متا کلید شکست اپل را در تکنولوژی آسیایی پیدا می‌کند

جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مارک زاکربرگ و ویلیام چو در کنار هم
همکاری ال‌جی و متا پیشرفت هر دو شرکت را در حوزه‌ی واقعیت مجازی و واقعیت تعمیم‌یافته تضمین خواهد کرد.
تبلیغات

ال‌جی در وب‌سایت رسمی خود اعلام کرد که با متا برای تسریع گسترش کسب‌و‌کار واقعیت تعمیم‌یافته شریک شده است؛ اما هنوز مشخص نیست که این شراکت چه فعالیت‌ها و نتایجی را در پی خواهد داشت.

متا موفق شد امسال با عرضه‌ی هدست کوئست ۳ در عرصه‌ی واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی سربلند بیرون بیاید. شایعه‌ها می‌گویند همکاری این شرکت با ال‌جی، مربوط‌به هدست واقعیت ترکیبی است تا متا بتواند رقیب توانمندی برای اپل ویژن پرو تولید کند.

ال‌جی می‌گوید هدف نهایی همکاری این است که با به‌کارگیری نوآوری و ترکیب نقاط قوت هر دو شرکت در زمینه‌ی محصولات، محتوا، خدمات و پلتفرم‌هایشان، تجربیات لذت‌بخشی را برای مشتریان خود در زمینه‌ی واقعیت مجازی به‌ارمغان بیاورند.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، برای آغاز این همکاری به دفتر مرکزی ال‌جی در سئول سفر کرد و در طی این بازدید ویلیام چو، مدیرعامل ال‌جی، کوئست ۳ و عینک هوشمند متا ری-بن را که به‌تازگی وارد بازار شده است، امتحان کرد.

مدیران عامل دو شرکت متا و ال‌جی درباره‌ی استراتژی‌های تجاری لازم برای توسعه‌ی نسل جدید دستگاه‌های مبتنی‌بر واقعیت تعمیم‌یافته بحث کردند و به نظر می‌رسد که ویلیام چو به مدل‌های زبانی بزرگ متا علاقه‌ی زیادی دارد و مایل است که دستگاه‌های مستقل را به هوش مصنوعی مجهز کند.

ال‌جی قصد دارد قابلیت‌های تکنولوژیک متا را با محصولات پیشرفته و باکیفیت خود ترکیب کند. دستگاه‌های مبتنی‌بر واقعیت مجازی و واقعیت تعمیم‌یافته‌ی متا به نمایشگر نیاز دارند و ال‌جی در این زمینه بهترین گزینه به‌نظر می‌رسد. اپل برای ساخت هدست ویژن پرو از نمایشگر میکرو OLED سونی استفاده کرده است.

ال‌جی سال گذشته به بنیان‌گذاری یک واحد تجاری اختصاصی برای توسعه‌ی کسب‌و‌کار واقعیت تعمیم‌یافته پرداخت. هدف اصلی ال‌جی از این کار تلاش برای سرمایه‌گذاری‌ در عرصه‌ی واقعیت مجازی است. شایعات حاکی است که این شرکت قصد دارد هدست واقعیت مجازی و واقعیت تعمیم‌یافته‌ی خود را معرفی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات