سامسونگ با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد دلاری در حوزه واقعیت افزوده برای رقابت با اپل و متا آماده می‌شود

چهارشنبه 17 اردیبهشت 1404 - 21:45
مطالعه 1 دقیقه
هدست پروژه موهان سامسونگ بخش کناری
سامسونگ می‌خواهد تا چند سال آینده به بزرگ‌ترین تولید‌کننده‌ی نمایشگر‌های LEDoS تبدیل شود.
تبلیغات

عینک‌های واقعیت افزوده به‌عنوان یک بازار بزرگ درحال ظهور هستند و برخی از برآورد‌ها نشان می‌دهند که در سال‌های آینده به ارزش چند میلیارد دلاری خواهند رسید؛ پس جای تعجب ندارد اگر بگوییم شرکت‌های بزرگی مثل سامسونگ و اپل و گوگل از این بازار سهم می‌خواهند.

به‌گزارش سم‌موبایل و به‌نقل از Kedglobal، شاید سامسونگ در سال میلادی جاری نخستین عینک هوشمند AR خود را عرضه کند. غول فناوری کره‌ای روی تکنولوژی خاصی کار می‌کند تا در آینده‌ای نزدیک برای رقابت با اپل و متا آماده شود.

ظاهراً سامسونگ توسعه‌ی نمایشگر‌های LEDoS را که برپایه‌ی microLEDهای سیلیکونی تولید می‌شوند سرعت بخشیده است و می‌خواهد تا سال ۲۰۲۷ آن‌ها را به‌ تولید انبوه برساند؛ درست زمانی که انتظار می‌رود نسل دوم عینک واقعیت افزوده‌ی غول فناوری کره‌ای برای رقابت با رقبا از راه برسد.

سامسونگ از سال ۲۰۲۳ روی نمایشگر‌های LEDoS کار می‌کند و توسعه‌ی آن‌ها را در سال میلادی جاری گسترش داد. تیمی به سرپرستی یون سوک هو، متخصص باتجربه در حوزه‌ی نمایشگر‌های microLED، وظیفه‌ی توسعه‌ی فناوری LEDoS را برعهده دارند.

گفته می‌شود سامسونگ می‌خواهد تا سال ۲۰۳۲ در حوزه‌ی واقعیت افزوده حدود ۶ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند. نمایشگر‌های LEDoS به‌دلیل فرم فشرده، کارایی بالا و وضوح فوق‌العاده، بسیار برای عینک‌های AR مناسب هستند.

عینک‌ هوشمند Orion AR متا هم اکنون از نمایشگر LEDoS استفاده می‌کند و اپل هم به‌دنبال توسعه‌ی داخلی و همکاری خارجی برای تامین این نوع از نمایشگر است. سامسونگ درنظر دارد تا به بزرگ‌ترین تامین‌کننده‌ی نمایشگر‌های LEDoS تبدیل شود و همین مورد می‌تواند شروعی برای همکاری با کوپرتینویی‌ها باشد.

تبلیغات
تبلیغات

نظرات