بیش از دو میلیون ساعت محتوا، با هدست واقعیت مجازی گیر وی‌ آر سامسونگ مشاهده شده است

شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هدست واقعیت مجازی گیر‌ وی‌آر (Gear VR) سامسونگ از جمله بهترین محصولات در بازار دستگاه‌های واقعیت مجازی به حساب می‌آید. بر اساس اطلاعات جدید، مشخص شده که تا کنون بیش از ۲ میلیون ساعت محتوا توسط کاربران، با این هدست مشاهده شده است. در ادامه مطلب با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

اگر نیاز به یک گواهی دارید تا بدانید صنعت واقعیت مجازی روز به روز در حال پیشرفت است، بد نیست بدانید دارندگان کنونی هدست واقعیت مجازی Gear VR سامسونگ واقعا از این ابزار استفاده می‌کنند و به نظر می‌رسد در این شرایط، استفاده از دنیای واقعیت مجازی بیشتر و بیشتر با زندگی واقعی ما آمیخته شده است. اگرچه Gear VR فقط با شماری از دستگاه‌های سامسونگ همخوانی دارد، اما همین محدودیت هم باعث نشده تا دارندگان این گجت از آن لذت نبرند؛ چراکه تا همین حالا هم محتوای جذاب و خوبی برای این محصول ارائه شده که از جمله می‌توان به بازی‌هایی که اخیرا مایکروسافت برای آن منتتشر کرده اشاره کرد.

بر طبق اعلام سامسونگ در طی کنفرانس داخلی توسعه‌دهندگان این شرکت که هفته‌ی جاری برگزار شده، دارندگان Gear VR تا کنون بیش از ۲ میلیون ساعت محتوای مختلف واقعیت مجازی را با این محصول مشاهده کرده‌اند که این رقم معادل ۲۲۸ سال زمان است. شاید رقم مورد اشاره چندان هم زیاد و دیوانه‌وار به نظر نیاید، اما ماجرا زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانید محتوای ارائه شده برای این هدست بسیار محدود هستند و باید به این نکته هم توجه کرد که تنها یک سال از عرضه‌ی عمومی آن می‌گذرد.

درحالیکه سامسونگ پیش از این سعی کرده تا سخت‌افزار بکار رفته در Gear VR را مقرون به صرفه نماید، اخیرا نیز با معرفی محصول جدیدی نظیر Gear 360 سعی دارد تا مزیت استفاده از محتوای بیشتر را برای این هدست ایجاد کند. دوربین Gear 360 به کاربران اجازه می‌دهد تا ویدیوهای ۳۶۰ درجه‌ای را براحتی تولید کنند و این نوع ویدیوها را می‌توان در پلتفرم واقعیت مجازی گیر وی‌آر استفاده کرد. در شرایطی که دوربین یاد شده باعث می‌شود تا هر کاربر معمولی هم بتواند محتوای ۳۶۰ درجه تولید کند، اما در عین حال امکانات بیشتری را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده تا بتوانند ویدیوهای خیره‌کننده‌تری را ایجاد کنند. دارندگان Gear VR می‌توانند انتظار این را داشته باشند که در آینده‌ای نزدیک محتوای بیشتری برای آن‌ها در دسترس قرار گیرد. با توجه به اینکه مدل سفارشی شده‌ای از گوشی هوشمند گلکسی و هدست گیر‌ وی‌آر در اختیار توسعه دهندگان F8 فیسبوک نیز قرار گرفته، می‌توان انتظار داشت که این تیم هم محتوای کاربردی بیشتری را برای مصرف‌کنندگان تولید کنند.

نظر شما در مورد فناوری واقعیت مجازی چیست؟ آیا سامسونگ می‌تواند موفقیت بیشتری را با هدست Gear VR بدست آورد؟ لطفا نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات