تماشا کنید: اجرای ویندوز 7 روی ساعت هوشمند مجهز به اندروید ور

پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تا‌کنون بارها شاهد پورت کردن سیستم‌های قدیمی نظیر ویندوز ۹۵ و ۹۸ روی ساعت‌های هوشمند بوده‌ایم. اما اجرای ویندوز 7 روی یک ساعت هوشمند یک اتفاق جالب و جدید است. البته برای بوت این سیستم‌عامل در این شرایط باید ۳ ساعت صبر کنید. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

تا بحال به این فکر کرده‌اید که اگر مایکروسافت یک ساعت هوشمند یا یک سیستم‌عامل مخصوص ابزارهای پوشیدنی عرضه کند نتیجه کار چگونه خواهد بود؟ از آنجا که سیستم‌عامل ویندوزفون نسبت به رقبای خود محبوبیت کمتری در بین کاربران دارد، شاید هیچگاه به این موضوع فکر نکرده باشیم. ویندوزفون در حال حاضر سهم بسیار کمی از بازار سیستم‌عامل‌های موبایلی را در اختیار دارد و بعید به نظر می‌رسد که به این زودی جای اندروید را بگیرد. اما در بازار سیستم‌عامل‌های دسکتاپ، شرایط اینگونه نیست و مایکروسافت سهم قابل توجهی از این بازار را در اختیار دارد. هم اکنون آمار دقیقی از سهم ویندوز در سیستم‌عامل‌های دسکتاپ در اختیار نداریم، اما همه می‌دانیم که تعداد رایانه‌های مجهز به ویندوز در سراسر دنیا بسیار زیاد است. به تازگی یک هکر باهوش توانسته ویندوز ۷ را روی یک ساعت هوشمند مجهز به سیستم‌عامل اندروید پوشیدنی (Android Wear) پورت کند، بنابراین اگر می‌خواهید بدانید نتیجه کار چه بوده باید بگوییم این هکر توانسته عملیات مورد بحث را با موفقیت انجام دهد. در ویدیو زیر می‌توانید اجرای ویندوز ۷ روی ساعت هوشمند اندرویدی را مشاهده کنید.

اما عجله نکنید! اگرچه امکان اجرای ویندوز ۷ روی یک ساعت هوشمند اندرویدی وجود دارد اما زمان زیادی برای بوت شدن آن نیاز است. منظور ما یک دقیقه یا ۵ دقیقه یا حتی ۱۰ دقیقه نیست، بلکه برای بوت این سیستم‌عامل در این شرایط باید ۳ ساعت صبر کنید. مطمئنا اگر بسیاری از افرادی که توانایی انجام چنین کاری را دارند، سیستم‌عامل ویندوز ۷ را برای اندروید ور پورت می‌کردند این همه مدت صبر نکرده و گمان می‌کردند که انجام این عملیات غیرممکن باشد، اما این هکر ظاهرا به کار خود ایمان داشته و آنقدر صبر کرده تا ویندوز ۷ روی ساعت هوشمند اندرویدی وی اجرا شود. اما مشخص نیست که او به چه چیزی فکر کرده که توانسته این مدت طولانی را برای بوت شدن سیستم‌عامل یاد شده صبر کند!

اما چگونه می‌توان ویندوز ۷ را بر روی یک ساعت هوشمند مجهز به سیستم‌عامل اندروید پوشیدنی اجرا کرد؟ برای انجام این کار قطعا نیاز به یک ساعت هوشمند اندرویدی خواهید داشت که امکان استفاده از ADB در آن فعال باشد. همچنین یک رایانه که درایورهای ADB دستگاه شما روی آن نصب شده باشد و نیز پوشه adb.zip برای این کار نیاز خواهد بود. سپس باید با استفاده دستورات DOS و ADB مراحل زیر را انجام دهید:

۱- پوشه adb.zip را از حالت فشرده خارج کرده و سپس پوشه‌ آن را در روت هارد درایور خود قرار دهید.

۲- ابزار cmd را باز کرده و سپس دستور ..cd را تایپ و کلید اینتر را بزنید. پس از آن مجددا دستور ..cd را تایپ و سپس اینتر را بزنید. حالا دستور cd adb را تایپ کنید و مجددا اینتر را فشار دهید.

۳- در این مرحله دستور adb install Bochs2_5_1.apk را وارد کرده و اینتر را فشار دهید.

پس از آن دستور adb push SDL/sdcard/SDL را تایپ کنید و اینتر را فشار دهید.

حالا باید حدودا ۵ دقیقه صبر کنید.

۴- در این مرحله اپلیکیشن Bochs را روی ساعت هوشمند خود اجرا کرده و از آن لذت ببرید!

این هکر، پیشنهاد کرده که از طریق منوی Developer Options در ساعت اندرویدی خود، بخش sleep را غیرفعال کرده و از اپلیکیشن Set Orientation به منظور قفل کردن چرخش صفحه‌نمایش استفاده کنید. در ویدیو زیر نیز می‌توانید آموزش تصویری روش نصب ویندوز ۷ روی دستگاه‌های مجهز به اندروید پوشیدنی را مشاهده کنید.

نظر شما در مورد اجرای ویندوز ۷ روی ساعت هوشمند چیست؟ اگر شما هم ساعت هوشمند اندرویدی دارید آیا حاضر به انجام این کار هستید؟ نظرات خود را در این مورد با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات