با اپل واچ، خودروی هیوندای را از راه دور روشن کنید

چهارشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی کره‌ای هیوندای در رویداد MWC ۲۰۱۵، انتشار زودهنگام نسخه‌ی iOS نرم‌افزار کنترل خودروی Blue Link را برای ساعت هوشمند اپل وعده داده بود. حالا آن‌ها این وعده را عملی کرده‌اند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

پس از انتشار نرم‌افزار اندرویدی Blue Link برای ساعت‌های هوشمند در اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی، حالا هیوندای پلتفرم کنترل از راه دور خودروی خود را برای مقصد بدیهی بعدی، یعنی AppleWatch آماده کرده است. هم‌اکنون نسخه‌ی iOS نرم‌افزار Blue Link سازگار با اپل واچدر اپل‌استور موجود است. این نسخه ظاهراً تمامی ویژگی‌های موجود در نسخه‌ی اندروید ور، شامل کنترل از راه دور موتور خودرو برای روشن یا خاموش کردن آن، کنترل در‌های خودرو، کنترل بوق و روشنایی چراغ‌ها درمواقع اضطراری، یافتن خودرو در نقشه، دستیار تماس کنار جاده‌ای و دیگر موارد را ارائه می‌دهد. تک تک این ویژگی‌ها می‌توانند با صدای راننده فعال شوند. اجازه دهید صادقانه عرض کنیم؛ چه چیزی از این بهتر که می‌توانید با دستور دادن به مچ دستتان، موتور خودرو را روشن کنید!

با ظهور ساعت‌های هوشمند به منظور کنترل خودروها، بحث‌هایی درمورد اثرهای شدید این ابزارها در حواس‌پرتی راننده به راه افتاده است. اما بسیاری از توسعه‌دهندگان این نرم‌افزارها در کمپانی‌های خودروسازی ازاین موضوع سر باز می‌زنند؛ زیرا این نرم‌افزارها صرفاً برای کنترل ویژگی‌هایی از خودرو هستند که درهنگام رانندگی هیچ کاربردی ندارند. درحقیقت هیچ شباهتی بین ویژگی‌های این ابزار و قابلیت‌های مورد استفاده در هنگام حرکت خودرو وجود ندارد؛ یعنی دقیقاً مشابه با iRemote خودروهای BMW (سازگار با مدل‌های i3 و i8 الکتریکی و هیبریدی)، سیستم Car-Net خودروی فولکس‌واگن و سیستم Car Connect پورشه. درطی چند ماه آینده، بسیاری از خودروسازان دیگر هم به سیستم‌هایی مشابه با Blue Link در خودروهای مفهومی مجهز خواهند شد.

در آخر این را هم بگوییم که نسخه‌ی بروزشده‌ی Blue Link، با همه‌ی خودروهای مجهز به پلتفرم Blue Link سازگار است؛ حتی مدل سوناتای ۲۰۱۲!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات