استیو وزنیاک: اپل واچ و دیگر ساعت‌ های هوشمند گجت‌ هایی نابالغ و غیر ضروری هستند

شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
استیو وزنیاک همواره به اظهار نظرهای جنجالی، مخصوصاً در مورد اپل و محصولاتش مشهور بوده است. دوست قدیمی استیو جابز و بنیانگذار اپل، این دفعه در اظهار نظری راجع به ساعت‌های هوشمند و مخصوصاً اپل واچ، آن‌ها را گجت‌هایی نابالغ و غیر ضروری توصیف کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

استیو وزنیاک هیچ‌گاه از بیان نظرات صادقانه‌ی خود درباره‌ی اپل و محصولاتش هیچ ترسی نداشته، حتی اگر این اظهارات به ضرر شرکتی باشد که او و استیو جابز ۴۰ سال پیش تاسیس کردند. همین موضوع سبب شده است که «وُز» بین دوست‌داران دنیای تکنولوژی شخصیت محبوبی باشد.

وزنیاک عاشق انواع گجت‌ها است، اما ظاهراً علاقه‌ای به گجت‌های پوشیدنی از جمله ساعت هوشمند اپل با نام «اپل واچ» ندارد. چندی پیش طی سخنرانی در اجلاس «آینده‌ی حمل و نقل» در سیدنی، وزنیاک از قدرت کم سخت‌افزاری ساعت‌های هوشمند امروزی انتقاد کرد. او همچنین از این موضوع که اکثر ساعت‌های هوشمند برای کارایی کامل نیازمند اتصال به تلفن هوشمند هستند راضی نیست.

ظاهراً مورد دوم وزنیاک را بیشتر اذیت می‌کند. او می‌گوید وقتی که خانه را بدون آیفون ترک می‌کند، هنگامی متوجه این موضوع می‌شود که قادر به پرداخت خریدهای خود توسط اپل واچ نیست. متاسفانه بدون اتصال اپل واچ به آیفون شما قادر به استفاده از سیستم اپل پی و تکمیل فرآیند خرید نخواهید بود. چنین تجربه‌هایی باعث شده‌اند تا وزنیاک درباره‌ی اپل واچ بگوید:

بسیاری از افراد می‌گویند وقتی اسم و لوگوی اپل بر روی چیزی باشد، مردم برای خرید آن صف می‌کشند. به نظر من این ساعت‌ها به چیزی بیش از این نیاز دارند.

بر اساس گزارش‌ها، اپل در حال کار کردن روی نسخه‌ای از اپل واچ است که بدون اتصال به آیفون کارایی کامل داشته باشد. اگر شایعات حقیقت داشته باشند، احتمالاً اپل واچ ۲ مجهز به درگاه سیم کارت بوده و قابلیت اتصال به اینترنت نیز خواهد داشت.  

در حال حاضر وزنیاک اپل واچ را «هزینه‌ای اضافه که زندگی را پیچیده‌تر می‌کند» توصیف کرده و آن را با وسایل جانبی که از طریق بلوتوث به تلفن همراه متصل می‌شوند مقایسه می‌کند. این‌ها ارزیابی صادقانه‌ی کسی است که نامش با اپل عجین شده است. وزنیاک ساعت‌های هوشمند را با نسل اول هندزفری‌های بلوتوث مقایسه می‌کند و خرید آن‌ها از جمله اپل واچ را غیر ضروری می‌داند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات