فروشگاه visionOS اپل فعال شد؛ همه‌چیز آماده عرضه ویژن پرو

چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
فهرست اپلیکیشن های ویژن پرو از دید کاربر این هدست
اولین سری از اپلیکیشن‌های مخصوص هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو اپل از همین‌ حالا در اپ‌استور منتشر شده‌اند.
تبلیغات

توسعه‌دهندگان از چند ماه قبل به کیت توسعه‌ی ویژن پرو دسترسی دارند تا بتوانند برنامه‌ها و بازی‌های خود را روی این هدست آزمایش کنند. با نزدیک‌ شدن تاریخ عرضه‌ی هدست واقعیت مجازی اپل، این شرکت امکان انتشار برنامه‌های مخصوص سیستم‌عامل visionOS را در اپ‌استور فعال کرده است.

توسعه‌دهندگانی که برنامه‌های visoinOS خود را در اوایل ماه جاری برای بررسی به اپ‌استور ارسال کرده‌اند، با دریافت ایمیلی از تأیید برنامه‌های خود برای انتشار در فروشگاه مذکور مطلع شدند. این یعنی اولین سری از برنامه‌های visionOS برای دانلود در دسترس قرار گرفته‌اند.

توسعه‌دهنده‌ای به‌نام دیلن مک دونالد با انتشار پستی در ایکس (توییتر سابق)، اشاره می‌کند فروشگاه اپ‌استور اکنون نشان می‌دهد کدام برنامه‌ها با ویژن پرو سازگاری دارند و البته درحال‌حاضر تصویری از صفحه‌ی مخصوص این برنامه‌ها دردسترس نیست.

چند روز طول می‌کشد تا هدست ویژن‌ پرو به‌دست مشتریان برسد تا اولین سری از دارندگان این محصول بتوانند اپلیکیشن‌های مختلف را نصب کنند. اپل مثل بسیاری از شرکت‌ها، هدست خود را برای بررسی دراختیار روزنامه‌نگاران و توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد و بدین‌ترتیب تصمیم گرفته است اپلیکشین‌های مخصوص visionOS را از همین‌ حالا دردسترس قرار دهد.

رابط کاربری سرویس های استریم فیلم در ویژن پرو

اپل از زمان معرفی ویژن پرو در WWDC 2023، چندین دوره‌ی آزمایشی در سرتاسر جهان برگزار کرده تا توسعه‌دهندگان بتوانند برنامه‌های مورد نظرشان را روی این محصول تست کنند. نکته‌ی جالب اینکه کیت توسعه‌ی visionOS درحال‌حاضر فقط برای مک‌های مجهز به تراشه‌های اپل دردسترس است.

اپل قبلاً فهرست اولین بازی‌ها و برنامه‌هایی را که برای ویژن پرو منتشر می‌شوند، اعلام کرده است که ازجمله می‌توان به دیزنی پلاس، Zoom، اسلک، مایکروسافت آفیس، Keynote و بازی Fruit Ninja اشاره کرد.

قیمت هدست واقعیت مجازی اپل برای نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی از ۳۵۰۰ دلار شروع می‌شود که نسبت‌ به قیمت هدست واقعیت مجازی رقبا ازجمله کوئست ۳ و کوئست پرو خیلی بیشتر است. ویژن پرو از ۲ فوریه (۱۳ بهمن ۱۴۰۲) به‌ دست مشتریان خواهد رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات