مایکروسافت هدست واقعیت مجازی جدید و ارزان قیمت معرفی کرد

چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در مراسم ویندوز ۱۰ خود که هم اکنون در حال برگزاری است، از هدست جدید و ارزان قیمت واقعیت مجازی رونمایی کرد.
تبلیغات

کمپانی مایکروسافت یک محصول جدید در حوزه‌ی واقعیت مجازی را در رویداد ویندوز ۱۰ خود به نمایش گذاشته که امکان یکپارچه‌سازی آن با هدست هولولنز نیز وجود دارد تا بدین طریق یک تجربه‌ی ترکیبی به کاربران ارائه شود. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه باشید تا نگاهی به مشخصات و ویژگی‌های این محصول داشته باشیم.

هدست واقعیت‌مجازی یاد شده با قیمت ۲۹۹ دلار به فروش می‌رسد و با همکاری شرکت‌های دیگری چون اچ‌پی، دل، لنوو، ایسوس و ایسر ساخته شده است.

در حالیکه فعلا جزئیات کمی در مورد این هدست در دسترس قرار دارد اما این را می‌دانیم که این محصول مجهز به سیستم ردیابی صوتی با آزادی شش درجه‌ای شبیه به آکیولس است. این ردیابی هم به صورت داخلی و هم به صورت خارجی بر روی محصول یاد شده تعبیه شده است. این دستگاه را می‌توان یک هدست تکمیل شده در این حوزه دانست که متمایز از هولولنز بوده و می‌تواند اشیاء مجازی را در دنیای واقعی به نمایش درآورد. درحالیکه اکثر هدست‌های مشابه نیاز به سیستم‌های ردیابی خارجی ندارند، اما آنچه مایکروسافت امروز معرفی کرده به نظر نیاز به سیم دارد و همانند هدست سانتاکروز به صورت مجزا کار نخواهد کرد.

VR creators

برخی از شرکت‌هایی که در ساخت این محصول همکاری داشته‌اند پیش از این هم فعالیت‌هایی در حوزه‌ی واقعیت‌مجازی انجام داده‌اند. کمپانی ایسر با همکاری Starbreeze قصد دارد تا هدست‌های رده‌بالای StarVR را تولید کند و شرکت ایسوس نیز در نمایشگاه کامپیوتکس از هدست واقعیت مجازی خود رونمایی به عمل آورد. شرکت اچ‌پی و دل تا کنون هدست واقعیت‌مجازی نساخته‌اند، اما هر دو کمپانی رایانه‌های مورد نیاز برای کار با برخی از این محصولات را تولید کرده‌اند.

در هر حال باید گفت که هم اکنون بازار هدست‌هایی که در دسترس مشتریان قرار گرفته‌اند، در اختیار بازیگران مهم این حوزه از جمله اچ‌تی‌سی، سونی، سامسونگ و آکیولس است. با توجه به این موضوع که مایکروسافت در گذشته با کمپانی Oculus همکاری نزدیکی داشته، باید دید هدست واقعیت مجازی جدید این کمپانی تا چه میزان می‌تواند به موفقیت دست یابد.

نظر شما در مورد این محصول چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش نظرات با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات