بررسی هواوی واچ جی تی ۳ [به‌همراه ویدیو]

دوشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰
مطالعه 13 دقیقه
واچ GT 3 با سیستم عامل هارمونی، عمر باتری کم نظیر، بدنه خوش‌ساخت و ویژگی‌های متعدد مرتبط با ورزش و سلامت، گامی درست در جهت بلوغ ساعت‌های هوشمند هواوی به‌حساب می‌آید.
تبلیغات

ساعت‌‌های هوشمند هواوی از ابتدا با رویکرد متفاوتی از باقی رقبا وارد بازار شدند؛ ساعت‌های هواوی عملکرد و عمر باتری شگفت‌انگیزی را ارائه می‌دادند؛ اما از مشکلات همچون فقدان اپلکیشین‌های جانبی رنج می‌بردند. از سوی دیگر حواشی و آسیب‌های متعدد ناشی از تحریم‌های دولت ایالات متحده نیز گریبان‌گیر محصولات هواوی هستند. چینی‌ها سعی دارند تا با انتشار سیستم‌عامل هارمونی برای تمام محصولاتشان بر جذابیت آن‌ها بیافزایند و تأثیر منفی تحریم‌ها را کم‌رنگ‌تر کنند.

واچ جی‌ تی ۳ به‌عنوان سومین نسل ساعت هوشمند هواوی، با سیستم‌عامل هارمونی، طراحی جذاب و باتری ماندگار جذاب‌تر از همیشه به‌نظر می‌رسد. هواوی سعی دارد تا با حفظ ویژگی‌های نسل قبل و بهبود قابل‌توجه عملکرد، نرم‌تر کردن رابط کاربری و قابلیت نصب اپلیکیشن (هرچند با اپ‌استور محدود)، نظر علاقه‌مندان پوشیدنی‌های هوشمند را به Watch GT 3 جلب کند.

هواوی Watch GT 3 در واقع نسخه‌ بهینه‌شده‌ای از سری هواوی واچ ۳ به‌حساب می‌آید که در دو نسخه ۴۶ و ۴۲ میلی‌متری به‌فروش می‌رسد. با وجود شباهت‌هایی که میان دو مدل عادی و GT وجود دارد، برخی از ویژگی‌ها و سخت‌افزار آن‌ها متفاوت است. ما مدل ۴۲ میلی‌متری هواوی واچ جی‌تی ۳ را برای بررسی دراختیار داشتیم که به‌لطف طراحی ظریف و لوکس خود می‌تواند نظر علاقه‌مندان ساعت‌های سبک را به خود جلب کند.

بررسی ویدیویی هواوی واچ جی تی ۳

تماشا در یوتیوب

طراحی، کیفیت ساخت و نمایشگر هواوی واچ جی تی ۳

نسخه‌ی ۴۲ میلی‌تری Huawei Watch GT3 ضخامتی برابر با ۱۰٫۲ میلی‌متر دارد و وزن ۳۵ گرمی آن با طراحی دایروی و بدنه‌ای مرکب از پلاستیک (پنل پشتی)، شیشه و فلز براق، تجربه‌ی مناسب و چشم‌نوازی از ساعت هوشمند رقم می‌زند. وزن اندک در کنار ساختار ظریف بدنه و بدنه‌ی ساعت در تجربه‌ی ما بسیار مطلوب ارزیابی شد؛ گاهی حتی ممکن است فراموش کنید که ساعتی روی مچ خود بسته‌اید!

واچ فیس هواوی واچ جی تی ۳

واچ جی‌تی ۳ از صفحه‌نمایش ۱٫۳۲ اینچی OLED با رزولوشن ۴۶۶ × ۴۶۶ پیکسل استفاده می‌کند که وضوح و کیفیت بسیار بهتری نسبت به نسل گذشته دارد. نمایشگر Watch GT3 چه در روشنایی روز، چه در تاریکی شب جلوه‌ی بسیار زیبایی دارد و به دستورهای لمسی نیز بسیار نرم و روان پاسخ می‌دهد. از نمایشگر دستگاه، شیشه‌ای با لبه‌های خمیده محافظت می‌کند که تا کناره‌های ساعت کشیده شده است و برخلاف نسل‌های پیشین و مدل ۴۶ میلی‌متری، بر سادگی هرچه بیشتر ساعت می‌افزاید.

در قسمت کناری بدنه یک دکمه و یک کلید چرخان برآمده وجود دارد. کلید چرخان Watch GT3 درست‌مانند کراون اپل‌ واچ، کارکرد نرم و روانی دارد، با فشردن این کلید به صفحه‌ی اپلیکیشن‌ها می‌روید و با چرخاندن کراون امکان زوم‌کردن به جلو و عقب در فهرست اپ‌ها را دارید. در باقی قسمت‌های نرم‌افزار هم با چرخاندن کراون می‌توانید بین منو‌ها و ویژگی‌ها جابه‌جا شوید. دکمه‌ی پایینی هم امکان شخصی‌سازی دارد تا دسترسی سریع‌تری به بخش دلخواهتان داشته باشید.

کراون چرخان هواوی واچ جی تی ۳

در مدت استفاده از ساعت، بدون ناراحتی چه در طول خواب، چه بیداری در شرایط مختلف، از Watch GT3 راضی بودیم و مشکلی حس نکردیم؛ اما توجه داشته باشید که اندازه‌ی ۴۲ میلی‌متری برای افرادی با مچ‌ پهن، مناسب نیست. تعویض بندهای Watch GT3 به‌سادگی انجام می‌شود و بند مدل Milanese طلایی این ساعت هم کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد؛ اما وجود بافت نرم و راحتش، از اتصالات محکم و قابل اطمینانی برخوردار نیست. اتصال آهن‌ربایی بند Milanese نسبت به بند‌های مشابه ضعیف‌تر است و به‌طور آزاردهنده‌ای در استفاده‌های عادی شل شده و روی مچ جابه‌جا می‌شود؛ مشکلی که از کیفیت تجربه‌ی کاربری ساعت می‌کاهد.

جی تی ۳ در دو مدل ۴۲ و ۴۶ میلی‌متری عرضه می‌شود که تفاوت آن‌ها در بخش طراحی محسوس است. مدل ۴۲ میلی‌متری با بدنه‌‌ای از جنس فولاد ضدزنگ در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای و مشکی با چهار مدل بند Milanese طلایی، چرم و نایلون عرضه می‌شود. در سوی دیگر، مدل ۴۶ میلی‌متری از نمایشگر ۱٫۴۳ اینچی و بدنه‌‌‌ای از جنس فولاد ضدزنگ بهره می‌برد؛ اما طراحی اسپرت و عضلانی‌تری دارد و در دو رنگ مشکی با بند سیلیکونی مشکی و نقره‌ای با طیف وسیع‌تری از بندهای قابل سفارش اعم از انواع بندهای چرمی، سیلیکونی، نایلونی و فلزی با رنگ‌های متعدد عرضه می‌شود که موجودی آن کاملاً بستگی به بازار مربوطه دارد.

بند هواوی واچ جی تی ۳

با توجه به اندازه‌ی استاندارد دهانه‌ی بند‌ها، ۲۲ میلی‌متر برای مدل ۴۶ میلی‌متری و ۲۰ میلی‌متر برای مدل ۲۴ میلی‌متری، می‌توانید از بندهای متفرقه‌ی موجود در بازار برای ساعت هوشمند Watch GT3 استفاده کنید. استفاده از بند‌های معمول ساعت‌های مکانیکی در بازار مانعی ندارد و به‌راحتی به بازه‌ی گسترده‌ای از آن‌ها دسترسی خواهید داشت. هر دو نسخه‌ی ساعت هم دارای مقاومت ۵ اتمسفری (5ATM) دربرابر نفود آب هستند که به زبانی دیگر بیانگر مقاومت تا عمق ۵۰ متری است. جی‌تی ۳ به‌صورت کامل می‌تواند شما را در فعالیت‌های مربوط به شنا همراهی کند و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

سخت افزار و باتری هواوی واچ جی تی ۳

هواوی در جی‌‌تی ۳ با بهبود چشم‌گیر عملکرد و روان‌تر کردن رابط کاربری نسبت به نسخه‌های پیشین، نشان داده‌ که روی ارتقای رابط کاربری و رفع مشکلات پیشین وقت بسیاری را صرف کرده است. چینی‌ها در این سری از ساعت‌های هوشمندشان از پردازنده‌ی Cortex-M آرم با ۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۳ گیگابایت رم استفاده کرده‌اند.

حسگرهای هواوی واچ جی تی ۳

هواوی Watch GT 3 امکان ارتباط با ماهواره‌های GPS، Beidou، GLONASS، Galileo و QZSS را دارد و حدود ۲۰ ثانیه زمان برای برقراری اتصال نیاز دارد؛ سپس آماده‌ی ردیابی فعالیت‌های ورزشیتان خواهد بود. ساعت هواوی از اتصال LTE بهره نمی‌برد که البته از سوی اپراتورهای کشور نیز پشتیبانی نمی‌شود؛ لذا واچ جی‌تی ۳ برای برقراری مکالمه صوتی و دریافت اعلانات و سایر ویژگی‌های وابسته به شبکه و اینترنت باید به گوشی هوشمند متصل باشد، برای این امر واچ جی‌تی ۳ از بلوتوث ۵.۱ کمک می‌گیرد؛ متأسفانه از اتصال وای‌فای و NFC خبری نیست.

ساعت واچ GT 3 در اندازه‌ی ۴۶ و ۴۲ میلی‌متری به‌ترتیب از باتری‌های ۴۵۵ و ۲۹۲ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد. هواوی ادعا می‌کند جی‌تی ۳ تا ۱۴ روز شارژدهی دارد، اما این ادعا فقط در مدل بزرگتر ساعت دست‌یافتنی است و در مدل کوچک‌تر که برای بررسی دراختیار ما بود، به‌طور میانگین در کاربری‌‌های روزمره تا ۷ روز و در کاربری‌های سنگین تا ۴ روز شما را همراهی خواهد کرد. ما در زومیت بلافاصله بعد از جعبه گشایی، تمام گزینه‌های اندازه گیری ساعت را به‌طور دائم فعال کردیم و در چنین وضعیتی به حدود یک هفته شارژدهی دست یافتیم که برای یک ساعت هوشمند بسیار خوب ارزیابی می‌شود.

شارژ بی‌سیم هواوی واچ جی تی ۳

در بخش زیرین واچ جی‌تی ۳ برآمدگی قابل‌توجهی به چشم می‌خورد که از تعدادی حسگر میزبانی می‌کند. هواوی می‌گوید حسگرهای به‌کاررفته در نسل جدید ساعت هوشمندش دقت بالاتری در اندازه‌گیری ضربان قلب، اکسیژن خون، استرس و کیفیت خواب دارند. در کنار این حسگر‌ها دیگر شاهد پین‌های شارژر نیستیم؛ چینی‌ها Watch GT3 را به قابلیت شارژ بی‌سیم مجهز کرده‌اند؛ بدین‌ترتیب با هر شارژر استاندارد Qi می‌توانید ساعت خود را شارژ کنید. یک شارژر دایروی کوچک هم درون جعبه دستگاه وجود دارد که به‌طور مغناطیسی به پشت ساعت می‌چسبد. عملیات شارژ کامل نیز به‌حدود ۲ ساعت زمان (برای نسخه‌ی ۴۲ میلی‌متری) نیاز دارد.

نرم‌افزار هواوی واچ جی تی ۳

چینی‌ها Lite OS و تجربه‌ی کاربری بسیار کند آن را کنار گذاشته و با ساعت Watch GT3 به‌سراغ HarmonyOS رفته‌اند. اکنون به‌لطف اپ‌گالری حدود ۳۰ اپلیکیشن نیز دردسترس کاربران ساعت هواوی قرار دارد؛ البته متأسفاته تنها در شرایطی قابلیت نصب اپ‌ها را خواهید داشت که از گوشی‌های هواوی استفاده کنید.

اپلیکیشن‌های هواوی واچ جی تی ۳

از میان ابزارهای موجود در ساعت Watch GT3 می‌توان به قطب‌نما، نمایش وضعیت آب‌و‌هوا، تایمر و کورنومتر، بارومتر، ساعت زنگ‌دار و چراغ قوه (به صورتی که نور صفحه‌نمایش حداکثری سفیدی را می‌تاباند) و وضعیت ماه! اشاره کرد. ویژگی کاربردی دیگر، Find My Phone است که با استفاده از آن، نجوای «من اینجا هستم!» (البته به زبان انگلیسی) از گوشی هوشمند گمشدهتان بلند خواهد شد؛ البته تنها در صورتی که گوشی هنوز به ساعت متصل باشد!

در صفحه‌ی اصلی ساعت و درکنار واچ‌فیس، ویجت‌های پیش‌فرضی شامل وضعیت ضربان قلب، سطح استرس، آب‌و‌هوا، پخش موسیقی و وضعیت فعالیت‌های روزانه مشاهده می‌شود که امکان تغییر ترتیب، نمایش یا عدم نمایش آن‌ها را داریم؛ در حالی‌که LiteOS چنین قابلیتی را ارائه نمی‌داد. قابلیت‌های شخصی‌سازی متعددی به نرم‌افزار ساعت هواوی اضافه شده و واچ‌فیس‌های بسیاری به‌صورت رایگان و پولی دردسترس است. در بررسی‌های ما منطقه‌ی انگلستان (UK) بیشترین امکانات را به کاربر می‌دهد و در صورتی که با منطقه‌ی دیگری وارد Huawei Health شوید امکان لاگین به اکانت هواوی و دسترسی به واچ‌فیس‌های بیشتر را نخواهید داشت. در برخی از واچ‌فیس‌ها تعداد قدم‌های روزانه، درصد باتری، دمای هوا و ضربان قلب نمایش داده می‌شود.

اپلیکیشن‌های هواوی واچ جی تی ۳

واچ‌ جی‌تی ۳ از دستیار هوشمند Celia پشتیبانی‌می‌کند؛ اما تنها با گوشی‌های هواوی به آن دسترسی خواهید داشت، ضمنا امکان برقراری ارتباط با Google Assistant و Siri نیز وجود ندارد. از دیگر ویژگی‌های کاربردی Watch GT3، می‌توان به قابلیت برقراری تماس به‌واسطه‌ی بلوتوث ۵.۱ تا فاصله‌ی ۱۵۰ متری اشاره کرد. در محیط‌های شلوغ به سختی می‌توان صدای اسپیکر را شنید؛ اما کیفیت میکروفون و صدای ارسالی همچنان خوب ارزیابی می‌شود. برای لذت‌بردن از موسیقی و برقرار تماس صوتی ملزم به استفاده از میکروفون و اسپیکر ساعت نیستید؛ چرا‌که امکان اتصال هدفون‌های بی‌سیم نیز وجود دارد.

ساعت هوشمند واچ جی تی 3 کمتر از ۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دردسترس برای موسیقی دارد. شما می‌توانید ازطریق اپلیکیشن Huawei Health قطعه‌های موسیقی‌ مورد علاقه خود را انتقال داده و ازطریق اسپیکر ساعت یا هدفون بی‌سیم مستقل، به آن‌ها گوش دهید. روند ارسال موسیقی از گوشی به ساعت، به دلیل استفاده از فناوری بلوتوث مقداری کند به‌نظر می‌رسد؛ به‌عنوان مثال برای انتقال دو تا سه قطعه‌ی موسیقی باید چند دقیقه‌ای تامل کنید.

دریافت اعلانات در هواوی واچ جی تی ۳

هواوی Watch GT 3 به‌صورت انتخابی اعلانات اپلیکیشن‌ها را نمایش می‌دهد و از زبان فارسی به‌طور کامل پشتیبانی می‌کند؛ اما گاهی در صورت وجود کاراکتر‌های انگلیسی مابین واژه‌های فارسی کل نوشته‌ها به هم ریخته نمایش داده می‌شوند. در ساعت‌های هوشمند جدید هواوی کاربر قابلیت پاسخ به اعلانات را نیز دارد؛ اما پاسخ‌ها تنها باید شامل اموجی و پاسخ‌های پیش‌فرض باشند؛ چرا‌که از کیبورد یا پاسخ صوتی خبری نیست.

ورزش و سلامتی

ساعت هوشمند Watch GT 3 از الگوریتم هوش مصنوعی بهبودیافته‌ای بهره می‌برد تا خوانش‌های اشتباه را به‌طور موثرتری فیلتر کند. محدودیت‌های پیشین نرم‌افزار Huawei Health در زمینه پیوند اطلاعات دریافتی با دیگر سرویس‌ها اخیراً تا حدودی مرتفع شده است. به‌لطف کیت سلامتی هواوی اپلیکیشن‌هایی که از این کیت پشتیبانی می‌کنند می‌توانند تمام داده‌های سلامتی را دریافت و استفاده کنند. خوشبختانه Huawei Health با HealthKit اپل هم سازگاری کامل دارد و به‌طور خودکار اطلاعات به اپلیکیشن Health آیفون منتقل می‌شود.

اپ Huawei Health و هواوی واچ جی تی ۳

در صفحه نخست اپلیکیشن سلامتی هواوی همانند گذشته گزارش‌های مختلفی اعم از تعداد گام‌ها، آمار ضربان قلب، میزان خواب، گزارش تمرینات، آمار وزن (در صورت داشتن ترازوی هوشمند) و سطح استرس و میزان اکسیژن خون دیده می‌شود. در بخشی از صفحه توضیح داده‌ شده که تعداد قدم‌های نمایش‌گذاشته شده، ترکیب اطلاعات به‌دست‌ آمده از ساعت و گوشی است. برخلاف اپل هیچ ارگان پزشکی و مرکز سلامتی با ساعت‌های هواوی سازگار نیست؛ اما چینی‌ها تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا در زمینه‌ی پزشکی و سلامت بیشترین دقت اندازه‌گیری را ارائه دهند.

سلامت خواب موضوعی است که امروزه صحبت‌های زیادی در مورد آن می‌شود چراکه زندگی ماشینی، آلودگی‌ نوری و استرس‌های بزرگ و کوچک این روزهای ما روی کیفیت خوابمان تأثیر به‌سزایی دارند؛ لذا دانستن اینکه چگونه و با چه کیفیتی می‌خوابیم، داده‌‌ی ارزشمندی برای تحلیل به‌شمار می‌آیند. نسل سوم هواوی واچ GT از فناوری Trusleep هواوی برای پایش خواب بهره می‌برد که توانایی تشخیص خودکار زمان و کیفیت خواب اعم از عمیق یا سطحی بودن آن، کیفیت تنفس و دفعاتی را که در طول خواب از خواب بیدار شده‌اید‌، اندازه‌گیری می‌کند و در مجموع دقت خوبی دارد؛ اما گاهی پیش می‌آید که دفعاتی که از خواب بیدار شده‌اید یا نشده‌اید!‌ به اشتباه ثبت شوند. GT 3 همچنین راهنمایی‌ و توضیحات کاملی هم برای هر مورد در قسمت مربوطه در نرم‌افزار ارائه می‌دهد.

سنجش سطح اکسیژن خون در هواوی واچ جی تی ۳

از پارامترهایی که Watch GT3 تنها در هنگام ورزش در فضای باز، پارامتر VO2 max را اندازه‌گیری می‌کند که به‌معنای اندازه‌گیری توانایی بدن در مصرف اکسیژن است. این مولفه تحت تأثیر مواردی مانند تعداد پلاکت‌های قرمز، توانایی قلب در پمپاژ خون و میزان آمادگی عضلات دربرابر فعالیت طولانی قرار دارد. به عبارت دیگر VO2 max به‌عنوان بهترین شاخص آمادگی قلبی تنفسی در نظر گرفته می‌شود و حداکثر تلاش بدن برای مصرف اکسیژن را نشان می‌دهد. هرچه VO2 max بالاتر باشد، بدن اکسیژن بیشتری مصرف می‌کند. در سنین ۲۰ تا ۳۰ سالگی VO2 max به اوج خود می‌رسد و بعد از آن هر ۱۰ سال تقریباً ۱۰ درصد کاهش می یابد. لذا با دانستن این شاخص می‌توانید با ورزش‌های هوازی سطح VO2 max بدن خود را بالا ببرید و ورزش سالم‌تر و مفیدتری داشته باشید.

خارج از موارد اصلی تناسب اندام و ردیابی خواب، هواوی ویژگی‌هایی مانند تمرینات تنفسی هدایت‌شده، نظارت بر استرس (فقط اندروید)، ردیابی دمای پوست و نظارت مداوم ضربان قلب و اکسیژن خون را ارائه می‌دهد. فعال‌سازی قابلیت پایش مداوم اکسیژن خون بر عمر باتری تأثیر می‌گذارد، اما به نظر می‌رسد داده‌های آن با پایش‌های لحظه‌ای که در یک پالس اکسیمتر اختصاصی گرفته‌ایم، مطابقت دارد.

سنجش ضربان قلب هواوی واچ جی تی ۳

در دوران کرونا میزان سطح اکسیژن خون برای بیماران و مردم به مسئله‌ی مهمی تبدیل شده، این نکته را می‌توان ذکر کرد که اشباع اکسیژن خون در حالت طبیعی حداقل ۹۵ درصد است. در بیشتر بیماری‌های ریوی نظیر ذات‌الریه، افت اشباع اکسیژن خون با تغییرات دیگری ازجمله سفتی ریه‌ها یا پر شدن ریه‌ها از مایع یا افزایش سطوح کربن‌دی‌اکسید به‌علت ناتوانی ریه‌ها در خارج کردن مؤثر آن، همراه می‌شود. در واچ جی‌تی ۳ هم اشباع اکسیژن خون به‌طور قابل اعتمادی اندازه‌گیری می‌شود و در استفاده‌های روزمره قابل قبول ارزیابی می‌شود.

هواوی قابلیت اندازه‌گیری دمای سطح پوست را هم با واچ جی‌تی ۳ ارائه می‌دهد که ظاهراً نمی‌توان برای اندازه‌گیری سطحی تب و دمای بدن به آن اعتماد کرد؛ چراکه مثلا در شرایطی که در حرکت باشید یا دستتان را از خودرو بیرون آورده باشید یا روی موتورسیکلت در حال جابه‌جایی باشید؛ به دلیل اینکه دمای سطح پوستتان و بدنه‌ی ساعت تحت تأثیر دمای محیط تغییر می‌کند، ممکن است دمای سطح پوست با خطا اندازه‌گیری شود.

واچ فیس ورزشی هواوی واچ جی تی ۳

جی‌تی ۳ بیش از ۱۰۰ گزینه‌ی تمرینی از جمله تمرین آزاد، دوچرخه‌سواری سالنی و آزاد، شنا در استخر یا دریا، پیاده‌روی در هوای آزاد، دوندگی روی تردمیل و هوای آزاد، تمرین الپتیکال، پیاده‌روی سالنی، دستگاه قایقرانی و دوندگی سالنی، کوه‌نوردی، اسکی و طناب‌زنی را دراختیار کاربر می‌گذارد؛ هواوی تمرینات از پیش برنامه‌ریزی‌شده‌ای نیز با ساعت هوشمندش ارائه می‌دهد؛ اما متأسفانه جی‌تی ۳ به‌صورت خودکار ردیابی فعالیت‌های ورزشی را انجام نمی‌دهد و باید هر ورزش، حتی پیاده‌روی را به‌صورت دستی انتخاب کنید.

هواوی مربی هوشمند دو (Running) در برنامه‌های تمرینی ساعت هوشمند Watch GT3 در نظر گرفته‌است که شما را در قالب انیمیشن‌هایی در انجام حرکات راهنمایی می‌کند. در کنار این ویژگی دسته‌بندی مخصوصی در خود ساعت و اپلیکیشن Huawei Health وجود دارد که به‌موجب آن می‌توانید دوره‌های تمرینی دلخواه خود را جمع‌آوری کرده و برنامه‌ای ترکیبی برای خود تنظیم کنید.

در زمینه‌ی اندازه‌گیری ضربان قلب Watch GT 3 از دقت خوبی برخوردار است و ویژگی‌های مناسبی همچون اندازه‌گیری پیوسته‌ی ضربان قلب را ارائه می‌دهد. امکان اطلاع‌رسانی در صورت افزایش ضربان قلب از حد تعیین‌شده نیز وجود دارد.

جمع‌بندی و مقایسه واچ جی تی ۳ با رقبا

هواوی با واچ GT3 تلاش کرده است تا از عرضه‌ی ساعتی عاری از ویژگی‌های پیچیده‌ی ساعت‌های هوشمند فاصله بگیرد و با اضافه‌کردن HarmonyOS و پشتیبانی از اپ‌گالری در کنار حفظ عمر باتری یک الی دو هفته‌ای، واقعا یک ساعت هوشمند تمام عیار بسازد؛ اما محدودیت‌های خاص هواوی و فقدان ویژگی‌هایی که در ساعت‌هایی همچون گلکسی واچ و اپل دردسترس قرار دارند، در ساعت واچ جی تی 3 حس می‌شود.

واچ فیس هواوی واچ جی تی ۳

با Huawei Watch GT3 می‌توانید پیوسته وضعیت سلامتی و فعالیت‌های خود را پایش کنید و از امکانات مناسب و کاربردی ساعت بهره‌مند شوید؛ بدون آنکه دغدغه‌ی شارژ روزانه‌ی آن را داشته باشید. حتی اگر از طرفداران هواوی نباشید، واچ جی‌تی ۳ شما را راضی خواهد کرد. حال باید تصمیم بگیرید که در محدوده‌ی قیمتی ۵ تا ۶ میلیون تومان برای گوشی اندرویدی‌تان به سراغ ساعت هواوی می‌روید یا ساعتی همچون گلکسی واچ ۴ را انتخاب می‌کنید.

نظر شما در رابطه با واچ جی‌تی ۳ با سیستم عامل جدید هارمونی و بهبود‌هایش چیست؟ به نظرتان آینده اکوسیستم هواوی و ساعت‌های هوشمند این شرکت به کدام سمت خواهد رفت؟

نکات مثبت

  • طراحی ظریف و شکیل با کیفیت ساخت مناسب
  • سیستم عامل روان و بهبودیافته
  • قابلیت شارژ وایرلس استاندارد
  • صفحه‌نمایش روشن و واضح
  • ضد‌آب تا عمق ۵۰ متری
  • عمر باتری کم‌نظیر

نکات منفی

  • مشکلات تحریمی و محدودیت‌های رابط کاربری
  • نبود اپلیکیشن‌های کافی در اپ‌گالری
  • عدم تشخیص خودکار فعالیت ورزشی
  • شل بودن مگنت‌های بند Milanese
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات