تصویر تبلیغاتی جدیدی از ساعت هوشمند G Watch ال‌جی منتشر شد

سه‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
همین هفته‌ی پیش، گوگل از پلتفرم اختصاصی جدید خود با نام Android Wera پرده‌برداری نمود که در حقیقت نسخه‌ای از سرویس‌های گوگل بر بستر اندروید است که با هدف قرار دادن ابزارهای پوشیدنی نظیر ساعت‌های هوشمند طراحی شده که در مقاله‌ای مفصل به جنبه‌های مختلف آن پرداختیم. همزمان با رونمایی از پلتفرم مذکور، گوگل از نام‌های بزرگی بعنوان شرکای سخت‌افزاری خود در این حیطه یاد کرد که ال‌جی با ساعت هوشمند G Watch و موتورولا با ساعت خاص Moto 360 از آن جمله بودند. حال تصویر جدیدی از این دستگاه در اکانت فیسبوک ال‌جی منتشر شده که با وضوح مناسبی طرح کلی ساعت را در اختیار ما قرار می‌دهد.
تبلیغات

 همانگونه که از تصویر اول نیز حدس زده بودیم، G Watch از طراحی مستطیلی بهره گرفته است و از منظرهای گوناگون شباهت زیادی به ساعت‌های هوشمند فعلی موجود در بازار دارد. حتی اگر کمی قوه‌ی قیاسی خود را تحریک کنیم می‌توان چنین گفت که ساعت هوشمند ال‌جی در مقابل Moto 360 موتورولا از منظر هنر طراحی و مهندسی ساخت بسیار کسل‌کننده به نظر می‌رسد.

از آنجا که اغلب کسانی که به پوشیدن ساعت اهمیت می‌دهند دهه‌ها است که به قرارگیری یک صفحه‌ی کاملا مدور و گرد بر روی دست خود عادت کرده‌اند، طراحی دایره‌وار یک ساعت هوشمند می‌تواند فاکتور بسیار مهمی در جایگیری آن در بازار بوده و باعث اقبال بیشتر به آن گردد؛ این در حالی است که احتمالا اغلب خریداران ساعت‌های هوشمند مربع-مستطیل اهمیت چندانی به جنبه‌ی اصلی یک ساعت که همان مد و استایل است نداده و تنها کارایی را در نظر می‌گیرند که نتیجه‌ی آن قشر کوچکتر خریداران خواهد بود. البته ساعت‌های معمولی مربع-مستطیل بسیاری نیز وجود دارند اما اقبال به ساعت‌های صفحه‌گرد همیشه بیشتر بوده و در اصطلاح "کلاسیک‌تر" به نظر می‌رسند.

متاسفانه تصویر اول پست تنها نشانه‌ی جدید از ساعت G Watch ال‌جی بوده و هنوز صحبتی در خصوص مشخصات و قیمت یا زمان عرضه به میان نیامده است؛ بنابراین در حال حاضر بایستی به تصویر منتشر شده اکتفا کرده و همچنان منتظر جزئیات بیشتر بمانیم. تا آن زمان اجازه دهید ما و سایر خوانندگان نیز از تحلیل‌ها و نظرات ارزشمند شما در این خصوص بهره‌مند شویم. آیا شما تصور می‌کنید که ساعت‌های هوشمند با طراحی کلاسیک و گرد موفق‌تر خواهند بود یا طراحی مربع-مستطیل شباهت بیشتری به انتظارات قشر هدف این تکنولوژی دارد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات