اپل چگونه ویژن پرو را در فروشگاه‌ها به‌نمایش می‌گذارد؟

یک‌شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
هدست ویژن پرو اپل / Apple Vision Pro روی میله از نمای جلو
کوپرتینویی‌ها استندهای قرارگیری هدست‌ ویژن پرو در فروشگاه‌های اپل را طراحی کرده‌اند تا مشتریان بتوانند این دستگاه را از تمام زوایا ببینند.
تبلیغات

با نزدیک‌شدن به سال ۲۰۲۴، زمان عرضه‌ی اولین هدست واقعیت مجازی اپل نیز فرامی‌رسد. اپل قول داده است که این هدست در اوایل سال عرضه خواهد شد و شایعات فعلی نشان می‌دهند که ممکن است قبل از مارس (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳) آن را ببینیم.

اپل در حال آماده‌‌شدن برای عرضه‌ی ویژن پرو در فروشگاه‌های خود در ایالات متحده است و فایلی که MacRumors کشف کرده است، برخی از جزئیات چگونگی نمایش هدست اپل را نشان می‌دهد.

طراحی استند ویژن پرو اپل ۱

بر‌اساس تصاویر طراحی‌شده، اپل در حال آماده‌سازی استند جذابی برای هدست است که برای همخوانی با نمایش محصولات دیگر اپل طراحی شده است. استند منحنی ویژن پرو را به‌گونه‌ای در هوا نگه می‌دارد که نمایشگر و بند و سایر اجزا را از همه‌ی زوایا بتوان مشاهده کرد.

طراحی استند ویژن پرو اپل ۲

هدست‌های ویژن پرو به باتری همراه وصل می‌شوند که زیر هدست و در بخش پایینی استند قرار می‌گیرد. بر‌اساس تصاویر، به‌نظر نمی‌رسد اپل سعی کرده باشد باتری را به هر نحوی مخفی کند. استندهای ویژن پرو به‌صورت دو‌به‌دو روی یک تکه موکت قرار داده می‌شوند.

طراحی استند ویژن پرو اپل ۳

اپل برای همه‌ی محصولات خود قسمت‌های اختصاصی آماده می‌کند؛ بنابراین، می‌توانیم انتظار همین رفتار را درقبال ویژن پرو داشته باشیم. نمایندگی‌های اصلی اپل مناطقی را خواهند داشت که مشتریان می‌توانند در آنجا هدست را امتحان کنند؛ اما فروشگاه‌هایی که نمایندگی اصلی نیستند، تنها یک یا دو هدست در‌دسترس دارند و مشخص نیست که آیا نمونه‌کاری ارائه می‌دهند یا خیر.

اپل قصد دارد که کارمندان فروش را در ماه ژانویه (دی و بهمن) به کوپرتینو بیاورد تا آن‌ها را برای آماده‌سازی فروشگاه‌هایشان برای ویژن پرو و چگونگی فروش دستگاه به مشتریان آموزش دهد. ویژن پرو پیچیده‌ترین دستگاه اپل تاکنون است و برای کارکرد صحیح آن به بندهای متناسب با سر هر کاربر نیاز دارد و برخی از مشتریان نیاز به لنز سفارشی دارند.

ممکن است مشتریان برای خرید هدست ویژن پرو لازم باشد تا به فروشگاه اپل مراجعه کنند. براساس گزارش مارک گرمن، افشاگر نام‌آشنای محصولات اپل، خالق گوشی آیفون سفارش‌های را آنلاین می‌پذیرد؛ ولی به‌نظر می‌رسد مشتریان به فروشگاه‌ها هدایت خواهند شد تا یکی از کارمندان اپل بتواند بند سر و مسدودکننده‌ی نور بیرون و لنز سفارشی مناسب را فراهم کند.

اپل قصد دارد که فروش هدست ویژن پرو را ابتدا به مشتریان آمریکایی‌اش عرضه کند و سپس در اواخر سال ۲۰۲۴ دسترسی آن را به کشورهای دیگر گسترش دهد. قیمت هدست واقعیت مجازی اپل ۳٬۵۰۰ دلار تعیین شده است و رقبایی نظیر متا کوئست پرو در بازار دارد. پیش‌بینی می‌شود کمتر از ۴۰۰ هزار دستگاه ویژن پرو در سال آینده فروخته شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات