ساعت هوشمند Moto 360 موتورولا به روش مرموزی شارژ می‌شود

پنج‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
روز گذشته و پس از معرفی سیستم‌عامل Android Wear که برای ابزارهای پوشیدنی طراحی شده است، موتورولا و ال‌جی از ساعت‌های هوشمند خود پرده برداشتند. ساعت هوشمند موتورولا از نظر طراحی و شکل و شمایل ظاهری بیشتر شبیه به ساعت‌های معمولی است تا ابزارهای پوشیدنی. موتورولا حتی درگاه میکرو USB را نیز از این ساعت حذف کرده است تا این سوال در ذهن همه شکل بگیرد که Moto 360 به چه شکل شارژ می‌شود؟
تبلیغات

عموما ساعت‌های هوشمند بیشتر شبیه به تلفن‌های بسیار کوچک هستند و از نظر شکل و شمایل با ساعت‌های مچی فعلی، متفاوت هستند. اما موتورولا سعی نموده تا طراحی کلاسیک ساعت‌های مچی را در ساعت هوشمند خود حفظ کند و تا جای ممکن آن را با مد روز هماهنگ سازد. از این رو حتی درگاه مربوط به میکرو USB نیز از آن حذف شده است. اما اگر درگاه USB وجود نداشته باشد، ساعت چطور شارژ می‌شود؟

هنوز پاسخ این پرسش مشخص نیست و موتورولا نیز از ارایه بسیاری از جزییات مربوط به ساعت هوشمند خود شامل قیمت، زمان عرضه، میزان تولید و مناطقی که ساعت در آن‌ها توزیع خواهد شد، خودداری کرده است.

اما دو حالت برای شارژ ساعت مچی هوشمند Moto 360 محتمل است. حالت اول امکان شارژ بی‌سیم ساعت است که در این روش کاربر مجبور است تا ساعت خود را بر روی سطح شارژر بی‌سیم قرار دهد تا امکان شارژ آن میسر شود. حالت دوم نیز امکان استفاده از روش شارژ جنبشی است که در برخی از ساعت‌های کلاسیک نیز استفاده می‌شود و در آن با تکان خوردن ساعت در حرکت‌های دست، ساعت به نوعی کوک و شارژ می‌شود. اما حالت دوم بعید به نظر می‌رسد چراکه انرژی حاصل از این روش برای روشن نگاه داشتن یک کامپیوتر کوچک (ساعت‌های هوشمند) کافی نیست.

موتورولا گفته است که در حال حاضر روش شارژ ساعت Moto 360 یک راز است و این کمپانی فعلا قصد فاش نمودن آن را ندارد. اما چند ماه دیگر و پیش از عرضه این محصول، نحوه شارژ آن مشخص خواهد شد.

نظر شما در این باره چیست؟ موتورولا از چه روشی برای شارژ ساعت هوشمند جذاب Moto 360 بهره برده است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات