اولین نگاه به ساعت‌های هوشمند Watch Urbane ال‌جی

یک‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
ال‌جی امروز با معرفی ساعت‌های هوشمند سری Watch Urbane، کا خود را در کنگره جهانی موبایل بارسلون آغاز کرد. این دو ساعت هوشمند پیش از MWC نیز حرف و حدیث‌هایی به راه انداخته بودند؛ اما اکنون نخستین باری است که از نزدیک با آن‌ها آشنا می‌شویم.
تبلیغات

 نسخه‌ی معمولی Watch Urbane طراحی و ساختار زیبایی در قالب پلتفرم اندروید ور ایجاد کرده؛ اما Watch Urbane LTE دستگاهی کاملاً متفاوت است. این دستگاه ال‌جی، نخستین ساعت هوشمند با قابلیت پشتیبانی از شبکه مخابراتی LTE به شمار می‌رود. این ساعت هوشمند به سیستم‌عامل webOS مجهز شده که تا پیش از این روی ساعت دیگری ندیده بودیم.

تا کنون جالب‌ترین دستگاه در میان این دو، Watch Urbane LTE است. این ساعت هوشمند نرم‌افزارهای خود را بر پایه ی پلتفرم webOS اجرا می‌کند و از همان رابط کاربری مدوری بهره می‌برد که Audi در نمایشگاه کالاهای مصرفی دیجیتال به نمایش گذاشته بود. برخلاف تلویزیون‌های هوشمند این شرکت، ال‌جی این بار ترجیح می‌دهد نام چندانی از وب‌اواس به میان نیاورده و به سادگی اعلام می‌کند که این ساعت هوشمند بر پایه‌ی سیستم‌عامل اختصاصی ال‌جی برای ابزارهای پوشیدنی فعالیت می‌کند.

دانلود ویدیو

ال‌جی معتقد است نمی‌توان با اندروید تمام کاربران را راضی کرد

احتمالاً این تصمیم ال‌جی برای جلوگیری از اشتباهات ناشی از مالکیت سابق Palm بر پلتفرم webOS اتخاذ شده است. توسعه‌ی یک سیستم‌عامل اختصاصی برای ابزارهای پوشیدنی به‌جای استفاده از پلتفرم ساده‌ی اندروید ور موجب می‌شود ال‌جی، انعطاف‌پذیری لازم برای ارائه‌ی ویژگی‌های جدید و متمایز را فراهم آورد. ال‌جی اعلام کرده که اگرچه این شرکت همچنان بر تمرکز بر روی اندروید پوشیدنی ادامه خواهد داد، اما نمی‌توان تمامی مشتریان را با سیستم‌عامل گوگل راضی نگاه داشت.

lg-watch-urbane-lte-6322.0.0

در این پلتفرم، پوسته‌های ساعت قابلیت شخصی‌سازی بسیاربالاتری داشته و امکان تنظیم پس‌زمینه، عقربه‌ها و علائم دقیقه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

تا‌کنون اصلی‌ترین خصوصیت Watch Urbane LTE، قابلیت برقراری ارتباط سلولار به شمار می‌رود. بر اساس این قابلیت، کاربر قادر خواهد بود به تماس‌ها پاسخ دهد، ایمیل‌های خود را بررسی نماید یا بدون نیاز به یک گوشی‌هوشمند به اجرای مکالماتی با حالت واکی‌تاکی با تعدادی کاربر دیگر بپردازد.

 قابلیت‌های حوزه‌ی سلامت و ورزش نیز جایگاه خاص خود را در ساعت‌هوشمند جدید ال‌جی دارد که در این راستا، تعدادی سنسور مختلف به اندازه‌گیری سطح عملکرد شما می‌پردازند. یک اپلیکیشن ترجمه‌ی صوتی نیز بصورت پیش‌فرض بر روی این ساعت قرار گرفته و NFC داخلی نیز امکان استفاده از دستگاه برای انجام پرداخت و تراکنش را فراهم می‌کند.

البته اشتباه نکنید؛ این ساعت‌هوشمند نیز همچنان بیش از آنکه یک ساعت باشد، یک گجت‌هوشمند است. بدنه‌ی فلزی Watch Urbane LTE بسیار ضخیم و زُمخت است و بند لاستیکی پیش‌فرض آن نیز چندان دلچسب نیست. با این حال، رابط کاربری سه‌دکمه‌ای ساعت نیز چندان در نگاه اول خلاقانه به نظر نمی‌رسد. البته عادت کردن به نرم‌افزار دستگاه کار دشواری نیست و از نظر عملکردهایی که در دل آن جای گرفته، Watch Urbane LTE یکی از غنی‌ترین ساعت‌های هوشمند است. بنابراین اگرچه این ساعت نیز در جلب نظر تمامی افراد موفق نخواهد بود، اما مسلماً برای عده‌ی بسیاری نیز به اندازه‌ی کافی دلچسب است.

بخاطر ارتباطات مخابراتی فراهم شده برای Watch Urbane LTE، این دستگاه از شماره موبایل اختصاصی خود بهرمند خواهد بود و بنابراین نیازمند یک بسته‌ی داده‌ی همراه نیز هست. این ساعت LTE تا به این لحظه تنها برای عرضه در کره ی جنوبی مورد تأیید قرار گرفته و طی ماه‌های آینده با قیمت نامشخصی در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

lg-watch-urbane--6279.0.0

همانطور که در ابتدا گفتیم، نسخه‌ای از این ساعت نیز بدون برخورداری از شبکه‌ی مخابراتی تولید شده که آن نیز با همین نام Watch Urbane خوانده می‌شود. با این حال، این محصول کاملاً متفاوت از برادر همزاد خود است. این نسخه از ساعت ال‌جی، به سیستم‌عامل اندروید ور گوگل مجهز شده که عملکردهای آن را کم و بیش به سایر ساعت‌های مبتنی بر پلتفرم گوگل شبیه می‌کند. تمرکز اصلی برای ساخت این ساعت، بر روی طراحی لوکس بوده تا وجه تمایزی باشد در این بازار رو به رشد ابزارهای پوشیدنی اندرویدی.

همچون محصول مبتنی بر اندروید ور قبلی ال‌جی یعنی جی واچ آر، ساعت Watch Urbane نیز از یک نمایشگر دایره‌ای OLED بهره می‌برد که البته حاشیه‌های آن به شکل چشمگیری کاهش پیدا کرده است. بدنه‌ی طلایی یا نقره‌ای این ساعت‌هوشمند، از جنس فولاد ضد زنگ بوده که هیچ پیچ و مهره‌ای بر روی آن دیده نمی‌شود. بند این ساعت از چرم دوخته‌شده ساخته شده است. صنعت‌گری و طراحی این ساعت‌هوشمند نیز مسلماً به پای ساعت‌های لوکس سوئیسی نمی‌رسد، اما با این حال تصور می‌کنیم شما نیز این دستگاه را یکی از جذاب‌ترین ساعت‌های هوشمند مبتنی بر اندروید ور خواهید یافت.

ساعت هوشمند Watch Urbane ال‌جی تا پایان ماه آوریل (دو ماه دیگر)، راه خود را به بازار ایالات متحده و اروپا باز خواهد کرد. قیمت این دستگاه نیز هم‌اکنون مشخص نیست.

lg-watch-urbane-lte-6261.0
lg-watch-urbane-lte-6309.0
lg-watch-urbane-lte-6299.0
lg-watch-urbane-lte-6343.0
lg-watch-urbane-lte-6360.0
lg-watch-urbane-lte-6352.0
lg-watch-urbane--6284.0
lg-watch-urbane--6272.0

کلیه‌ی اخبار و مقالات نمایشگاه را در آدرس zoomit.ir/mwc-2015/ مشاهده کنید.

مارکت اندرویدی مایکت ، اسپانسر ویژه زومیت در پوشش خبری نمایشگاه MWC 2015، با بیش از ۵۰ هزار برنامه و بازی ایرانی و خارجی در خدمت شما است.

 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات