گلکسی واچ ۶ کلاسیک در دستان کاربر

بررسی گلکسی واچ ۶ کلاسیک؛ روشن‌تر و سریع‌تر از همیشه

دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
مطالعه 14 دقیقه
گلکسی واچ ۶ کلاسیک با تراشه‌ جدید و بهبود طراحی و باتری وارد بازاری شده که رقابتی‌تر از همیشه است.‌ آیا جدیدترین ساعت سامسونگ ارزش خرید دارد؟
تبلیغات

سال گذشته سامسونگ با معرفی گلکسی واچ ۵ پرو، حلقه‌ی چرخان محبوب را از ساعت‌هایش کنار گذاشت تا وارد دنیای ساعت‌هایی شود که بیشتر با فعالیت‌های ورزشی و محیط‌های بیرونی مطابقت دارند؛ اما به نظر می‌رسد این تصمیم آن چنان که باید و شاید مورد استقبال طرفداران قرار نگرفت تا امسال در کنار رونمایی از گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی فلیپ ۵، شاهد معرفی نسخه‌ی کلاسیک واچ ۶ باشیم.

توجه داشته باشید که بازگشت سری کلاسیک ساعت‌های سامسونگ به معنی پایان سری پرو گلکسی واچ نیست و به نظر می‌رسد که کره‌ای‌ها تصمیم دارند تا در بازه‌ای ۲ ساله این مدل را در سبد محصولات خود بگنجانند؛ به‌بیان دیگر هر یک‌سال یک‌بار شاهد عرضه‌ی نسخه پرو، سپس نسخه‌ی کلاسیک خواهیم بود.

باید گلکسی واچ ۶ کلاسیک را جایگزین گلکسی واچ ۴ کلاسیک بدانیم که از طراحی و کیفیت ساخت بهتری بهره می‌برد و به تراشه‌ی جدید اگزینوس W930 نیز مجهز شده است. علاوه‌براین، کره‌ای‌ها نسل جدید گلکسی واچ کلاسیک را در دو انداز‌ه‌ی ۴۳ و ۴۷ میلیمتری و با نمایشگر بزرگ‌تر روانه بازار کرده‌اند و همانند نسل پنجم، از حسگر دماسنج نیز بهره می‌برند.

آیا تغییرات گلکسی واچ ۶ کلاسیک به اندازه‌ای هستند که ارزش پرداخت هزینه‌ای در حدود ۱۳ میلیون تومان را داشته باشند؟ در ادامه با بررسی گلکسی واچ ۶ کلاسیک به تغییرات و ویژگی‌های ساعت هوشمند سامسونگ می‌پردازیم و به پرسش مطرح‌شده پاسخ می‌دهیم.

طراحی و کیفیت ساخت گلکسی واچ ۶ کلاسیک

گلکسی واچ ۶ کلاسیک از همان زبان طراحی سری چهارم استفاده می‌کند؛ بدین‌ معنی که همچنان شاهد طراحی گرد کلاسیک هستیم؛ البته اکنون حلقه‌ی چرخان دور نمایشگر، ۱۵ درصد باریک‌تر از نسل قبلی و صدالبته، زیباتر شده است. بدنه‌ی دستگاه هم اندازه‌ی بزرگتری دارد و به‌لطف همین ابعاد بزرگ، کره‌ای‌ها توانسته‌اند ظرفیت باتری را افزایش دهند.

دکمه‌های گلکسی واچ ۶ کلاسیک
بلندگوی گلکسی واچ ۶ کلاسیک

بدنه‌ی گلکسی واچ ۶ کلاسیک همچنان از فولاد ضد زنگ ساخته شده و برخلاف چیزی که در واچ ۵ پرو دیدیم، از تیتانیوم در ساختار بدنه خبری نیست؛ پوشش محافظ نمایشگر هم از نوع کریستال یاقوت کبود است که تا ۶۰ درصد مقاومت بیشتری درمقایسه‌با گوریلا گلکس DX به‌کار‌رفته در گلکسی واچ ۴ دارد.

کاهش ضخامت حلقه چرخان و نمایشگر بزرگ‌تر

با توجه به افزایش ظرفیت باتری و بزرگ‌شدن ابعاد دستگاه، وزن نسخه‌ی ۴۳ میلی‌متری واچ ۶ کلاسیک به حدود ۵۲ گرم می‌رسد که در‌مقایسه‌با واچ ۴ کلاسیک ۴۲ میلی‌متری، حدود ۵٫۵ گرم وزن بیشتری دارد که چندان محسوس نیست. نسخه‌ی ۴۳ میلی‌متری هم با وجود افزایش یک میلی‌متری ابعاد، همچنان ضخامت معقولی دارد و برای بیشتر مچ‌های متوسط و کوچک، مناسب خواهد بود.

در سمت راست گلکسی واچ ۶ کلاسیک، شیار اسپیکر دیده می‌شود و در سمت چپ، همچنان دو کلید فیزیکی وجود دارند که مابین آن‌ها، حفره‌ی مربوط به میکروفون به‌چشم می‌خورد. کلیدهای فیزیکی به‌طور پیش فرض، به عنوان کلیدهای هوم و بازگشت کاربرد دارند؛ اما با اپلیکیشن Samsung wearable می‌توانید عملکرد آن‌ها را شخصی‌سازی کنید. از سوی دیگر هر دو کلید به‌عنوان سنسورهای BioActive نیز شناخته می‌شوند که برای اندازه‌گیری ترکیب بدنی به‌کار می‌روند.

ویژگی Body Composition در گلکسی واچ ۶ کلاسیک

بخش زیرین گلکسی واچ ۶ کلاسیک از حسگرهای متعددی مانند حسگر اپتیکال ضربان قلب، حسگر آنالیز امپدانس بیوالکتریک، حسگر الکتریکی (ECG) و حسگر اینفرارد برای اندازه‌گیری دمای پوست میزبانی می‌کند.

سامسونگ در طراحی بندهای گلکسی واچ ۶ کلاسیک نیز تصمیمات مثبتی گرفته است؛ چراکه مکانیزم تعویض بندها بسیار ساده‌تر شده و مشابه آنچه در اپل واچ دیدیم، تنها با فشار دادن یک دکمه، می‌توان بند را از ساعت جدا کرد.

گذشته از مکانیزم ساده‌تر جداسازی بند، کره‌ای‌ها از مواد باکیفیت‌تری نیز در ساخت بندها استفاده کرده‌اند؛ هرچند که همچنان با توجه به رده‌ی قیمتی دستگاه، بندها آن‌طور که بایدوشاید مرغوب نیستند. ساختار سیلیکونی پشتی بندها حس بسیار خوبی دارد و ضد حساسیت است و در استفاده‌ی طولانی‌مدت، باعث عرق کردن نمی‌شود. قسمت رویی بند از چرم مصنوعی با دور دوزی نخی استفاده می‌کند که ظاهر کلاسیک ساعت را تکمیل می‌کند.

تغییر طراحی بند گلکسی واچ ۶ کلاسیک

دریایی از بندهای ساعت به‌لطف پشتیبانی از بندهای ۲۰ میلی‌متری

لازم است بدانید که بندها همچنان از ابعاد ۲۰ میلی‌متری استفاده می‌کنند؛ درنتیجه علاوه‌بر پشتیبانی از بند‌های پیشین، طیف وسیعی از بندهای موجود برای ساعت‌های کلاسیک، برای گلکسی واچ ۶ کلاسیک دردسترس خواهد بود.

مطابق معمول، گلکسی واچ ۶ کلاسیک با استاندارد IP68 در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم است و در فشار ۵ اتمسفری زیر آب، می‌تواند تا ۱۰ دقیقه دوام بیاورد. استاندارد نظامی MIL-STD-810H هم کماکان میان مشخصات فنی محسوب به‌چشم می‌خورد؛ پس دستگاه در شرایط سخت محیطی و هنگام سقوط از ارتفاع، مقاومت بیشتری دارد.

گلکسی واچ ۶ کلاسیک در آب

گلکسی واچ ۶ کلاسیک در دو رنگ نقره‌ای و مشکی عرضه شده است که به‌نظر من، رنگ نقره‌ای، شباهت بیشتری به ساعت‌های عادی دارد و این موضوع جذابیت آن را بیشتر می‌کند.

نمایشگر گلکسی واچ ۶ کلاسیک

نمایشگر به‌کاررفته در هردو مدل نسل ششم گلکسی واچ‌ ارتقای بزرگی را تجربه می‌کند. نسخه‌ی ۴۷ و ۴۳ میلی‌متری گلکسی واچ ۶ کلاسیک، به ترتیب از نمایشگرهای ۱٫۵ و ۱٫۳ اینچی استفاده می‌کنند که نسبت به گلکسی واچ ۴ کلاسیک، ۰٫۱ اینچ بزرگتر شده‌اند. این نمایشگرها با پوشش بسیار مقاوم یاقوت کبود محافظت می‌شوند و به‌لطف وجود حلقه‌ی چرخان، کمتر پیش می‌آید که لکه‌ی چربی دست روی آن ببینید.

تغییر واچ‌فیس در گلکسی واچ ۶ کلاسیک

گلکسی واچ ۶ از پنل OLED با نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی بهره می‌برد و از قابلیت Always On نیز پشتیبانی می‌کند. کره‌ای‌ها امسال رزولوشن ۴۳۴×۴۳۲ پیکسل را برای نسخه‌ی ۴۳ میلی‌متری در نظر گرفته‌اند که تراکم پیکسلی را از ۳۳۰ در گلکسی واچ ۴ کلاسیک (42mm) به عدد فوق‌العاده‌ی ۴۵۳ پیکسل‌براینچ رسانده است؛ بنابراین با نمایشگری کاملا شارپ روبه‌رو هستیم که حتی فونت‌های ریز در آن خوانایی بسیار خوبی دارند.

با پشتیبانی از AoD، وضوح بالا و روشنایی ۲۰۰۰ نیت، نمایشگری تمام‌عیار را دراختیار دارید

ارتقای بعدی نمایشگر در زمینه‌ی روشنایی آن است. پنل به‌کاررفته در گلکسی واچ ۶ در حالت خودکار می‌تواند به روشنایی خیره‌کننده‌ی ۲۰۰۰ نیت برسد که هم‌پای اپل واچ اولترا محسوب می‌شود. این مقدار از روشنایی باعث می‌شود تا استفاده از گلکسی واچ ۶ کلاسیک در محیط‌هایی با نور شدید، کاملا آسان و بدون دردسر باشد.

نمایش نوتیفیکیشن در گلکسی واچ ۶ کلاسیک

گذشته از بحث روشنایی و نرخ نوسازی، همچنان شاهد رنگ‌های شاداب، کنتراست بسیار بالا و شفافیت عالی در نمایشگر OLED ساعت هوشمند سامسونگ هستیم که استفاده از آن را بسیار لذت بخش می‌کند. حساسیت لمسی و نرخ پاسخگویی لمسی نیز به اندازه‌ای است که رضایت کامل شما را جلب کند. گزینه‌ای نیز برای افزایش حساسیت لمسی وجود دارد که هنگام استفاده از دستکش می‌تواند کاربردی باشد.

مشخصات فنی و عملکرد گلکسی واچ ۶ کلاسیک

بالاخره سامسونگ پس از دو سال، تصمیم گرفت تراشه‌ی W920 به‌کاررفته در گلکسی واچ ۴ و ۵ را کنار بگذارد تا از تراشه‌ی قدرتمندتر و به‌ظاهر بهینه‌تری در ساعت جدیدش استفاده کند. گلکسی واچ ۶ از تراشه‌ی اگزینوس W930 قدرت می‌گیرد که همچنان با فرآیند ۵ نانومتری تولید می‌شود؛ اما حالا هسته‌های Cortex-A55 پردازنده‌ی مرکزی، به‌جای فرکانس ۱٫۱۸ گیگاهرتز، روی فرکانس ۱٫۴ گیگاهرتزی تنظیم شده‌اند که به گفته سامسونگ، بهبودی ۱۸ درصدی در عملکرد دستگاه به‌وجود می‌آورد.

توجه کنید که پردازنده‌ی گرافیکی تراشه بدون تغییر مانده و همچنان شاهد استفاده از تراشه Mali-G68 هستیم؛ حافظه‌ی دخیره‌سازی نیز همچنان ۱۶ گیگابایت است که سیستم‌عامل تقریبا نصف آن را اشغال می‌کند؛ هرچند که ۸ گیگابایت باقی‌مانده برای ذخیره‌سازی برخی فایل‌های صوتی و تصویری و همچنین نصب برنامه‌ها، کاملا کافی خواهد بود. ظرف رم نیز با ارتقایی ۰٫۵ گیگابایتی، اکنون به ۲ گیگابایت می‌رسد.

گلکسی واچ ۶ کلاسیک درکنار گلکسی واچ ۴ کلاسیک سامسونگ

استفاده از ترکیب تراشه‌ی Exynos W930 و رم ۲ گیگابایتی در کنار نسخه‌ی جدید One UI Watch باعث می‌شود تا گلکسی واچ ۶ کلاسیک، عملکردی به مراتب سریع‌تر و بهتر از آنچه در دو نسل قبلی دیده بودیم، داشته باشد. در استفاده‌ی روزمره انیمیشن‌ها کاملا روان هستند و برخلاف گذشته، حین گشت‌وگذار در رابط کاربری، لگ و تأخیر آزاردهنده‌ای به‌چشم نمی‌خورد.

عملکرد دستگاه سریع است؛ اما نه به سرعت اپل واچ اولترا!

همچنان عملکرد گلکسی واچ ۶ را نمی‌توانیم در حد تجربه‌ی اپل واچ اولترا بدانیم و هنوز هم ایرادات رفع‌نشده‌ای در رابط کاربری وجود دارد؛ به‌عنوان مثال، پس از روشن‌کردن ساعت، حدود ۲۰ ثانیه طول می‌کشد تا اصطلاحاً موتور رابط کاربری گرم شود و بتواند عملکرد سریعی داشته باشد و در این ۲۰ ثانیه همه چیز با تأخیر انجام می‌شود.

کره‌ای‌ها گلکسی واچ ۶ کلاسیک را به انواع و اقسام حسگرها مجهز کرده‌اند که البته بیشتر آن‌ها را پیشتر در گلکسی واچ پرو دیده‌ایم؛ مثل حسگر شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما، ضربان قلب، دماسنج و فشارسنج یا بارومتر؛ اما یک حسگر جدید با نام 3D Hall به گلکسی واچ ۶ کلاسیک اضافه شده است که برای ردیابی و موقعیت‌یابی دقیق‌تر استفاده می‌شود. 3D Hall در اصل یک سنسور موقعیت مغناطیسی سه‌بعدی محسوب می‌شود و می‌تواند حرکات سه‌بعدی، خطی، زاویه‌ای و چرخشی را اندازه‌گیری کند؛ بنابراین می‌توان حدس زد که سامسونگ از این سنسور برای موقعیت‌یابی دقیق‌تر حلقه چرخان فیزیکی استفاده می‌کند.

حسگر جدید گلکسی واچ ۶ کلاسیک

حسگر دماسنج پیش‌تر به تنهایی کاربردی نداشت؛ اما به‌نظر می‌رسد که کره‌ای‌ها مجموعه‌ی API‌-های این حسگر را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده‌اند تا اپلکیشن‌های مختلف بتوانند از دیتای دماسنج استفاده کنند. از آنجا که حسگر دماسنج، از نوع اینفرارد است و برای اندازه‌گیری دما، نیازی به تماس با سطح پوست ندارد، می‌تواند برای کاربری‌های جالبی همچون اندازه‌گیری دمای آب مورد استفاده قرار بگیرد. امید می‌رود که در آینده اپلیکیشن‌های کاربردی بیشتری برای دماسنج گلکسی واچ دردسترس قرار بگیرد.

حسگر BioActive میزان آب و ترکیب بدنی شما را اندازه‌گیری می‌کند

حسگر BioActive به قوت خود باقی است؛ ماژولی که با دو الکترود در قسمت زیرین ساعت و دو الکترود دیگر درون دکمه‌ها، میزان آب و ترکیب بدنی کاربر را از نظر بافت عضلانی، درصد چربی، BMI و حتی میزان متابولیسم پایه از طریق امپدانس، اندازه‌گیری کند؛ تمامی این داده‌ها به ۲۴۰۰ اندازه‌گیری مختلف نیاز دارند که گلکسی واچ ۶ کلاسیک همه‌ی آن‌ها را ظرف ۱۵ ثانیه انجام می‌دهد.

مقایسه گلکسی واچ ۶ کلاسیک با گلکسی واچ ۴ کلاسیک

تغییر سخت‌افزاری بعدی به موتور ویبره‌ی گلکسی واچ ۶ بازمی‌گردد که قوی‌تر و دقیق‌تر از نسل قبلی عمل می‌کند. اسپیکر قرارگرفته در لبه‌ی سمت چپ نیز حجم و شفافیت رضایت بخشی دارد که در کنار میکروفون‌های ساعت، عملکرد مناسبی برای مکالمه‌ی تلفنی دارد.

از سایر مشخصات گلکسی واچ ۶ کلاسیک می‌توان به وای‌فای دوبانده، پشتیبانی از بلوتوث ۵٫۳، GPS و NFC اشاره کرد. ضمنا نسخه‌ی LTE این ساعت با ۵۰ دلار قیمت بیشتر نیز در دسترس قرار دارد.

رابط کاربری و نرم افزار گلکسی واچ ۶ کلاسیک

گلکسی واچ ۶ کلاسیک با سیستم‌عامل Wear OS 4.0 بر پایه‌ی اندروید ۱۳ عرضه شده است و از پوسته‌ی One UI Watch 5.0 استفاده می‌کند.

به‌باور من، رابط کاربری One UI Watch 5 بیشتر برای اتصال با گوشی‌های سامسونگ توسعه یافته است؛ اما همچنان امکان اتصال ساعت به سایر گوشی‌های اندرویدی نیز وجود دارد.

نسخه‌ی جدید رابط کاربری تفاوت ظاهری چندانی با نسل قبلی ندارد و فقط چند واچ فیس جدید به آن اضافه شده است؛ اما به‌نظر می‌رسد انیمیشن جابه‌جایی بین صفحات تغییر کوچکی به‌خود می‌بیند و به شکل بهتر و جذاب‌تری انجام می‌شود؛ نحوه‌ی نمایش اعلان‌ها نیز تغییر پیدا کرده و سامسونگ آن‌ها را داخل پس‌زمینه‌ی مستطیل‌شکل خاکستری نشان می‌دهد. فونت رابط کاربری نیز ضخامت بیشتر و خوانایی بهتری دارد.

کنترل دوربین با گلکسی واچ ۶ کلاسیک

دو ویژگی جدید هم در قسمت دوربین و چراغ‌قوه اضافه شده است که ارتباط مستقیم با حلقه‌ی چرخان ساعت دارد. در اپلیکیشن دوربین که Viewfinder دوربین گوشی به‌شمار می‌رود، با چرخاندن حلقه‌ی فیزیکی، می‌توانید زوم و در قسمت چراغ‌قوه نیز با چرخاندن حلقه، میزان نور را تنظیم کنید.

بهترین تجربه One UI Watch 5 با گوشی‌های سامسونگ حاصل می‌شود

سامسونگ چند قابلیت جدید هم برای فعالیت‌های ورزشی در نظر گرفته است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. اگر به سمت راست رابط کاربری اسکرول کنید، ویجت‌ها را مشاهده می‌کنید و در قسمت چپ نیز به اعلانات دسترسی دارید. منوی اپلیکیشن‌ها با کشیدن انگشت از سمت پایین باز می‌شود که آیکون آن‌ها کاملا مشابه چیزی است که در گوشی‌های گلکسی دیده‌ایم.

اگر از سمت بالای نمایشگر به سمت پایین بکشید، به منوی نوار ابزار دسترسی خواهید داشت. از نحوه‌ی چینش نوار ابزار گرفته تا چیدمان اپلیکیشن‌ها و ترتیب ویجت‌ها را می‌توان شخصی‌سازی کرد. امکان شخصی‌سازی تمام واچ‌فیس‌های اختصاصی سامسونگ چه از نظر استایل و رنگ، چه نمایش اطلاعات وجود دارد. حتی می‌توان از میان هزاران واچ‌فیس در پلی استور، موارد دلخواه را نصب کرد.

قابلیت‌های سلامتی و ورزشی گلکسی واچ ۶ کلاسیک

اپلیکیشن Samsung Health برای اولین‌بار با نام S health در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و اکنون بعد از گذشت ۱۱ سال، به اوج پختگی و بلوغ رسیده است. اپلیکیشن چه در گوشی، چه در ساعت، طراحی بسیار زیبایی دارد و در عین سادگی، اطلاعات کاملی در اختیار کاربر می‌گذارد. با ۱۱ سال جمع‌آوری داده و تحقیق‌و‌توسعه، ساعت‌های سامسونگ، دقت بسیار بالایی در ردیابی فعالیت‌های ورزشی و اندازه‌گیری علائم بدنی دارند و حتی با محصولات شرکت‌هایی همچون گارمین، فیت بیت و اپل رقابت می‌کنند.

کره‌ای‌ها چند وقتی است که در کنار اپلیکیشن Samsung Health اپلیکیشن Health Monitor را برای ساعت‌های گلکسی معرفی کرده‌اند که برای اندازه‌گیری ECG کاربرد دارد؛ اما متاسفانه این اپلیکیشن در منطقه ایران دسترس نیست؛ بنابراین نمی‌توانید با گلکسی واچ ۶ کلاسیک نوار قلبی بگیرید.

مورد جدیدی که به گلکسی واچ ۶ کلاسیک اضافه شده است، ردیابی ضربان قلب نامنظم و اندازه‌گیری دمای پوست هنگام خواب نام دارد که البته برای استفاده از این دو مورد، حتما باید از گوشی سامسونگ استفاده کنید. (اندازه‌گیری ضربان قلب نامنظم درحال‌حاضر در مناطق محدودی فعال شده است که ایران جزوشان نیست.)

دیتای سلامتی با گلکسی واچ ۶ کلاسیک

ساعت سامسونگ بعد از تشخیص اینکه کاربر وارد فاز خواب شده، شروع به پایش ضربان قلب و سطح اکسیژن خون می‌کند و براساس داده‌هایی که جمع کرده است، زمان خواب سبک، خواب عمیق و خواب REM را محاسبه می‌کند. بعد از هفت روز استفاده از ساعت هنگام خوابیدن، اپلیکیشن Samsung Health الگوی خواب شما را به الگوی خواب یک حیوان (مانند شیر) تشبیه می‌کند و به شما پیشنهادهایی می‌دهد که با عمل به آن‌ها می‌توانید عادت خواب سالم‌تری داشته باشید.

مورد جدید بعدی در گلکسی واچ ۶ کلاسیک، امکان اندازه‌گیری محدوده‌ی ضربان قلب یا Heart rate zone است. محدوده‌ی ضربان قلب هر فرد بسته به سن، وزن، تناسب اندام و سایر عوامل می‌تواند متفاوت باشد؛ بنابراین گلکسی واچ ۶ کلاسیک با اندازه‌گیری این محدوده به شما کمک می‌کند تا حین تمرین‌های ورزشی، در محدوده‌ی مناسب خودتان بمانید.

ساعت هوشمند جدید سامسونگ همچنین قادر به تشخیص سقوط است تا مشابه چیزی که قبلا در اپل واچ دیده بودیم، اگر هنگام تمرین ورزشی اصطلاحاً سقوط کردید، گلکسی واچ ۶ کلاسیک با اورژانس یا یک نفر انتخابی از لیست مخاطبین شما تماس بگیرد.

مقایسه ضخامت حلقه چرخان گلکسی واچ ۶ کلاسیک با گلکسی واچ ۴ کلاسیک

گلکسی واچ ۶ کلاسیک در بخش ردیابی فعالیت‌های ورزشی، از پیاده‌روی عادی گرفته تا دوچرخه‌سواری، فوتبال، ایروبیک، وزنه‌برداری، دویدن، شنا و ده‌ها ورزش دیگر پشتیبانی می‌کند؛ اما همچنان در بخش تشخیص خودکار ورزشی که انجام می‌دهید، عملکرد قابل اتکایی ندارد و بهتر است این کار را به‌صورت دستی انجام دهید؛ البته بعد از ردیابی فعالیت ورزشی، اطلاعات جامعی مثل مسافت، سرعت و ضربان قلب دریافت می‌کنید. اگر GPS دستگاه هم روشن باشد، می‌توانید محدوده‌ی فعالیت خود را ذخیره و مشاهده کنید.

باتری گلکسی واچ ۶ کلاسیک

نسخه‌ی ۴۳ میلی‌متری گلکسی واچ ۶ کلاسیک از باتری ۴۲۵ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند که درمقایسه‌با گلکسی واچ ۴ کلاسیک ۴۲ میلی‌متری، ۶۴ میلی‌آمپرساعت ظرفیت بیشتری دارد. سامسونگ ادعا می‌کند که این ساعت در استفاده‌های معمولی می‌تواند تا ۴۰ ساعت دوام بیاورد. طی بازه‌ای که ساعت را برای بررسی در اختیار داشتم، با روشنایی خودکار نمایشگر و فعال‌بودن تشخیص حرکت مچ، به راحتی ۱٫۵ روز را دوام آورد که تقریباً نزدیک به ادعای سامسونگ است.

شارژ گلکسی واچ ۶ کلاسیک با گوشی سامسونگ

در نظر داشته باشید که از گلکسی واچ ۶ صرفا برای چک‌کردن اعلانات، زمان، پخش موزیک، ردیابی خواب و پیاده‌روی استفاده کردیم که استفاده‌ی سبکی محسوب می‌شود؛ بنابراین اگر جزو افرادی هستید که در طول روز چند ساعت ورزش می‌کنید و می‌خواهید از قابلیت نمایشگر همیشه‌روشن استفاده کنید، احتمالا دستگاه بیشتر از یک روز همراهی‌تان نمی‌کند. اگر بخواهیم شارژدهی گلکسی واچ ۶ کلاسیک را ارزیابی کنیم، باید بگوییم که بهتر از واچ ۴ و بدتر از واچ ۵ پرو است.

داخل جعبه‌ی گلکسی واچ ۶ کلاسیک مشابه چیزی که در نسل ۵ دیدیم، شارژر بی‌سیم با اتصال Type-C و توان ۱۰ وات قرار داده شده است که با استفاده از آن می‌توان در زمان تقریبا ۹۰ دقیقه، ساعت را به‌طور کامل شارژ کرد.

جمع‌بندی

اگر عمر باتری نه‌چندان خوب و عملکرد کند و آهسته را دو نکته‌ی منفی اساسی گلکسی واچ‌های سامسونگ بدانیم، گلکسی واچ ۶ کلاسیک حداقل مورد دوم را رفع کرده است.

گلکسی واچ ۶ کلاسیک نسبت به گلکسی واچ ۴ کلاسیک، کیفیت ساخت بالاتری دارد و حاشیه‌ی چرخان باریک‌تر آن، اکنون دقت بسیار بهتری ارائه می‌دهد. استفاده از تراشه‌ی اگزینوس W930 در کنار ۲ گیگابایت رم باعث شده است تا مشکل عملکرد کند و آهسته در این ساعت حل شود؛ اما در زمینه‌ی شارژدهی، پیشرفت بزرگی به‌چشم نمی‌خورد.

گلکسی واچ ۶ کلاسیک درکنار گلکسی واچ ۴ کلاسیک

گلکسی واچ ۶ کلاسیک با بازگشت حلقه‌ی چرخان، یکی از زیباترین ساعت‌های هوشمند موجود در بازار است که درکنار زیبایی ظاهری، امکانات سلامتی کاملی نیز در اختیار می‌گذارد. همچنین رابط کاربری One UI Watch 5.0 سازگاری بسیار بالایی با اکوسیستم سامسونگ دارد و استفاده از آن با نمایشگر باکیفیتش، بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

قیمت ساعت هوشمند گلکسی واچ ۶ کلاسیک در نسخه‌های ۴۳ و ۴۷ میلی‌متری، در حدود ۱۴ و ۱۵ میلیون تومان است که حدود ۴ میلیون از نسخه‌ی عادی گران‌تر است؛ بنابراین اگر عاشق ظاهر کلاسیک هستید، به شما این قول را می‌دهم که نسخه‌ی کلاسیک و حلقه‌ی چرخان، کاملا ارزش هزینه‌ی بیشتر را دارد و تجربه‌ی جذاب‌تری در اختیارتان خواهد گذاشت.

نکات مثبت

  • زیبا با کیفیت ساخت عالی
  • مکانیزم آسان جدا کردن بند
  • حاشیه‌ چرخان باریک‌تر و حساس‌تر از قبل
  • نمایشگر بزرگ‌تر OLED با روشنایی ۲۰۰۰ نیت
  • مجموعه کامل سنسورها و قابلیت‌های سلامتی

نکات منفی

  • شارژدهی نه چندان خوب باتری
  • نبود برخی از قابلیت‌های سلامتی در ایران
  • امکانات محدودتر برای دستگاه‌های غیر گلکسی
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات