ساعت‌های هوشمند کاملاً منعطف با نمایشگر OLED در راهند

شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۶
مطالعه 1 دقیقه
سال‌ هاست که دانشمندان نوید نمایشگرهای منعطف از نوع LED ارگانیک (OLED) را می‌دهند؛ ولی هنوز خبری از آن‌ها در محصولات واقعی نیست. تلفن G Flex ال‌جی نمایشگری خمیده داشت؛ اما نه به اندازه‌ای منعطف که بشود آن‌ را دور مچ بست. اما خبرهای خوب همیشه از راه می‌رسند! در ادامه‌ی مطلب با جزئیات بیشتر همراه ما باشید.
تبلیغات

در نمایشگاه SID که این هفته در سن دیگو برگزار شد، کمپانی Plastic Logic از نوعی OLED منعطف پرده‌برداری کرد که به طور خاص در ساخت گجت‌های پوشیدنی کاربرد دارد.

در ساخت این نمایشگر از ترانزیستورهای ارگانیک استفاده شده است. این ترانزیستورها علاوه بر اینکه جریان الکتریکی مورد نیاز برای روشن‌شدن نمایشگر را تأمین می‌کنند، کاملاً انعطاف پذیرند. حالا تنها مانعی که باید برداشته شود، ساخت باتری‌های منعطف است.

نمونه‌ای که در نمایش پلاستیک لاجیک معرفی شد، یک صفحه‌نمایش مونوکروم (تک رنگ) با رزولوشن 360 در 128 پیکسل و نسبت تصویر 3:1 بود که برای استفاده در ساعت‌های هوشمند یا حتی تبلت‌های تاشدنی، ایده‌آل به نظر می‌رسید.

مدیر پلاستیک لاجیک می‌گوید که آن‌ها آماده تولید انبوه این نمایشگرها هستند و می‌توانند محصول‌شان را در اختیار تولید‌کنندگان دیگر قرار دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات