نگاهی نزدیک به ساعت‌های زیبای گوگل

جمعه ۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵
مطالعه 4 دقیقه
گوگل بالاخره نشان داد که ساعت‌های هوشمند باید به چه شکل باشند. این کمپانی نسخه بهینه شده سیستم‌عامل اندروید را با نام Android Wear رونمایی کرد تا در گجت‌های پوشیدنی از جمله ساعت‌های هوشمند مورد استفاده قرار گیرد. گوگل رابط کاربری سیستم‌عامل جدید خود را نیز برای این ابزارها تغییر داد و شرکای تجاری این شرکت نیز سنگ‌ تمام گذاشتند و محصولات زیبایی را رونمایی کردند. در ادامه تصاویر مربوط به این ساعت‌ها را مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

تا پیش از این تمام ساعت‌های هوشمند معرفی شده، از صفحه‌نمایش چهارگوش و طراحی تقریباً یکسانی بهره می‌بردند. فرقی نمی‌کرد که محصول ساخت سامسونگ باشد یا سونی یا پبل و غیره. اما سیستم‌عامل Android Wear از صفحه نمایش‌های دایره‌ای شکل نیز پشتیبانی می‌کند و شرکای سخت‌افزاری این شرکت از جمله موتورولا توانسته‌اند مشکل تولید صفحه‌نمایش‌های گرد را حل کنند تا به این ترتیب، یک ساعت‌هوشمند با طراحی زیبا، ساده و کلاسیک را شاهد باشیم.

گوگل در سیستم‌عامل جدید اندروید تا جای ممکن قابلیت‌های اضافی را حذف نموده، مصرف انرژی را بهینه کرده و رابط‌کاربری را تغییر داده تا اندروید نیازهای ساعت‌های هوشمند و دیگر گجت‌های کوچک پوشیدنی را پوشش دهد. این سیستم‌عامل قادر است در هر لحظه تنها بر روی یک کار تمرکز کند؛ اما در عین حال می‌تواند دو تسک مختلف را در کنار یکدیگر نمایش دهد. اطلاعات مهم در قسمت پایین صفحه‌، نمایش داده شده و همزمان نیز محتوای مورد نظر کاربر در قسمت بالا نمایش داده می‌شوند. مثلاً وقتی بر روی نقشه به دنبال یک منطقه خاص می‌گردید، تصویر نقشه بر روی پس زمینه شکل می‌گیرد؛ اما اطلاعات مربوط به مسیر بر روی آن نمایش داده می‌شود.

هرچند گوگل در کنفرانس معرفی Android Wear تنها از چند ساعت هوشمند مفهومی استفاده کرد، اما  موتورولا از ساعت هوشمند جذابی رونمایی کرده که  به زودی روانه بازار خواهند شد. ساعت‌های هوشمند این  شرکت نسبت به تمام ساعت‌هایی که پیش از این معرفی شده‌اند متفاوت‌ هستند.. گوگل با این اقدام خود مسیر درست را به شرکای تجاری خود نمایش داده است و از این رو انتظار می‌رود در آینده نزدیک شاهد ساعت‌های جذاب، زیبا و البته کارآمدی باشیم.

حال وقت آن است که نگاهی به تصاویر منتشر شده از این ساعت‌ها بیندازیم:

ساعت هوشمند
ساعت هوشمند
ساعت هوشمند
ساعت هوشمند
ساعت هوشمند
ساعت هوشمند
ساعت هوشمند
ساعت هوشمند موتورولا
ساعت هوشمند
ساعت هوشمند
ساعت هوشمند
2 verge super wide
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات