ساعت هوشمند گیر 4 سامسونگ احتمالا نمایشگر تاشو دارد

جمعه ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
با توجه به دو پتنت جدیدی که توسط سامسونگ به ثبت رسیده است، به نظر می‌رسد ساعت Gear 4 دارای نمایشگری با قابلیت تاشدن خواهد بود.
تبلیغات

سامسونگ به‌تازگی دو پتنت جدید به ثبت رسانده است که بر اساس آن، این غول کره‌ای در آینده‌ی نزدیک از آن‌ها بهره خواهد گرفت. یکی از این پتنت‌ها درباره‌ی نمایشگری با قابلیت تاشدن است.

فروش ساعت‌های هوشمند همچنان در حد انتظار نیست و کمپانی‌های تولیدکننده تلاش می‌کنند با نوآوری و قابلیت‌های جدید، مشتریان بیشتری جذب کنند. Patently Mobile در گزارش جدید خود اعلام کرده است سامسونگ دو پتنت جدید را با US Patent و Trademark Office برای ساعت‌های هوشمند به ثبت رسانده است.

اولین پتنت این غول کره‌ای به یک نمایشگر معمولی مجهز شده است که به نظر می‌رسد یک دستگاه سلامت‌محور است. بند این دستگاه دارای چندین سنسور است که وقتی به اطراف حرکت می‌کند، این حسگرها می‌توانند زاویه و موقعیت را تشخیص دهند. نمایشگر این دستگاه می‌تواند به تناسب المان‌های مختلف رابط کاربری را نمایش دهد.

یک بند اضافه برای این دستگاه در نظر گرفته شده است که می‌تواند کنترل ورودی بیشتری داشته باشد. بر اساس اسناد این پتنت، این دستگاه در وضعیت‌های مختلفی چون بسته شدن دور گردن کاربر یا نگه‌داشتن روی اشیای مختلف، کارایی‌های مختلفی دارد.

اما پتنت دیگر به یک محصول پوشیدنی با نمایشگر تاشو اشاره دارد که می‌تواند با توجه به نمایشگر منعطف خود، مانند یک دستبند یا النگو باشد. سامسونگ از سال ۲۰۱۳ روی این پتنت کار می‌کند.

انتشار این پتنت‌ها نشان می‌دهد که شاید سامسونگ قصد داشته باشد گوشی‌ هوشمندی با نمایشگر تاشو عرضه کند. قطعا معرفی یک ساعت هوشمند با نمایشگر خمیده که بتواند عملکردی مشابه یک گوشی هوشمند داشته باشد برای کاربران و طرفداران سامسونگ جذاب خواهد بود. شایعاتی منتشر شده است که نشان می‌دهد پتنت دوم می‌تواند مربوط به نسخه‌ای از ساعت گیر 4 سامسونگ باشد.

ماه گذشته، پتنتی از گوشی مفهومی سامسونگ با نمایشگر تاشو فاش شده بود. بر اساس این پتنت، صفحه نمایش دستگاه با قابلیت خم‌شدن به سمت مرکز، عملکردی مانند یک گوشی تاشو دارد. این پتنت توسط USPTO نمایش داده شد.

نکته‌ی قابل توجه درباره‌ی گوشی مفهومی سامسونگ این است که صفحه نمایش آن وقتی ولتاژ مشخصی به دو لایه‌ی الکترود - که به ترتیب در لبه‌های بالا و پایینی نمایشگر تاشو وجود دارد - وارد شود، به‌طور خودکار خم می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات