بررسی دستبند هوشمند SmartBand سونی و اپلیکیشن Lifelog

پنج‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶
مطالعه 16 دقیقه
سونی در نمایشگاه CES 2014 از یک ابزار جدید به نام Core رونمایی کرد. این ابزار ردیابی که در واقع هسته‌ی اصلی گجت‌های پوشیدنی سونی به شمار می‌رود وقتی در کنار بند سیلیکونی قرار می‌گیرد، اسمارت‌بند را تشکیل می‌دهند. اسمارت‌بند دستبند هوشمندی است که فراتر از یک دستبند سلامتی عمل می‌کند! در ادامه با بررسی این ابزار پوشیدنی جذاب همراه زومیت باشید.
تبلیغات

دستبندهای سلامتی چون Jawbone Up و Fitbit مدتی است که در بازار موجودند و با استقبال نسبتا خوبی از سوی طرفداران ورزش و سلامت روبرو شده‌اند. اصلی‌ترین وظیفه تعریف شده برای این دستبندها ردیابی کاربر و ذخیره مسیر پیموده شده توسط وی، شمردن گام‌ها، محاسبه کالری سوزانده شده و... است. اما این همه ماجرا نیست، اسمارت‌بند به کمک اپلیکیشن اختصاصی سونی قادر است کل زندگی شما را به صورت دیجیتالی ذخیره کند. در واقع سونی به قابلیت‌های رایج دستبندهای ورزشی قانع نشده و اهداف بلند پروازانه‌تری در سر دارد.

پیش‌تر در زومیت به بررسی اسمارت‌واچ ۲ سونی پرداختیم. این ساعت هوشمند با اپلیکیشن‌های اختصاصی که داشت، قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربر قرار می‌داد. با این حال نسخه دوم ساعت هوشمند سونی در زمینه نرم‌افزار و کاربردها هنوز گجتی ناپخته به شمار می‌رفت و به نظر می‌رسید فاصله‌ی زیادی تا تبدیل شدن به یک محصول تمام عیار دارد.

اسمارت‌بند که در نمایشگاه CES 2014 معرفی شد ابزاری است که علاوه بر قابلیت‌های دستبندهای سلامتی دارای ویژگی‌های جذاب دیگری نیز هست. این گجت می‌تواند تمام فعالیت‌های آنلاین شما را زیر نظر گرفته، سیکل‌های خوابتان را تشخیص دهد، مسیر پیموده شده روی نقشه را ردیابی کند، به شما برای یادآوری مکان‌هایی که می‌روید کمک کند و حتی می‌تواند نقش یک ریموت کنترل را برای تلفن هوشمند اندرویدی‌تان بازی کند.

باید اعتراف کنم که با وجود آن که هنوز هم آن پختگی مورد انتظار را در این گجت مشاهده نکردم، ولی در طول بررسی این ابزار بسیار به آن وابسته شدم. روز اولی که دفتر سونی در ایران، اسمارت‌بند را در اختیار زومیت قرار داد تا مورد بررسی قرار گیرد، چندان علاقه‌ای به آن نشان نمی‌دادم ولی وقتی دو روز این گجت سبک را روی مچ دستم بسته و با آن کار کردم، تازه لذت داشتن یک اسمارت‌بند را تجربه کردم؛ ابزاری جالب که وقتی در کنار اپلیکیشن Lifelog قرار می‌‌گیرد، فوق‌العاده کاربردی می‌شود.

طراحی و ارگونومی

اسمارت‌بند به صورت یک پک کامل شامل دو بند در اندازه‌های بزرگ و کوچک (احتمالا خانم‌ها باید از بند کوچک و آقایان از بند بزرگ استفاده کنند)، بخش اصلی که Core نام دارد، سگک برای بستن بند به مچ و دفترچه راهنمای راه‌اندازی آن به زبان‌های مختلف عرضه می‌شود. ما معتقدیم که بسته‌بندی محصول مهم است و می‌تواند در جذب کاربر موثر باشد. خوشبختانه از این نظر سونی خوب کار کرده و اسمارت بند را در یک بسته‌بندی شیک و مقاوم ارائه کرده است.

برای استفاده کافی است بخش کور را داخل بند وارد نموده و آن را به مچتان ببندید! در ادامه هر یک از بخش‌های اسمارت‌بند را به صورت مجزا مورد بررسی قرار می‌دهیم. اجازه دهید ابتدا با کور (Core) یا همان قلب تپنده اسمارت‌بند شروع کنیم.

کور در واقع یک قطعه سفیدرنگ در ابعاد یک فلش مموری کوچک است که تنها ۶ گرم وزن و ۷.۸ میلی‌متر ضخامت دارد. این قطعه حالت خمیده‌ای دارد تا وقتی در داخل اسمارت‌بند قرار می‌گیرد به راحتی با انحنای مچ دست سازگار شده و ارگونومی بهتری داشته باشد. روی این قطعه هیچ چیزی وجود ندارد و فقط مشخصات سخت‌افزاری کور مثل شماره مدل، شماره سریال، استانداردها و... نوشته شده است. در بخش زیرین نیز فقط لوگوی سونی حک شده است. بر روی لبه‌‌ی این ابزار مستطیلی شکل، سه چراغ ال‌ای‌دی بسیار کوچک و در کنار آن‌ها یک دکمه کنترلی قابل مشاهده است. بر روی لبه کوچک‌تر پایینی نیز فقط یک درگاه microUSB برای شارژ نمودن آن قرار داده شده است. کور استاندارد IP58 را کسب نموده و این بدان معنا است که با وجود نداشتن درپوش برای درگاه میکرو USB در برابر نفوذ آب و مایعات کاملا مقاوم بوده و حتی تا اندکی بیش از یک متر زیر آب را دوام می‌آورد و البته ضد گرد و غبار نیز هست.

اسمارت بند

مشخصات فنی SmartBand سونی

  • دو بند سیلیکونی مقاوم و نرم در دو اندازه کوچک و بزرگ
  • ۳ چراغ LED برای نشان دادن وضعیت
  • رنگ مشکی (در بازارهای جهانی در ۹ رنگ ارائه شده)
  • ضد آب و ضد گرد و غبار با استاندارد IP58
  • بلوتوث ۴ کم‌مصرف و NFC
  • درگاه microUSB برای شارژ Core
  • مجهز به گام‌شمار، سنسور حرکت، اندازه‌گیر فاصله و سنسور مانتورینگ خواب
  • باتری ۳۵ میلی‌آمپرساعت
  • پشتیبانی از اندروید ۴.۴ کیت‌کت و بالاتر
  • وزن: ۲۱ گرم
  • قیمت: حدودا ۲۴۰٫۰۰۰ تومان

بندی که برای اسمارت‌بند مورد استفاده قرار می‌گیرد از جنس سیلیکون نرم و انعطاف‌پذیری است که مقاومت بالایی در برابر پارگی، خط و خش و نفوذ مایعات از خود نشان می‌دهد. این بند حالت ثابتی داشته و هر چقدر هم که آن‌‌ها را فشار داده یا مچاله کنید نمی‌توانید شکل آن را تغییر دهید. روی بند یک طرح راه‌راه مورب ساده و البته بسیار ریز وجود دارد که به بهبود ظاهر این بند شاید بیش از حد ساده کمک می‌کند. سونی در نمایشگاه CES رنگ بندی متنوعی برای این گجت معرفی کرد ولی نمی‌دانیم که آیا به جز رنگ مشکی سایر رنگ‌های این بند نیز وارد کشور خواهند شد یا خیر! در بخش میانی بند کمی حجم بیشتر شده و در زیر آن شیاری مشاهده می‌شود که باید کور را در داخل آن قرار داد. وقتی کور در داخل بند قرار می‌گیرد به شکل محکمی چفت می‌شود تا امکان خارج شدن تصادفی آن از داخل بند وجود نداشته باشد. در یک سوی بند نیز همچون ساعت‌های معمولی سوراخ‌های تغییر اندازه و در سوی دیگر نیز دو منفذ برای اتصال سگک مشاهده می‌شود. بند دستگاه ظاهری شیک اما خسته‌کننده دارد. در صورتی که اسمارت‌بند در رنگ بندی متنوع روانه بازار شود این مشکل تا حد زیادی رفع شده است.

Smartband

محصولات رقبا چون Jawbone Up در اندازه‌های متنوعی ارائه می‌گردند که می‌توانید بر حسب اندازه مچتان گزینه مناسب برای خرید را انتخاب نمایید. اما سونی با ارائه دو بند در ابعاد مختلف این مشکل را رفع نموده و شما می‌توانید مطمئن باشید که حداقل یکی از این دو بند برای اندازه مچ دست شما مناسب خواهد بود.

سگک SmartBand تشکیل شده از یک دایره فلزی نقره‌ای رنگ که روی یک سطحش دو پین برای اتصال به بند و روی سطح دیگرش، که هارمونی ویژه‌ای با دکمه پاور تلفن‌های سونی دارد، لوگوی این غول ژاپنی حک شده است. اتصال سگک به کمی فشار نیاز دارد تا پین‌ها در داخل منغذها به طور کامل فرو رود و سگک در جای خود محکم شود. ترکیب رنگ مشکی بند با رنگ نقره‌ای سگک جلوه زیبایی به این گجت می‌دهد.

حال کافی است اسمارت بند را، که حالا مجموعا ۲۱ گرم وزن دارد، به مچتان ببندید تا ثبت و ضبط فعالیت‌های روزانه‌تان آغاز شود.

نحوه راه‌اندازی و استفاده

راه‌اندازی اسمارت‌بند و برقراری ارتباط آن با تلفن هوشمند بسیار ساده است. آنچه نیاز دارید یک تلفن اندرویدی مجهز به اندروید کیت‌کت و یک اپلیکیشن ویژه به نام SmartConnect برای شروع مراحل اتصال است. در بررسی Smartwatch 2 سونی نحوه اتصال دستگاه به تلفن را توضیح دادیم. اسمارت‌بند نیز از همان قاعده پیروی می‌کند! اگر تلفن شما مجهز به فناوری NFC باشد کار ساده‌تر هم می‌شود.

در صورتی که تلفن‌تان از NFC پشتیبانی می‌کند، کافی است اتصال آن به اینترنت را برقرار کرده و بخشی از اسمارت‌بند که کور در داخل آن قرار دارد را به ماژول NFC گوشی نزدیک کنید. پس از آن، بلافاصله با پیغامی مواجه می‌شوید که از شما می‌خواهد اپلیکیشن SmartConnect را نصب کنید. عجله نکنید! صبر کنید تا اپلیکیشن نصب شده و سپس آن را اجرا کنید. در این مرحله بار دیگر باید اسمارت‌بند را نزدیک تلفن کنید. این بار تلفن از شما می‌خواهد تا اپلیکیشن SmartBand را نصب کنید و با فشردن دکمه تایید شما را روانه پلی‌استور یا مارکت‌های دیگری که بر روی تلفن‌تان نصب دارید می‌کند. باز هم باید صبر کنید تا اپلیکیشن نصب شود. این اپلیکیشن به صورت یک افزونه بر روی SmartConnect نصب می‌شود. در واقع SmartConnect سونی بستری برای برقراری ارتباط تلفن با لوازم جانبی سونی مثل هدست بلوتوث، اسمارت‌واچ، اسمارت‌بند و... است.

پس از نصب اپلیکیشن دوم در صورتی در نرم‌افزار SmartConnect به برگه Devices بروید SmartBand را در لیست مشاهده می‌کنید. در صورتی که این گزینه را لمس کنید وارد صفحه دیگری به شکل زیر خواهید گردید.

smartband-use-1

همان طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، خود برنامه به شما پیشنهاد کرده که اپ Lifelog را دانلود و نصب کنید. این کار را حتما انجام دهید چرا که یکی از جذاب‌ترین کاربردهای اسمارت‌بند همین بخش لایف‌لاگ است که در ادامه مقاله به طور مجزا به آن خواهیم پرداخت. خوشبختانه سونی استفاده از دستبند هوشمند خود را به ابزارهای سری اکسپریا محدود نکرده و می‌توانید آن را بر روی هر تلفن اندرویدی مجهز به نسخه ۴.۴ به بالا نصب کرده و استفاده کنید. از جمله امکانات اپلینیشن لایف‌لاگ می‌توان به قابلیت آلارم هوشمند برای بیدار کردن کاربر اشاره کرد. می‌توانید مشخص کنید که در صورتی که فاصله بین تلفن و شما به حدی رسید که ارتباط بین دستبند و تلفن قطع شد به شما از طریق اسمارت‌بند هشدار داده شود. تمام هشدارها و آگاه‌سازی‌های اسمارت بند از طریق ویبراتور نسبتا قدرتمندی که در داخل کور قرار دارد صورت می‌گیرد. حتی این امکان وجود دارد که وقتی تلفن‌تان زنگ می‌خورد، اسمارت‌بند بلرزد تا از این طریق شما را از این موضوع آگاه سازد.

smartband-use-2

در صورتی که تلفن‌تان به NFC مجهز نیست، باید در ابتدا تلفن را با اسمارت‌بند از طریق بلوتوث جفت کنید تا اتصال برقرار شود.

کاربردها و اپلیکیشن‌ها

اگر وارد بخش Applications شوید چهار یا پنج اپلیکیشن پیشنهادی برای دانلود و نصب، مثل Smart Camera، Find Phone و... را مشاهده خواهید کرد. اگر گزینه Search for applications را انتخاب کنید متوجه خواهید شد که هنوز اپلیکیشن‌های سازگار با اسمارت‌بند بسیار محدودند و تعداد آن‌ها از انگشتان دست بیشتر نمی‌شود. اما در بین این اپلیکیشن‌ها به جز لایف‌لاگ که به طور کامل به آن خواهیم پرداخت، موارد کاربردی زیادی وجود دارند. توجه داشته باشید که هیچ‌کدام از این اپلیکیشن‌ها بر روی دستبند نصب نمی‌شوند و همگی بر روی تلفن قابل نصب و استفاده هستند.

در SmartConnect از طریق بخش Select Application می‌توانید مشخص کنید که اسمارت‌بند شما کنترل‌کننده چه چیزی باشد. به طور پیش‌فرض Media player را کنترل می‌کند. در این حالت می‌توانید کنترل موسیقی را از طریق دستبند در دست بگیرید. کافی است یک بار دکمه دستبند را فشار دهید تا وارد حالت اپلیکیشن شود. چند ثانیه فرصت دارید تا اولین دستور را اجرا کنید. مثلا برای حالت مدیاپلیر می‌توانید با یک بار ضربه به دستبند موسیقی را پخش یا متوقف سازید. با دو بار تپ کردن به قطعه بعدی رفته و با سه بار ضربه قطعه قبلی را پخش نمایید. در صورتی که اپلیکیشن‌های اختصاصی را نصب کنید می‌توانید از طریق بخش Select Application نرم‌افزار مورد نظرتان را انتخاب کرده و به روش دیگری از دستبند استفاده کنید. مثلا می‌توانید شاتر دوربین را از راه دور کنترل کنید، یا در هنگام ارائه یک کنفرانس با استفاده از اپلیکیشن OfficeSuite کنترل اسلایدها را به دست گیرید یا می‌توانید با استفاده از افزونه Find Phone کاری کنید تا هر وقت گوشی‌تان را پیدا نکردید با ضربه زدن روی اسمارت‌بند صدای زنگ تلفن به صدا درآید تا از محل آن آگاه شوید.

SmartBand

به طور کلی اسمارت‌بند می‌تواند یک کنترلر جادویی برای تلفن شما باشد که احتمالا در آینده نزدیک با تهیه اپلیکیشن‌های بیشتر برای آن، کاربردهای بیشتری را نیز ارائه خواهد کرد.

سه حالت برای اسمارت‌بند وجود دارد. حالت روز و شب برای تشخیص زمان خواب و بیداری شما در نظر گرفته شده است. مثلا می‌توانید تنظیمات را به گونه‌ای تغییر دهید که در هنگام شب تلفن وارد حالت بی‌صدا شود. برای تغییر بین این دو حالت کافی است دکمه روی اسمارت‌بند را نگه دارید. از روی نوع روشن و خاموش شدن چراغ‌های ال‌ای‌دی می‌توانید متوجه شوید که الان وارد چه حالتی شده‌اید. با یک بار لمس دکمه نیز وضعیت کنونی از طریق چراغ‌ها به کاربر اعلام می‌شوند. در صورتی که چراغ‌ها به ترتیب روشن شوند یعنی در حالت روز (Day Mode) و در صورتی که چراغ‌ها یکی درمیان چشمک‌زن روشن و خاموش شوند به معنای حالت شب (Night Mode) است.

در صورتی که دکمه را یک بار فشار دهید علاوه بر اعلام وضعیت کنونی، اسمارت بند تا چند ثانیه آماده دریافت دستور لمسی است و در صورت دریافت اولین ضربه فرمان مرتبط را اجرا کرده و با روشن شدن هر سه چراغ LED به کاربر نشان می‌دهد که وارد حالت اپلیکیشن شده است.

با لمس بخش Edit Settings در اپلیکیشن Smart Connect وارد تنظیمات اسمارت‌بند شوید. در این بخش کارهای زیادی می‌توانید انجام دهید. می‌توانید ساعات خواب خود را مشخص کنید تا در آن ساعات اپلیکیشن به حالت شب تغییر کند. یا ارسال نوتیفیکیشن‌ها به اسمارت‌بند را فعال یا غیر فعال کنید.

لازم به ذکر است که برای استفاده از این ابزار باید همواره GPS تلفن شما روشن باشد. اسمارت‌بند نمی‌خواهد فقط یک ابزار ورزش و سلامت باشد می‌خواهد برای شما دفترچه خاطرات، ردیاب و به طور کلی ابزاری باشد که تا حد ممکن جزئیات زندگی‌تان را در گزارشی تقدیم شما کند! قدم‌های شما متداوما شمرده می‌شوند، دقایقی که قدم می‌زنید& دقایقی که می‌دوید، کالری سوزانده شده، فعالیت‌های آنلاین و همه این موارد مدام در حال محاسبه و ضبط شدن هستند. اما برای مشاهده آن‌ها در یک رابط کاربری تمیز به یک اپلیکیشن دیگر نیاز دارید!

موارد گفته شده مربوط به کاربردهای اسمارت‌بند بدون نیاز به اپلیکیشن Lifelog بودند. در ادامه با این اپلیکیشن که اسمارت‌بند را به یک ابزار جادویی تبدیل می‌کند همراه شما خواهیم بود.

اپلیکیشن Lifelog

همان طور که پیش‌تر گفتیم، پس از نصب اپلیکیشن‌های SmartConnect و SmartBand وقتی وارد محیط اپلیکیشن شوید، از شما خواسته خواهد شد که اپلیکیشن Lifelog را نیز نصب نمایید.

lifelog-1

با نصب لایف‌لاگ، اسمارت‌بند شما به یک ابزار کامل و کاربردی بدل می‌گردد. از لحظه‌ای که این اپلیکیشن نصب می‌شود شروع به دنبال کردن فعالیت‌های شما می‌نماید و تمام فعالیت‌های‌تان را همچون یک دفترچه خاطرات تعاملی بر روی یک تایم‌لاین به شکلی زیبا نمایش می‌دهد.

lifelog-2

گام‌های شما متداوما توسط اسمارت‌بند شمرده می‌شوند و لایف‌لاگ که هر بار که آن را اجرا می‌کنید رفرش می‌شود، اطلاعات جمع‌آوری شده توسط اسمارت‌بند را گرفته و به شما نمایش می‌دهد. مثلا در تصور فوق مشاهده می‌کنید که بین ساعت ۱۰ تا ۱۲ به وبگردی، عکاسی، گوش دادن به موسیقی و چت و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مشغول بوده‌ام و البته راس ساعت ۱۱ نیز مکانی که در آنجا بوده‌ام را بوک‌مارک کرده‌ام. اگر هر یک از آیکون‌هایی که روی تایم‌لاین قرار دارند را لمس کنید، اطلاعات بیشتر مربوط به آن فعالیت مثل این که به چه موسیقی گوش فرا داده‌اید، یا چه عکسی را با دوربین تلفن گرفته‌اید نمایش داده خواهد شد. پایین‌تر نیز آیکون‌های دیگری را مشاهده می‌نمایید که کالری سورانده شده در طول روز، قدم‌های شمرده شده در هنگام راه رفتن، مدت زمانی که پیاده‌روی کرده‌اید یا دویده‌اید. مدت زمان خواب، مدت زمان چت کردن و پرسه در شبکه‌های اجتماعی، تعداد عکس‌های گرفته شده و... قابل مشاهده‌اند. با لمس هر یک از این آیکون‌ها می‌توانید اطلاعات بیشتر مرتبط را دریافت کنید. مثلا با لمس آیکون مربوط به کالری سوزانده شده می‌توانید نمودار مصرف کالری، فاصله تا هدف معین شده روزانه، میزان کالری سوزانده شده پسیو و کالری سوزانده شده به خاطر تحرک را به صورت تفکیک شده مشاهده کنید.

lifelog-3

یا مثلا با لمس آیکون مربوط به خواب می‌توانید سیکل‌های خواب‌تان را به صورت نموداری مشاهده کنید و ببینید چه مدت از زمان خوابتان، خواب عمیق بوده است.

در صورتی که اتصال دیتای تلفن شما روشن باشد، مسیرهای پیموده شده توسط شما در طول روز ثبت شده و می‌توانید با مراجعه به بخش نقشه آنها را مشاهده نمایید. اما در صورتی که اتصال دیتا خاموش باشد، مقصد و مبدا حرکت شما بر روی نقشه مشخص شده و فاصله مستقیم این دو مکان نمایش داده می‌شود.

lifelog-4

Lifelog رابط کاربری دلچسب و کاربرپسندی دارد. همه چیز در آن به راحتی در دسترس است و کاربر با فشردن دکمه مثلثی شکل Play می‌تواند تمام فعالیت‌های روزانه خود را به ترتیب مشاهده کرده و آنها را مرور کند. در واقع اسمارت‌بند بدون لایف‌لاگ چیز زیادی برای ارائه ندارد و همه اطلاعات آن به بهترین شکل در این اپلیکیشن نمایش داده می‌شود.

عمر باتری

وقتی وارد اپلیکیشن اسمارت‌بند می‌شوید در بخش بالای صفحه و در زیر تصویر دستبند هوشمند سونی میزان شارژ کنونی باتری این گجت و زمان تخمینی باقیمانده برای استفاده از آن نمایش داده می‌شود. در صورتی که کور را به طور کامل شارژ کنید (کاری که بسته به شارژر نهایتا یک ساعت طول می‌کشد)، حداقل ۴ روز کامل می‌توانید استفاده پرکار از این ابزار جذاب داشته باشید. خود سونی ادعا می‌کند که اسمارت‌بند تا ۵ روز بدون نیاز به شارژ مجدد دوام می‌آورد.

سونی از یک باتری ۳۵ میلی‌آمپرساعتی در این گجت استفاده نموده، ولی از آنجا که از نمایشگر و پردازنده قدرتمند و چراغ‌های زیاد خبری نیست، اسمارت‌بند به یک ابزار کم‌مصرف تبدیل شده است. حتی ماژول بلوتوث نسخه ۴ به کار رفته در این گجت نیز از نوع کم‌مصرف (BLE) است.

بی‌شک عمر باتری این ابزار یکی از نقاط قوت آن محصوب می‌شود چرا که شما هر ۴ الی پنج روز یک بار به زمانی کمتر از یک ساعت نیاز دارید تا اسمارت‌بند شارژ شده و دوباره آن را به دستتان ببندید.

اما برای کاربر مساله باتری فقط به شارژدهی خود این ابزار محدود نمی‌شود. به این توجه داشته باشید که تمام مدت باید تلفن شما از طریق بلوتوث به اسمارت‌بند متصل بوده و جی‌پی‌اس آن نیز همواره باید روشن باشد تا عمل ردیابی با دقت انجام شود.

حتما با این اوصاف تصور می‌کنید که احتمالا با این شرایط مداوما باید تلفن خود را به شارژر متصل کنید! اما واقعیت این است که بر خلاف تصور ما این موضوع آنچنان هم بر روی عمر باتری تاثیر بد نمی‌گذارد. مطمئنا مصرف انرژی تلفن شما در هنگام اتصال به دست‌بند بیشتر می‌شود ولی این اختلاف به حدی نیست که خیلی آزاردهنده باشد. من برای بررسی این ابزار از یک تلفن نکسوس ۵ استفاده کردم. اگر در شرایط عادی باتری این تلفن در مصرف همیشگی روزانه من حدودا ۱۲ ساعت دوام می‌آورد، در حالتی که به دستبند متصل بود این زمان به ۱۱ ساعت کاهش پیدا کرد که خیلی تاثیرگذار نیست.

جمع‌بندی

SmartBand

اگر به دنبال یک ابزار پوشیدنی در حوزه سلامت هستید و می‌خواهید از وضعیت بدن، کالری سوزانده شده و وضعیت تحرک روزمره خود مطلع شوید، شاید بهتر باشد به سراغ محصولاتی چون Jawbone Up و Fitbit بروید. این دستبندها دقت بالاتری داشته و بر خلاف اسمارت بند، می‌توانند به صورت مستقل از تلفن همراه شما کار کرده و به شکل دقیقی تمام اطلاعات مربوط به فعالیت‌های روزانه شما و اطلاعات مربوط به بدن‌تان (حتی فشار خون) را به شما نشان دهند. اما اگر به دنبال محصولی هستید که علاوه بر جمع‌آوری اطلاعات از فعالیت‌ها روزانه شما، یک دفترچه خاطرات نیز باشد و تمام فعالیت‌های آنلاین و آفلاین شما، شامل گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی، زمان گوش دادن به موسیقی و تماشای فیلم و... را نیز تحت نظر بگیرد، اسمارت‌بند با قیمت مناسب‌تر گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. دستبند هوشمند سونی علاوه بر موارد ذکر شده می‌تواند به عنوان کنترل‌کننده اپلیکیشن‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرد؛ مثلا می‌توانید با ژست‌های لمسی موسیقی را متوقف یا پلی کرده یا به قطعه بعدی یا قبلی بروید.

به شخصه من از این محصول خوشم آمد، چرا که تنها با پرداخت ۲۴۰ هزار تومان می‌توانم ابزاری را خریداری کنم که علاوه بر قابلیت‌های ورزشی و تندرستی، می‌تواند در برنامه‌ریزی بهتر به من کمک کرده، و به علاوه من را در کنترل موسیقی یاری کند!

نقاط قوت

  • کیفیت بالای مواد مصرفی
  • امکان نصب اپلیکیشن‌‌های سازگار با SmartConnect
  • عمر باتری مناسب و زمان شارژ پایین
  • ضد آب و ضد گرد و غبار
  • اپلیکیشن بسیار خوب Lifelog
  • قیمت مناسب

نقاط ضعف

  • طراحی ساده و نه چندان جذاب
  • عدم امکان استفاده به صورت مستقل از تلفن هوشمند
  • تعداد محدود اپلیکیشن‌های سازگار
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات