ساعت هوشمند ماژولار که براساس میل کاربر سفارشی می‌شود

یک‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
گوگل و دیگر کمپانی‌ها در حال ساخت تلفن هوشمند ماژولاری هستند تا کاربر بتواند براساس میل خود برخی از قطعات گوشی را عوض کند. حال کمپانی Blocks Wearables ایده‌ی مشابه‌ای را برای ساعت‌های هوشمند در نظر گرفته است.
تبلیغات

اوایل ماه جاری، کمپانی Block Wearables با معرفی ساعت هوشمند ماژولاری که Blocks نام‌گذاری شده، به میدان رقابت وارد شد. این کمپانی در نمایشگاه CES نیز محصول خود را به نمایش عموم درآورد تا مردم با ایده‌ی آن آشنا شوند. 

این ساعت در غرفه‌ی بزرگ اینتل به نمایش درآمده بود و قلب تپنده‌ی آن که چهره‌ی ساعت نیز به حساب می‌آید خود یک ماژول مستقل است. این ماژول شامل صفحه‌ی ساعت و سخت‌افزار مربوط به آن می‌شود. این ماژول به شکلی طراحی شده که نه تنها به سادگی با ماژول ساعت دیگری قابل تعویض است٬‌ بلکه به وسیله‌ی یک ماژول مکمل که به ماژول اصلی متصل می‌شود قابلیت‌های بیشتری به آن اضافه خواهد شد. هر کدام از ماژول‌های اضافی در قالب یکی از تکه‌های بند ساعت به مجموعه اضافه می‌شوند.

ساعت ماژولار

ماژول اصلی همچون دیگر ساعت‌های هوشمند قادر به اتصال به تلفن‌های هوشمند و انتقال اطلاعات به آن‌ها است. در حال حاضر ۶ ماژول اضافی برای این ساعت در نظر گرفته شده که هر کدام قابلیت خاصی را به آن اضافه می‌کنند. مثلا کاربر می‌تواند باتری اضافی یا دریافت‌کننده‌ی GPS، ضربان قلب سنج یا هدفون را به بدنه‌ی اصلی ساعت اضافه کند. علاوه بر این‌ها امکان اتصال ماژول سیم‌کارت نیز وجود دارد.

BLOCKS

این محصول حدود ۱۵۰ دلار قیمت خواهد داشت و هر کدام از ماژول‌های اضافی نیز بین ۲۰ تا ۴۰ دلار قیمت گذاری خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات