اپل پتنتی را برای بند ساعت با قابلیت خودتنظیمی ثبت کرد

پنج‌شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل پتنتی را ثبت کرده است که براساس آن بند ساعت‌های هوشمند این کمپانی قابلیت خودتنظیمی مطابق با اندازه‌ی مچ دست دارند.
تبلیغات

تنظیم بند ساعت همیشه یکی از مشکلات خریداران بوده است. به نظر می‌رسد این بار اپل قصد دارد یک بار برای همیشه این مشکل را برطرف کند. از همین رو کوپرتینونشین‌ها پتنتی را برای بند ساعت خودتنظیم‌شونده ثبت کرده‌اند.

به گزارش اپل اینسایدر، پتنت اپل با نام Dynamic fit adjustment for wearablr devices (تنظیم داینامیک بند دستگاه‌های پوشیدنی الکترونیکی) ثبت شده است. اگر اپل بتواند این پتنت را محقق کند، می‌توانیم انتظار داشته باشیم نسل جدید اپل واچ از بندی با قابلیت خودتنظیمی مطابق اندازه‌ی مچ دست شما بهره ببرد. بنابراین بند این ساعت دیگر گیره یا بستی نخواهد داشت و خیلی ساده با مچ دست شما منطبق شده و روی آن می‌ماند.

برخلاف حذف جک صوتی ۳.۵ میلی‌متری از گوشی‌های هوشمند، به نظر می‌رسد هیچ کاربری نیست که از حذف قفل بند ساعت هوشمند ناراحت باشد. به جای آن، اپل قصد دارد با استفاده از یک کشنده یک یا چند محرک را که به شکل مکانیکی با هم جفت شده‌اند به گونه‌ای کنترل کند که به دستگاه الکترونیکی متصل شوند.

مزیت چنین سیستمی بسته‌شدن بهتر و قرارگیری دقیق‌تر روی دست شما است، چرا که تنظیم بند بدون در نظر گرفتن اندازه‌ی مچ صورت می‌گیرد.

پیاده‌سازی نهایی سیستم کشنده هنوز قطعی نیست، چرا که در این پتنت روش‌های مختلفی چون استفاده از سیم حافظه، چرخش داخلی یا تیوب (کیسه) سیال نیز مطرح شده است. از آنجایی که باید طبق خواسته‌ی اپل، ضخامت بند ساعت در کمترین مقدار خود باشد بنابراین این موضوع روی راهکار نهایی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

بندهای خودتنظیمی از مجموعه‌ی عوامل پیش‌تعریف شده برای تنظیم دقیق استفاده خواهند کرد. در این فرایند سنسورهای بیومتریک نقش مهمی دارند. از طرفی میزان تنظیم مورد نظر کاربر و نوع کار با صفحه نمایش لمسی دستگاه نیز مهم است.

قراردادن اپل واچ روی مچ دست و مشاهده‌ی بسته شدن خودکار آن می‌تواند جذاب باشد، اما باید ببینیم آیا اپل می‌تواند این ایده را با موفقیت پیاده کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات