۴۰۰ هزار دستگاه از ساعت هوشمند پبل به فروش رفته است

دوشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در هفته گذشته از سیستم‌عامل Android Wear که برای ساعت‌های هوشمند و دیگر گجت‌های پوشیدنی طراحی شده، پرده برداشت و همزمان با آن ال‌جی و موتورولا نیز ساعت‌های مبتنی بر این سیستم‌عامل را رونمایی کردند. اما با وجود اینکه تولیدکنندگان مطرحی همچون سامسونگ و سونی پیش از این نسبت به تولید و عرضه ساعت‌های هوشمند اقدام کرده‌اند، موفق‌ترین محصول در این حوزه، ساعت هوشمند Pebble، محصول یک استارتاپ کوچک است.
تبلیغات

ساعت‌های هوشمند متنوع و بسیاری روانه بازار شده‌‌اند حتی برخی از آن‌ها محصول شرکت‌های بزرگی همچون سامسونگ و سونی هستند. با این وجود موفق‌ترین محصول در این بازار Pebble است. روز گذشته کمپانی پشت این محصول اعلام کرد که ۴۰۰ هزار دستگاه از ساعت هوشمند خود را در سال ۲۰۱۳ به فروش رسانده است. این آمار شامل فروش اولیه ساعت در کیک‌استارتر و همچنین سری جدید Pebble Steel می‌شود.

این میزان فروش برای کمپانی تازه‌ تاسیسی که با حمایت کیک‌استارتر شروع به کار نموده، خارق‌العاده است. چراکه پبل به ابزارهای تولید انبوه‌ای که سامسونگ‌، ال‌جی، سونی یا موتورولا در اختیار دارد، دسترسی نداشته و با سرمایه نسبتا کمی شروع به کار کرده است.

اما حالا این پرسش مطرح می‌شود که آیا پبل با وجود ابزارهایی همچون Gear 2، Gear Fit و ساعت‌های هوشمند مبتنی بر Android Wear مانند موتو ۳۶۰ باز هم توان رقابت را خواهد داشت؟ شاید تنها دلیلی که بتوان از آن به عنوان برتری پبل یاد کرد، عرضه ‌زودتر محصول و متقابلا شکل گیری فروشگاه اختصاصی برای اپلیکیشن‌های تحت این پلتفرم باشد.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا پبل می‌تواند در آینده نیز با ساعت‌های هوشمند تولیدکنندگان مطرح رقابت کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات