جزئیات iWatch، ساعت‌هوشمند اپل در پتنت iTime

پنج‌شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
اپل پتنت مربوط به یک ساعت‌هوشمند را با نام iTime در تاریخ ۲۰ جولای ۲۰۱۱ یا ۲۹ تیر ماه ۱۳۹۰ در ایالات متحده درخواست کرده که دو روز پیش به ثبت رسیده است. این پتنت دارای اطلاعات بی‌شماری است که احتمالاً در ساعت‌هوشمند اپل منتسب به آی‌واچ شاهد استفاده از آن‌ها خواهیم بود.
تبلیغات

یکی از قابلیت‌هایی که در این پتنت نیز به آن اشاره شده، امکان نمایش پیام‌ها و اعلانیه‌هایی است که از طرف آیفون یا مک متصل به این ساعت‌هوشمند صادر می‌شود. این ساعت‌هوشمند را می‌توان از بدنه‌ یا به ‌بیان بهتر از بند‌های آن جدا کرده و همانند آیپاد نانوهای شناخته شده، مورد استفاده قرار داد.

در داخل ساعت‌هوشمند سنسورهای مختلفی وجود دارد که شامل شتاب‌سنج و ژیروسکوپ نیز می‌شود تا از این طریق بتوان ژست‌های حرکتی مچ دست کاربر را شناسایی کرد. همچنین از دیگر قابلیت‌های این ساعت‌هوشمند می‌توان به برخورداری از GPS و NFC در کنار امکان اطلاع‌رسانی از طریق ویبره و بهره‌گیری از حافظه‌ی ذخیره‌سازی فایل‌های صوتی و تصویری با امکان پخش و همچنین دریافت تماس‌های صوتی از آیفون اشاره کرد. تلفن‌های‌هوشمند، لپ‌تاپ‌ها و همچنین کامپیوترهای رومیزی از جمله‌ی ابزارهایی هستند که امکان اتصال به ساعت‌هوشمند اپل را دارند. در واقع منظور آیفون، مک‌بوک و آی‌مک‌های اپل و احتمالا آیپد‌ها است.

iTimeInt

همانطور که در تصاویر نیز ملاحظه می‌کنید، این ساعت‌هوشمند از نظر ظاهری دارای نسخه‌های مختلفی است که شامل صفحه‌ی نمایش جداشدنی می‌شود، هرچند نسخه‌های دیگر دارای ساختار باریک‌تری هستند که البته نمی‌توان آن‌ها را بصورت جداگانه مورد استفاده قرار داد.

اپل دارای پتنت‌های بسیاری است که شماری از آن‌ها هیچ‌وقت در محصولات این کمپانی به‌کار گرفته نشده‌اند. هم‌اکنون بازار ساعت‌های‌هوشمند در حال تجربه‌ی اولین سال‌های فعالیت کمپانی‌های تولید‌ کننده است و شاهد ارایه‌ی محصولاتی از کمپانی‌هایی چون سامسونگ، سونی و ال‌جی هستیم. اخیراٌ و با عرضه‌ی Android Wear، موتورولا نیز ساعتی را به نمایش معرفی کرد که به‌واقع یکی از زیباترین نمونه‌های موجود است. براساس تحقیقات به‌عمل آمده، عرضه‌ی ساعت‌های‌هوشمند در سال 2014 رقمی در حدود 8.9 میلیون دستگاه خواهد بود که این رقم در سال 2018 به 214 میلیون دستگاه خواهد رسید.

برطبق سنت همیشگی اپل، این کمپانی احتمالاً نسل جدید آیفون‌های خود را در جریان مراسمی که در سپتامبر برگزار خواهد کرد، رونمایی خواهد کرد، اما معرفی ساعت‌هوشمند این کمپانی در این مراسم کمی دور از ذهن به‌نظر می‌رسد. باتوجه به‌گزارش مالی اخیر اپل و کاهش فروش تبلت‌های این کمپانی، به‌نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها این محصول را به‌همراه نسل جدید تبلت‌های خود که کمی دیرتر روانه بازار خواهند شد، در آستانه‌ی تعطیلات سال نوی میلادی راهی بازار کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات