متا با تصاحب شرکت هلندی Luxexcel، سرمایه‌گذاری در متاورس را افزایش داد

شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
خطرات متاورس
متا شرکتی هلندی تصاحب کرده است که در حوزه‌ی عینک‌های هوشمند واقعیت افزوده تخصص دارد و به زاکربرگ برای دست‌یابی به رؤیاهای متاورس کمک می‌کند.
تبلیغات

بر اساس گزارش ورج، متا از تصاحب یک شرکت هلندی به نام Luxexcel خبر داده است که در حوزه‌ی ساخت لنز برای عینک‌های هوشمند تخصص دارد. متا از طریق تصاحب Luxexcel عملا سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی متاورس را بیشتر کرده است.

متا در بیانیه‌ای می‌گوید: «خوشحالیم که تیم Luxexcel به متا اضافه شده است تا همکاری فعلی بین دو شرکت، عمیق‌تر شود.» هنوز مفاد قرارداد امضاشده بین متا و Luxexcel را نمی‌دانیم.

مدیر ارشد فناوری متا و رئیس تیم Reality Labs چند هفته پیش گفت این شرکت تقریبا نیمی از بودجه‌ی عملیاتی متاورس را به حوزه‌ی واقعیت افزوده اختصاص می‌دهد و بخش دیگر بودجه به ساخت محصولات واقعیت مجازی اختصاص دارد. سرمایه‌گذاری متا روی متاورس در حالی ادامه پیدا می‌کند که پروژه‌ی بزرگ شرکت مارک زاکربرگ در حال ضرر میلیارد دلاری است.

Luxexcel که در سال ۲۰۰۹ بنیان‌گذاری شده می‌گوید که المان‌های لازم برای ایجاد تجربه‌ی واقعیت مجازی را به درون لنزهایی که در محصولاتی مثل پروژکتورها استفاده می‌شوند تزریق می‌کند. این شرکت در سال ۲۰۲۱ با WaveOptics همکاری کرد تا لنز مجهزبه سیستم موج‌بر بسازد. این سیستم متشکل‌از نمایشگری شفاف است که آیتم‌های مجازی را روی تصویر دنیای واقعی ایجاد می‌کند.

با وجود این‌که متا با تمام توان روی عینک واقعیت افزوده‌ی هوشمند کار می‌کند، احتمالا به‌این‌زودی‌ها شاهد عرضه‌ی چنین محصولی نخواهیم بود. مدیر تیم Reality Labs می‌گوید عینک واقعیت افزوده‌ی متا به «سال‌ها پیشرفت» نیاز دارد چون این شرکت به دنبال ساخت دستگاهی است که باریک‌، سبک، سریع و قوی باشد. گفته شده است که اولین نسخه‌ی عینک واقعیت افزوده‌ی متا صرفا برای توسعه‌دهندگان عرضه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات