ال‌جی فکر تلفن/ساعت هیبریدی را در سر می‌پروراند

پنج‌شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
ال‌جی اخیرا یک پتنت جالب را در اداره ثبت اختراعات و نشانه‌های تجاری به ثبت رسانده که در نگاه اول به نظر مربوط به یک تلفن هوشمند است، اما وقتی در اسناد منتشر شده دقیق‌تر شویم متوجه خواهیم شد که این پتنت در واقع مربوط به یک ساعت هوشمند است نه تلفن.
تبلیغات

در واقع ال‌جی بدنبال طراحی یک فرم‌فکتور جدید از ساعت هوشمند است که در آن امکان مکالمه تلفنی،‌ ارسال پیغام و مواردی از این دست میسر شود. پیش از این نیز شایعه شده بود که ال‌جی در تلاش است ساعت هوشمند G Watch را به اتصال سیم‌کارت و قابلیت برقراری تماس تلفنی تجهیز کند.

متاسفانه در اطلاعات منتشر شده در باره این پتنت به چیزی در باره مشخصات فنی و مدارهای بکار رفته در آن اشاره نشده است. تنها می‌دانیم که ال‌جی بدنبال ساخت ساعت هوشمندی است که امکانات مشابه تلفن‌ها را در اختیار کاربر قرار دهد.

lg patent smartwatch

همانطور که در تصویر مشخص است، ساعت هوشمند ثبت شده از صفحه نمایش با حاشیه دور بسیار باریکی بهره می‌برد که در لبه‌ها نیز کمی انحنا دارد. از این نظر این ساعت شبیه به Gear Fit سامسونگ است.

متاسفانه حتی ابعاد، وزن و جنس بدنه‌ی این ساعت در اسناد مربوط به اختراع، ذکر نشده‌اند تا بتوانیم دید بهتری نسبت به کیفیت ساخت و اندازه آن داشته باشیم.

به هر حال گجت‌های پوشیدنی در ابتدای مسیر خود قرار دارند و هنوز حتی خود کمپانی‌ها نیز دقیقا نمی‌دانند، مردم چه انتظاراتی از یک ساعت هوشمند دارند. کمپانی‌های فعال در این حوزه در تلاش هستند تا روش‌های مختلف برای اضافه کردن امکانات جدید به این ابزارها را امتحان کنند تا در نهایت یکی از محصولات آن‌ها بیشتر مورد پسند کاربران قرار گیرد، کاربرانی که خود نیز دقیقا نمی‌دانند چه نیازی‌های از یک ساعت هوشمند دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات