رکورد ۲۵ ساعت استفاده پیوسته از هدست واقعیت مجازی ثبت شد

جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شخصی موفق شده است تا رکورد بیشترین زمان استفاده از هدست واقعیت مجازی را در کتاب رکوردهای گینس به نام خود ثبت کند. وی موفق شده است تا ۲۵ ساعت بدون وقفه از هدست HTC Vive استفاده کند.
تبلیغات

فیلم‌سازی به نام درِک وسترمن به همراه تیم‌اش، اتاقی را در لس‌آنجلس آماده کرده‌ تا در آن رکورد استفاده پشت سر هم از هدست واقعیت مجازی را بشکند. وسترمن در این ۲۵ ساعت مشغول بازی Tilt Brush بوده است. این بازی توسط گوگل توسعه داده شده و در آن کاربر قادر به نقاشی در فضای واقعیت مجازی می‌شود.

۲۵ ساعت استفاده از واقعیت مجازی بدون مشکل نبوده است. وسترمن در ۱۷ ساعت اول دچار سرگیجه شدید شده و حتی کارش به استفراغ نیز کشیده می‌شود. با این حال وی این رکورد را ثبت می‌کند.

یکی از چالش‌های اصلی استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی، مدت زمان کمی است که می‌توان از این ابزارهای پوشیدنی، استفاده کرد. در واقع توصیه می‌شود که در بازه‌های زمانی ۳۰ دقیقه از این هدست‌ها استفاده شود و پس از آن کمی به ذهن استراحت داده شود. وسترمن نشان می‌دهد که می‌توان از این هدست‌ها برای مدت طولانی‌تر نیز استفاده کرد، اما این کار باعث سرگیجه شدید می‌شود. این در حالی است که وی، یک بازی نه چندان سرگیجه آور را تجربه کرده است. اگر قرار باشد بازی‌های اکشن مانند DOOM 3 را با این هدست تجربه کنید احتمالا پس از چند ساعت بازی کار به بیمارستان کشیده می‌شود.

برای آشنایی بیشتر با هدست واقعیت مجازی HTC Vive به مقاله‌ی «تماشا کنید: نگاه نزدیک زومیت به هدست واقعیت مجازی وایو اچ تی سی» مراجعه کنید.

نظر شما در باره‌ی هدست‌های واقعیت مجازی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات