احتمالا اپل در iWatch سنسور اندازه‌گیری اشعه فرابنفش را نیز تعبیه خواهد کرد

سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶
مطالعه 1 دقیقه
گویا لیست ویژگی‌های ساعت‌هوشمند اپل منتسب به iWatch تمامی نداشته و این کمپانی هر روز قابلیت‌های جدیدی را به محصول خود اضافه می‌کند. براساس آخرین شنیده‌ها، ساعت‌هوشمند اپل از یک سنسور UV-UltraViolet بهره خواهد برد که برای افرادی که پوست روشنی دارند، بسیار کاربردی است.
تبلیغات

براساس اطلاعات منتشر شده توسط بلین‌کورتیز که یک تحلیل‌گر حوزه‌ی IT است، این سنسور کاربر را از وجود اشعه‌‌های فرابنفش آگاه ساخته و از احتمال دریافت بیش از حد این اشعه‌ها و در نتیجه آسیب دیدن کاربر جلوگیری می‌نماید. احتمال می‌رود این سنسور محصول کمپانی Austin باشد که رد تگزاس ایالات متحده مستقر است. این کمپانی تراشه‌ی مورد نظر را بهمن ماه سال پیش با عنوان اولین سنسور با بهره‌گیری از یک تراشه‌ی واحد به بازار عرضه کرده است.

این تراشه به‌همراه سنسور موجود در آن علاوه بر ممانعت از آفتاب سوختگی کاربر، قابلیت‌های دیگری را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد که از جمله‌ی آن می‌توان به امکان اندازه‌گیری ضربان قلب، نبض و سطح اکسیژن خون اشاره کرد. با استفاده از سنسور‌های اندازه‌گیری مادون‌قرمز و سنسورهای نوری دیگر می‌توان صحت اطلاعات کسب شده را تا دو برابر حس‌گر اثر انگشت بالا برد. این سنسورها با داشتن چنین قابلیت‌های کاربردی مساحتی برابر 2 میلی‌متر دارند.

تحلیل‌گران انتظار دارند تا اپل در سال 2014 میلادی 10 میلیون دستگاه از ساعت هوشمند خود منتسب به iWatch را به فروش برساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات