ایسر با همکاری Starbeeze، هدست واقعیت مجازی تولید می کند

یک‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
جذابیت واقعیت مجازی باعث شده تا رفته رفته کمپانی‌های بسیاری به این سمت رفته و محصولاتی را در این حوزه راهی بازار کنند. ایسر نیز به استودیوی Starbeeze پیوسته تا هدست واقعیت مجازی مخصوص بازی‌های آرکید و بازی‌هایی با حال و هوای پارک‌های تفریحی را توسعه دهد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

هر روز شاهد ورود کمپانی‌های جدیدی به حوزه‌ی واقعیت مجازی هستیم؛ بطوریکه هر کمپانی سعی دارد با عرضه‌ی یک محصول کاربردی، از موج اولیه‌ی این ترند جدید در دنیای تکنولوژی استفاده کرده و سهمی را به خود اختصاص دهد. کمپانی تایوانی ایسر نیز در نظر دارد تا با همکاری استودیوی بازی‌سازی Starbeeze، یک هدست واقعیت مجازی مخصوص انجام بازی‌های آرکید و بازی‌هایی که درون‌مایه‌ی آن‌ها تجربه‌ی پارک‌های تفریحی است، توسعه دهد. Starbeeze در سال اخیر یک هدست واقعیت مجازی با نام StarVR معرفی کرده است. به نظر می‌رسد این Starbeeze در نظر دارد تا توسعه‌ی سخت‌افزاری این هدست واقعیت مجازی را با همکاری ایسر به پیش ببرد.

از جمله‌ی ویژگی‌های اصلی هدست واقعیت مجازی StarVR باید به دامنه‌ی دید بسیار بالای این هدست واقعیت مجازی اشاره کرد که براساس شنیده‌ها، بسیار به دامنه‌ی دید انسان در حالت عادی نزدیک است و به نوعی شبیه‌سازی دید پیرامونی انسان در آن انجام شده است. اطلاعات ارائه شده توسط استاربیز نشان از این دارد که این هدست واقعیت مجازی دارای دامنه‌ی دید ۲۱۰ درجه‌ای است که بسیار بیشتر از دامنه‌ی دید ۱۱۰ درجه‌ای رقبایی نظیر آکیولس ریفت و وایو اچ‌تی‌سی است.

اضافه شدن ایسر به فرآیند تولید و توسعه‌ی استار وی‌آر، شریکی تجاری را وارد تجارت استاربیز کرده که اطلاعات بسیار بیشتری را در مورد روند توسعه‌ی سخت‌افزار دارد. این موضوع به طور حتم باعث خواهد شد تا استاربیز پروسه‌ی تولید هدست واقعیت مجازی خود را با سرعت بیشتری به پیش ببرد. ایسر نیز در سوی مقابل، در حال پیش بردن برنامه‌های خود به منظور تولید پی‌سی‌ها و لپ‌تاپ‌هایی است که به منظور پشتیبانی از هدست استار وی‌آر توسعه یافته‌اند.

استاربیز اعلام کرده که هدست طراحی شده توسط این کمپانی بری استفاده از کاربری‌های حرفه‌ای تفریحی مبتنی بر موقعیت مکانی استفاده خواهد شد که از این‌رو عرضه‌ی این محصول به کاربران معمولی را دور از ذهن می‌کند. در واقع این محصول را نمی‌توان یک هدست واقعیت مجازی مخصوص گیمرها خواند که از آن در منزل خود استفاده خواهند کرد. استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی برای شبیه‌سازی رولرکوسترها و ابزارهای بازی مورد استفاده در پارک‌ها رفته رفته جنبه‌ی تجاری‌تری پیدا می‌کند و به نظر می‌رسد ایسر و استاربیز نیز اولین کمپانی‌هایی هستند که به این حوزه به صورت جدی وارد می‌شوند.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات