هدست ویژن پرو اپل نمایشگر ۹۰ هرتز دارد

جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
نمایشگرهای داخلی ویژن پرو اپل / Apple Vision Pro
اپل می‌گوید نرخ نوسازی دو نمایشگر هدست ویژن پرو در حالت عادی ۹۰ هرتز است و در برخی شرایط به ۹۶ هرتز می‌رسد.
تبلیغات

اپل در جریان برگزاری یکی از جلسات WWDC 2023 با حضور توسعه‌دهندگان، اعلام کرد هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو از دو نمایشگر با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز استفاده می‌کند.

دیدن نمایشگرهای ۹۰ تا ۱۲۰ هرتز در گوشی‌های هوشمند و مانیتورهای گیمینگ به اتفاقی معمول تبدیل شده است. این نرخ نوسازی باعث می‌شود نمایشگرها واکنش‌گرایی سریع‌تری داشته باشند و محتواهای بصری را روان‌تر به‌نمایش بگذارند.

اپل به‌غیر از دستگاه‌های حرفه‌ای نظیر آیپد پرو و مک بوک پرو که نمایشگر پروموشن دارند، در تقریبا تمامی محصولات دیگرش از نمایشگر ۶۰ هرتز استفاده می‌کند. تفاوت بین نرخ نوسازی ۶۰ هرتز و ۹۰ هرتز برای نمایشگری که با فاصله‌ی بسیار کم دربرابر چشم شما قرار می‌گیرد، بسیار قابل‌رؤیت است.

اپل می‌گوید نمایشگرهای ویژن پرو می‌توانند به‌صورت خودکار حالت ۹۶ هرتز را نیز فعال کنند. این حالت مخصوص پخش ویدیوهایی است که با نرخ ۲۴ فریم‌برثانیه اجرا می‌شوند. اجرای ویدیوهای ۲۴ فریم‌برثانیه‌ای با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز باعث می‌شود که ویدیو لگ بزند، اما ازآن‌جایی که ۹۶ بر ۲۴ بخش‌پذیر است، کاربر ویدیویی روان مشاهده می‌کند. ویژن پرو افزون‌بر محتواهای استاندارد توانایی اجرای محتواهای HDR را نیز دارد.

ویژن پرو اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل محسوب می‌شود و یکی از گران‌ترین محصولات این شرکت است. بر اساس اعلام اپل،‌ این «کامپیوتر مکان‌مند» اوایل سال ۲۰۲۴ با قیمت ۳٬۴۹۹ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات