزایش استقبال از اپل واچ دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات