سامسونگ با همکاری کوالکام و گوگل روی یک پروژه واقعیت چندجانبه جدیدی کار می‌کند

پنج‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۲
مطالعه 1 دقیقه
واقعیت XR سامسونگ
سامسونگ در انتهای مراسم رونمایی از سری گلکسی اس ۲۳، از همکاری خود با گوگل و کوالکام برای توسعه محصولات واقعیت چندجانبه خبر داد.
تبلیغات

سری گلکسی اس ۲۳ و لپ‌تاپ‌های سری گلکسی بوک ۳ تنها حرف‌های کره‌ای‌ها برای گفتن در مراسم آنپکد ۲۰۲۳ نبودند. سامسونگ طبق عادت و برای به‌رخ کشیدن روابط قوی با مطرح‌ترین غول‌های فناوری، از کار روی پروژه‌ی جدیدی به‌نام «واقعیت توسعه‌یافته» یا XR Reality با همکاری گوگل و کوالکام خبر داد.

اگر با اصطلاح «واقعیت توسعه‌یافته» آشنا نیستید، به فناوری‌های چندجانبه‌ای اشاره دارد که شامل واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی است. اگرچه این غول فناوری از هیچ دستگاهی رونمایی نکرده است، اما این احتمال وجود دارد که مقصود این پروژه نوعی از هدست مانند هدست‌های VR یا AR یا MR باشد.

این‌که دقیقا فناوری جدید مبتنی‌بر چه‌نوعی از گجت یا پوشیدنی‌ خواهد بود هنوز در هاله‌ای از ابهام است و مدیر بخش تجربه موبایل سامسونگ در پاسخ به سوالی از سوی واشنگتن پست می‌گوید که اکوسیستم باید تا حدودی برای عرضه محصول و همچنین برای موفقیت محصول آماده باشد تا این شرکت از اشتباهات رقبا که سخت‌افزارهای مشابه را بدون پشتیبانی قوی عرضه می‌کنند، جلوگیری کند.

با توجه به صحبت‌های مدیرعامل کوالکام و مدیر اجرایی گوگل می‌توان حدس زد که تراشه‌ی محصول آینده توسط کوالکام توسعه داده شده و پلتفرم آن نیز بر پایه نسخه‌‌ای خاص از اندروید مخصوص نمایشگرهای پوشیدنی، توسط گوگل طراحی شود.

مدیر اجرایی گوگل در مورد همکاری با سامسونگ در Google Meet و Wear OS و دستگاه‌های اندرویدی با صفحه‌نمایش بزرگ (تبلت + تاشو) صحبت کرد. وی بر روی ARCore، ناوبری Google Maps Live View و جستجوی بصری Google Lens تاکید کرد و اشاره کرد که چگونه این محصولات پیش درآمدی برای چشم انداز بلندمدت آن‌ها هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات