ساعت هوشمند اپل از صفحه‌نمایش AMOLED ساخت ال‌جی بهره می‌برد

جمعه ۲۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
اپل از ساعت خود با نام اپل واچ در کنار آیفون 6 و آیفون 6 پلاس رونمایی کرد. این ساعت هوشمند تا سال 2015 عرضه نخواهد شد و تا کنون اپل نیز در خصوص جزئیات و مشخصات فنی آن توضیحات دقیقی ارائه نکرده اما چنین گفته می‌شود که این ساعت به یک صفحه‌نمایش خمیده‌ی رتینا مجهز خواهد بود. حال می‌دانیم که این صفحه نمایش از نوع OLED بوده و مسئولیت ساخت آن را ال‌جی بر عهده دارد.
تبلیغات

پیش‌تر مطلع شدیم که برخی مدل‌های Apple Watch همراه با یک صفحه‌نمایش پوشیده شده با شیشه‌ی یاقوت کبود (سافایر) عرضه خواهند شد و اکنون بر اساس گزارش جدید بدست آمده، اپل به استفاده از یک صفحه‌نمایش AMOLED منعطف (در حقیقت خمیده) در این دستگاه پرداخته است.

بر اساس اطلاعات بدست آمده، برخی مدل‌های اپل واچ به نمایشگر OLED منعطف که بر پایه‌ی پلاستیک تولید شده مجهز خواهند بود که احتمال می‌رود این مدل‌ها در حقیقت نمونه‌های اسپورت و ورزشی این دستگاه را در بر بگیرد. سایر مدل‌ها از یک پنل منعطف OLED مبتنی بر پایه‌ی تولید شیشه‌ای بهرمند خواهند بود که Apple Watch Edition و دیگر نمونه‌ها از آن جمله هستند. گفته می‌شود که مسئولیت تولید این صفحه‌نمایش‌ها، از سوی اپل بر عهده‌ی کمپانی کره‌ای ال‌جی گذاشته شده که رقیب مستقیم سامسونگ در این صنعت به شمار می‌رود.

Apple-Watch-411

اپل هنگام رونمایی از ساعت هوشمند خود اعلام کرد که قیمت این دستگاه از 349 دلار آغاز خواهد شد هرچند که نسخه‌ی Apple Watch Edition که گفته می‌شود از طلای واقعی در ساخت آن استفاده شده مسلما قیمت بسیار بالاتری خواهد داشت؛ حتی برخی شایعات حکایت از سطوح قیمتی نزدیک به 5000 دلار دارند.

امید می‌رود اپل بالاخره در مراسم مخصوص آیپدهای جدید اطلاعات و جزئیات بیشتری در خصوص ساعت هوشمند تولیدی خود در اختیارمان قرار دهد. گفته می‌شود که مراسم مذکور در ماه آینده میلادی برگزار خواهد شد. به محض دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص شما را در جریان قرار خواهیم داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات