استفاده از حلقه‌ حاشیه‌‌ ای در پتنت جدید مربوط به ساعت‌ هوشمند دایره‌ ای سامسونگ

دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ تاکنون چندین دستگاه ساعت‌هوشمند روانه‌ی بازار کرده که هیچ یک دایره‌‌ای شکل نبودند. ثبت پتنتی توسط این کمپانی علاوه بر اینکه نشان از بکارگیری حاشیه‌ی چرخان در ساعت‌هوشمند جدید سامسونگ دارد، بلکه عرضه‌ی ساعت‌هوشمندی با ساختار دایره را توسط این کمپانی نوید می‌دهد.
تبلیغات

به نظر می‌رسد در آینده‌ی نزدیک باید شاهد معرفی یک ساعت‌هوشمند دایره‌ای شکل توسط سامسونگ باشیم. پتنت متعلق به سامسونگ علاوه بر اینکه تولید ساعت‌هوشمند گرد توسط سامسونگ را نوید می‌دهد، نشان از این دارد که کره‌ای‌ها به جای استفاده از کلیدهای فیزیکی جانبی همچون سایر ساعت‌های‌هوشمند با کلید چرخان همچون اپل واچ، حاشیه‌ی ساعت‌هوشمند را مورد استفاده قرار خواهند داد. همانطور که در تصویر نیز مشاهده می‌کنید، صفحه‌ی نمایش به سه قسمت مساوی تقسیم شده است.

استفاده از حاشیه‌ی ساعت برای تعبیه کلید کنترلی چرخان، ایده‌ی بسیار خوبی است، چراکه چرخان بودن این کلید می‌تواند علاوه بر اینکه منجر به تسهیل گشت و گذار در منوها و رابط کاربری شود، نیاز به لمس صفحه‌ی نمایش را نیز برطرف می‌کند که خود بسیار جالب توجه است، زیرا با توجه به سایز کوچک صفحه‌ی نمایش، لمس آن منجر به دیده نشدن قسمتی از صفحه‌ی نمایش می‌شود. احتمالا سامسونگ در ساعت‌هوشمند خود از تایزن استفاده خواهد کرد، چراکه این سیستم‌عامل متعلق به شرکت سامسونگ است و می‌تواند به راحتی آن را با حاشیه‌ی چرخان هماهنگ کند.

در مورد قابلیت‌های این ساعت‌هوشمند نیز احتمالا سامسونگ همچون نسل اول ساعت‌هوشمند خود دوربین را نیز به ساعت دایره‌ای خود اضافه کند تا بتوان از آن برای خواندن بارکدها و شناسایی اشیا که در سامسونگ پی کاربردی خواهد بود، استفاده کرد.

در واقع می‌توان ایده‌ی مورد استفاده توسط سامسونگ را بسیار خلاقانه خواند. در صورتی که سامسونگ بتواند این ایده را در یک ساعت‌هوشمند زیبا به‌همراه مشخصات فنی خوب در قالب یک ساعت‌هوشمند ارائه کند، باید در انتظار یک رقیب جدی برای اپل واچ باشیم. اگرچه ممکن است آنچه که در تصویر می‌بینیم محقق نشود، اما گمانه‌ها حکایت از این دارد که احتمالا در نمایشگاه IFA 2015 شاهد معرفی ساعت‌هوشمندی از جانب سامسونگ خواهیم بود که هم‌اکنون با نام Orbis شناخته می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات