پس از عدم همکاری کمپانی‌های ساعت‌سازی سوئیسی با اپل، این کمپانی در پی استخدام متخصصان آنها است

شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
براساس آخرین شنیده‌ها در مورد پروسه‌ی تولید ساعت‌هوشمند اپل که به iWatch منتسب است، گویا این کمپانی درصدد همکاری با متخصصان کار کشته‌ی کمپانی‌های ساعت‌سازی سوئیس است. به‌نظر می‌رسد اپل در نظر دارد تا از طریق همکاری با متخصصان زبده‌ی ساخت ساعت در کمپانی‌های نام آشنای سوئیسی، هنر دست و همچنین ظرافت موجود در ساعت‌های سوئیس را در iWatch به کار گیرد.
تبلیغات

کمپانی‌های ساعت‌سازی سوئیس علاقه‌ای چندانی به همکاری با اپل ندارند. براساس گزارشی که در فایننشال‌تایمز منتشر شده است، این کمپانی‌های به دلیل عدم اعتقاد به موفقیت ساعت‌های‌هوشمند علاقه‌ای به همکاری با اپل ندارند. در میان مخالفان پر و پا قرص این نظریه، می‌توان به نیک‌هایک، مدیرعامل کمپانی سواچ اشاره کرد که بارها اعلام کرده است که محدودیت‌های موجود بر سر راه ساخت چنین ساعت‌هایی، این حوزه از فعالیت را کاملا از بین خواهد برد و دیگر شاهد تولید محصولی در حوزه‌ی ساعت‌های‌هوشمند نخواهیم بود.

ما تاکنون با بسیاری از فعالین حوزه‌ی ساخت ساعت‌های‌هوشمند مذاکره کرده‌ایم، اما در نتیجه ماحصل تمامی گفتگوها عدم وجود دلیلی منطقی برای ورود کمپانی‌های ساعت‌سازی به پروسه‌ی تولید ساعت‌های‌هوشمند و در نتیجه همکاری با این کمپانی‌ها است. برای ارتباط با ساعت‌های‌هوشمند با دو دست درگیر شوند یا برای ممانعت از این کار، باید از سیستم هوشمند شناسایی صدا به‌منظور دریافت دستورات استفاده شود، که این امکانات نیازمند انرژی بالایی است که تامین آن با توجه به وجود فضای اندک در ساعت، تاحدودی غیرممکن است.

از این‌رو، به‌نظر می‌رسد اپل در نظر دارد تا مستقیما به استخدام متخصصان این حوزه اقدام کند، چراکه این کمپانی‌های علاقه‌ای به همکاری با اپل و سایر تولیدکنندگان ساعت‌های‌هوشمند ندارند. براساس سخنان جین‌کلاد بایور، یکی از متخصصان هلدینگ LVMH-Luis Vuitton with Moet Hennessy که برندهای معروف بین‌المللی را زیر نظر خود تولید می‌کنند، اپل اخیرا تلاش‌های فراوانی را برای جذب متخصصان برند ساعت‌سازی Hublot و سایر کمپانی‌های سوئیسی LVMH به کار بسته است. بایور اعلام کرده است که هیچ‌یک از کارکنان این کمپانی‌ها حاضر به ترک محل کار خود به منظور حضور در اپل نشده‌اند.

هنوز مشخص نیست که اپل چرا به تخصص این افراد نیاز دارد. گمانه‌ها حکایت از این دارند که اپل درصدد ساخت محصولی با ساختار ترکیبی ساعت‌های‌هوشمند و مکانیکی است. همچنین گمانه‌زنی‌های دیگری نیز نشان از برنامه‌های اپل برای تولید یک آلیاژ سبک‌وزن‌تر برای تولید ساعت‌هومند خود دارد که از این‌رو این کمپانی در پی استخدام متخصصات ساعت سازی است.

ساخت‌یک ساعت‌هوشمند با ساختار ترکیبی که به مشتمل بر یک ساعت‌هوشمند مکانیکی و بخشی هوشمند باشد، محتمل‌تر از سایر موارد است که استخدام متخصصان ساعت‌سازی سوئیس را منطقی جلوه می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات