تولید پلی استیشن VR2 سونی ظاهراً متوقف شده است

دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
تیراندازی با کمان با هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن وی‌آر ۲
سونی تولید هدست واقعیت مجازی خود را تا زمان راه‌اندازی برخی قابلیت‌های جدید متوقف کرده است.
تبلیغات

به‌گزارش بلومبرگ، سونی که بیش از ۲ میلیون دستگاه از جدیدترین هدست واقعیت مجازی خود را تولید کرده، به‌طور موقت تولید پلی‌ استیشن VR2 را به حالت تعلیق درآورده است.

پلی‌استیشن وی ‌آر ۲ سونی سال گذشته به‌عنوان وسیله‌ای جانبی برای پلی‌ استیشن 5 با قیمت ۵۴۹ دلار عرضه شد. داده‌های IDC نشان می‌دهد که از آن زمان، فروش PSVR2 هر سه‌ ماه با افت روبه‌رو شده است.

بلومبرگ اشاره می‌کند که مشکل اصلی سونی کمبود محتوا برای هدست است. PSVR2 با تعداد معدودی از بازی‌های بزرگ از‌جمله Horizon Call of the Mountain ،Gran Turismo 7، سری Resident Evil و برخی از بازی‌های کوچک‌تر سازگار است.

هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن وی‌آر ۲

با وجود محدودیت محتوا، قیمت هدست واقعیت مجازی سونی ۵۴۹ دلار و گران‌تر از خود PS5 است. بنابراین، کاربران انتظارات بیشتری از سطح عملکرد آن دارند. بلومبرگ اشاره می‌کند که متا و اپل نیز با مشکلات مشابهی برای هدست‌های خود مواجه هستند.

سونی اخیراً نه‌تنها ساخت هدست را متوقف کرده؛ بلکه اعضای تیم توسعه‌ی برخی از بازی‌های VR را نیز اخراج کرده است. سونی استودیو لندن را تعطیل و استودیو Firesprite، توسعه‌دهنده‌ی بازی Horizon Call of the Mountain را کوچک‌تر کرده است. این اخراج‌ها تقریباً ۹۰۰ نفر کارمند را شامل می‌شود که معادل ۸ درصد از کل نیروی کار سونی است.

برای افزایش میزان محتوای نرم‌افزاری هدست، سونی اخیراً اعلام کرد که در حال آزمایش پشتیبانی از کامپیوتر شخصی است که به کاربران امکان دسترسی به بازی‌های کامپیوتر را می‌دهد.

در‌حال‌حاضر، مشخص نیست که قابلیت جدید هدست واقعیت مجازی سونی برای پشتیبانی از کامپیوتر شخصی چقدر گسترده خواهد بود. انتظار می‌رود که این قابلیت قبل از پایان ۲۰۲۴ برای کاربران منتشر شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات