ساعت G Watch R2 ال‌جی با پشتیبانی از 4G در راه است

سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
منابع کره‌ای گزارش می‌کنند که ال‌جی قصد دارد در سال 2015 نسخه‌ی مجهز به 4G ساعت هوشمند G Watch R خود را معرفی کند. احتمال می‌رود این اقدام برای استفاده از نرخ بالای انتقال داده‌ در شبکه‌های نسل چهارم باشد.
تبلیغات

 در حال حاضر ساعت‌های هوشمند اندکی از شبکه‌های مخابراتی و سیم‌کارت پشتیبانی می‌کنند اما به نظر می‌رسد ال‌جی نیز همچون سامسونگ معتقد است این قابلیت باید در ساعت‌ها حضور داشته باشد. تصور می‌شود ساعت جدید ال‌جی، G Watch R2 نامیده شود. بر مبنای نوع نامگذاری این دستگاه، می‌توان انتظار داشت که در حقیقت با نسخه‌ی اصلاح شده‌ای از G Watch R روبرو شویم که تفاوت چندانی با نسل قبلی خود نخواهد داشت.

این مساله بدان معنا نیست که ال‌جی نمی‌تواند قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی به نسل بعدی ساعت هوشمند خود اضافه کند، بلکه در این لحظه تنها موردی که می‌توان وجود آن را تایید کرد، پشتیبانی از شبکه‌ی مخابراتی 4G/LTE خواهد بود. در حال حاضر مشخص نیست که ال‌جی قصد دارد قابلیت مکالمه‌ی مستقل را نیز به این ساعت بیافزاید یا خیر. نسل فعلی LG G Watch R از وای‌فای و 3G پشتیبانی می‌کند اما مکالمه‌ی مستقل در لیست قابلیت‌های این دستگاه نیست. در حقیقت در میان تمام برندهای معروف ساعت هوشمند، تنها سامسونگ است که چنین خصوصیتی را در Gear S خود لحاظ کرده است.

احتمال می‌رود سامسونگ نیز دست روی دست نگذاشته و در بازه‌ی زمانی مشابهی پرده از ساعت 4G خود بردارد. این دو کمپانی نه تنها باید خود را در عرصه‌ی رقابت با یکدیگر به جلو هدایت کنند، بلکه امسال در عرصه‌ی بین‌المللی نیز به رقیب مهمی چون اپل واچ روبرو خواهند بود. بر اساس آنچه از ال‌جی و سامسونگ شناخته‌ایم، باید منتظر بود که این دو شرکت هرچه می‌توانند را در دل کوچک ساعت‌های هوشمند جای دهند چرا که هیچ‌یک از آن‌ها اعتقاد چندانی به سادگی در قابلیت‌ها ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات