اپل واچ 2 از نگاه وب سایت اپل

جمعه ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
اپل طی مراسمی که شب ۱۷ شهریور ماه برگزار کرد، در کنار آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس از نسل جدید ساعت هوشمند خود با نام اپل واچ ۲ رونمایی کرد. با زومیت باشید تا ویژگی‌های Apple Watch Series 2 را از دید وب‌سایت اپل بررسی کنیم.
تبلیغات

گجت‌های پوشیدنی در سال‌های گذشته رونق خوبی گرفته و بسیاری این حوزه از گجت‌های هوشمند را بخشی جدایی ناپذیر از آینده‌ی دنیای فناوری می‌خوانند. اپل نسل اول این ساعت هوشمند را پس از شایعات فراوان در زمستان سال ۲۰۱۵ رونمایی کرد. حال همزمان با رونمایی از آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس، این کمپانی اپل واچ ۲ معرفی کرد که با قابلیت‌های جدیدی در مقایسه با نسل پیش راهی بازار شده که شامل ویژگی‌های جدید برای مانیتورینگ وضعیت سلامتی و فعالیت‌های ورزشی است. اپل واچ ۲ با بهره‌گیری از سنسور GPS این امکان را به کاربران می‌دهد تا بدون نیاز به حمل آیفون این ساعت را برای فعالیت‌های ورزشی نظیر دویدن مورد استفاده قرار دهند. همچنین نمایشگر این ساعت روشنایی بیشتری داشته و از یک پردازنده‌ی دو هسته‌ای قدرتمند نیز بهره می‌برد. ترکیب قدرت سخت‌افزاری بالا در کنار سیستم عامل WatchOS 3 استفاده از اپل واچ ۲ را ساده‌تر کرده، بطوریکه دسترسی به اپلیکیشن‌ها در این ساعت به همراه دریافت و پاسخ به اعلانیه‌ها بسیار ساده‌تر از پیش شده است. اپل واچ از ۲۶ شهریور ماه در بیش از ۲۵ کشور راهی بازار خواهد شد.

اپل واچ 2 / Apple Watch 2
اپل واچ ۲ / Apple Watch Series 2

در وب‌سایت اپل بخشی از سخنان جف ویلیامز، مدیر ارشد عملیات اپل در خصوص استقبال از اپل واچ ذکر شده است. وی در این خصوص می‌گوید:

استقبال بالای به عمل آمده از اپل واچ و تغییری که این ساعت در زندگی روزانه‌ی مردم ایجاد کرد، ما را بسیار هیجان زده کرد. ما خود را متعهد به ثبت و نمایش اطلاعات مربوط به سلامتی و وضعیت جسمانی کاربران می‌دانیم و از این‌رو تصور می‌کنیم که کاربران ویژگی‌های جدید در این رابطه بسیار دوست خواهند داشت. اپل واچ ۲ از قابلیت‌هایی نظیر پردازنده‌ی دو هسته‌ای قدرتمند، مقاومت در برابر نفوذ آب تا عمق ۵۰ متری و جی پی اس داخی بهره می‌برد. این ساعت از ویژگی‌های بهره می‌برد که کاربران را یاری می‌کند تا زندگی سالم‌تری داشته باشند.

قابلیت‌های مرتبط با سلامت و آمادگی جسمانی

اپل واچ 2

اپل واچ ۲ قادر است تا ۵۰ متر زیر آب در برابر نفوذ آب مقاومت کند و از ویژگی فارغ از فعالیتی است که کاربر درون آب انجام می‌دهد. اپل به منظور بالارفتن صحت اطلاعات ثبت شده الگوریتم‌های جدیدی را پس از ساعت‌ها کار و تحقیقات برای شناگران توسعه داده که شامل دو برنامه‌ی تمرینی اصلی در استخر و آب‌های آزاد است. اپل واچ ۲ قادر است تعداد رفت و برگشت در استخر،‌ سرعت متوسط در هر دور و نوع شنای کاربر را بصورت خودکار تشخیص دهد که مورد آخر برای محاسبه‌ی میزان کالری بصورت دقیق اهمیت دارد.

در مورد فعالیت‌های غیرآبی نیز اپل واچ ۲ با بهره‌گیری از سنسور GPS قادر است بصورت دقیق مسافت، سرعت و شدت فعالیت‌های ورزشی نظیر پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و دو را بدون نیاز به حضور آیفون ثبت کند. کاربرانی که از اپل واچ ۲ استفاده می‌کنند قادرند با استفاده از این ساعت هوشمند که از اتصال وای-فای، جی‌پی‌اس و اطلاعات ماهواره‌ای ثبت شده، موقعیت کاربر را به درستی تشخیص دهد. اطلاعات ثبت شده توسط اپل واچ ۲ را می‌توان در قالب نقشه‌ای که میزان سرعت در طول مسیر را نشان می‌دهد، در اپلیکیشن Activity آیفون مشاهده کرد. اپلیکیشن مورد نظر در اپل واچ ۲ قادر است تا تمام فعالیت‌های روزانه‌ی انجام شده شامل ایستادن، حرکت و دورهای تمرینی را بصورت دقیق ثبت کند.

فناوری‌های پیشرفته

اپل مدعی است که پیشتاز طراحی و توسعه‌ی سیستم روی پکیج (SiP) در اپل واچ بوده و پیشرفت را در این حوزه را ادامه می‌دهد، بطوریکه تراشه‌ی S2 مورد استفاده در اپل واچ ۲ از پیشرفت‌های به دست آمده برای قراردادن ماژول‌های سخت‌افزاری در یک پکیج استفاده کرده است. تراشه‌ی S2 که از وجود پردازنده‌ی دو هسته‌ای بهره می‌برد، قدرت اپل واچ ۲ را در مقایسه نسل پیش بیش از ۵۰ درصد افزایش داده است.

همچنین باید به پردازنده‌ی گرافیکی نیز اشاره کرد که عملکرد آن در مورد پردازش‌های گرافیکی تا دو برابر بهتر از نسل پیش است. روشنایی نمایشگر اپل واچ ۲ به ۱۰۰۰ نیت رسیده که دو برابر روشن‌تر از نمایشگر اپل واچ قبلی است. اهمیت روشنایی در اپل واچ به دلیل لزوم مشاهده‌ی محتوای ساعت در طول روز‌های روشن و همزمان با انجام تمرینات، بسیار مهم است.

سیستم عامل WatchOS 3

هدف اصلی در WatchOS 3 بهبود عملکرد این سیستم از طریق دسترسی سریع‌تر به اپلیکیشن‌های پرکاربرد در سریع‌ترین زمان ممکن از طریق واچ فیس یا از طریق داک جدیدی است که آخرین اطلاعات را در پس زمینه‌ نمایش می‌دهد. در مورد ویژگی‌های این سیستم عامل برای نمایش اطلاعات سلامتی و تندرستی باید به اپلیکیشن Breath اشاره کرد. این اپلیکیشن برای تشویق کاربران به منظور انجام تمرینات تنفسی، کاهش استرس و ریلکس شدن کاربران توسعه یافته است. اپلیکیشن Activity امکان اشتراک‌گذاری، مقایسه و حتی رقابت با نتایج سایر کاربران را نیز فراهم کرده که می‌تواند در انگیزش دوستان و آشنایان برای ثبت رکوردهای بیشتر از تشویق کند. توسعه دهندگان اپل در اپلیکیشن Activity انجام تمرینات ورزشی با ویلچر را نیز پیش‌بینی کرده‌اند که با استفاده از آن افراد معلول نیز می‌توانند به ثبت فعالیت‌های خود بپردازند.

اپل واچ 2 / Apple Watch 2

واچ‌فیس‌های اپل واچ ۲ تنوع بیشتری پیدا کرده‌اند. با کشیدن انگشت از لبه‌‌‌ی راست به چپ یا برعکس می‌توان واچ‌فیس‌ها را به راحتی عوض کرد. همچنین با استفاه از Face Gallery در آیفون می‌توان واچ‌فیس‌ها را روی این گوشی هوشمند شخصی سازی کرد.

نسخه‌های مختلف اپل واچ ۲ 

اپل واچ ۲ در واقع با نام اپل واچ سری ۲ عرضه شده و اپل همچنان اپل واچ نسخه‌ی سال قبل خود را نیز با نام اپل واچ سری یک وارد بازار خواهد کرد. اپل واچ سری دو با قابلیت‌های جدید و بهره‌گیری از آلومینیوم سبک‌تر یا استیل ضد زنگ برای قاب‌، با بندهای متنوع در رنگ‌های مختلف در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

اپل واچ 2

اپل واچ سری یک نیز با بهره‌گیری از آلومینیوم سبک وزن برای قاب با بند‌های متنوع در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. این نسخه با قیمت ۲۶۹ دلار در آمریکا به فروش خواهد رسید.

اپل واچ ادیشن با برخورداری از قابلیت‌های مشترک اپل واچ ۲ از وجود قابی از جنس سرامیک به رنگ سفید بهره می‌برد که در کتار استحکام بالای سرامیک، زیبایی منحصر به فردی را نیز به این ساعت هوشمند بخشیده است. استحکام سرامیک چهار برابر استیل ضد زنگ است. این ساعت هوشمند در باربر خراشیدگی نیز مقاوم است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات