HTC به‌زودی هدست واقعیت مجازی جدیدی برای رقابت با کوئست پرو متا معرفی می‌کند

دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
هدست واقعیت مجازی HTC
هدست همه‌کاره‌ی جدید اچ‌تی‌سی با هدف تناسب‌اندام، بازی و بهره‌وری طراحی شده است.
تبلیغات

اچ‌تی‌سی درحال برنامه‌ریزی برای معرفی هدست واقعیت مجازی و واقعیت‌ افزوده‌ی جدیدی برای مصرف‌کنندگان عادی است. این شرکت محصول جدید خود را در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ رونمایی خواهد کرد. گفته می‌شود این هدست به قابلیت‌هایی مثل سیستم PassThrough رنگی مجهز شده است که آن را به رقیب مستقیم متا کوئست پرو تبدیل خواهد کرد.

اگرچه هنوز چندهفته تا معرفی رسمی هدست واقعیت مجازی جدید اچ‌تی‌سی باقی مانده، اما این شرکت جزئیاتی را درمورد آن به‌اشتراک گذاشته است. این دستگاه مثل کوئست پرو و مدل‌های قدیمی‌تر هدست‌های شرکت متا به‌طور مستقل کار خواهد کرد. این درحالی است که سایر هدست‌های واقعیت مجازی HTC به اتصال دائمی به رایانه‌های شخصی گیمینگ نیاز دارند. علاوه‌براین گفته می‌شود عمرباتری هدست جدید این شرکت دوبرابر نسب‌به قبل افزایش یافته است و از کنترلرهایی با ۶ درجه‌ حرکت و همچنین سیستم ردیابی حرکات دست پشتیبانی می‌کند.

هدست بعدی اچ‌تی‌سی همچنین به دوربین‌های جلویی و جانبی مجهز خواهد بود که به کاربران اجازه می‌دهد محیط اطراف را به‌صورت کاملاً رنگی مشاهده کرده و علاوه‌براین تجربه‌ی واقعیت ترکیبی بهتری ارائه خواهد داد. مطمئناً اگر قابلیت مشاهده‌ی محیط اطراف به‌طور رنگی در محصول اچ‌تی‌سی با کیفیت بالا ارائه شود، این دستگاه دربرابر کوئست پرو ۱۵۰۰ دلاری متا مزیت مهمی خواهد داشت زیرا ویژگی مذکور در محصول متا، عملکرد خوبی ندارد و تصویر محیط را به‌صورت دانه‌دانه و سیاه‌سفید نمایش می‌دهد. به‌هرحال، هدست واقعیت مجازی جدید اچ‌تی‌سی احتمالاً عملکرد بهتری نسبت به رقبا خواهد داشت و این شرکت وعده داده است قابلیت مشاهده‌ی محیط اطراف روی دستگاه جدید آن، به‌قدری کیفیت خواهد داشت که حتی می‌توان ازطریق آن، متن روی نمایشگر گوشی‌های هوشمند و کامپیوتر را به‌راحتی مطالعه کرد. به‌نوشته‌ی Gizmodo، این محصول همچنین از حسگر تشخیص عمق برای نقشه‌برداری بهتر از محیط اطراف کاربر بهره می‌برد و بدین‌ترتیب المان‌های مجازی با کیفیت و دقت بیشتری به محیط واقعی اضافه خواهند شد.

رندر هدست جدید اچ‌تی‌سی جزئیات دیگری به‌ما ارائه نمی‌دهد. درنگاه اول ظاهر این محصول شباهت زیادی به Vive Flow دارد و شبیه یک عینک بزرگ ایمنی است. اچ‌تی‌سی در اکتبر سال جاری اعلام کرد نسل بعدی هدست واقعیت مجازی آن، از طراحی کامپکت‌ بهره خواهد برد و وزن کم‌تری نسبت به مدل‌های قبلی خواهد داشت.

HTC اطلاعات مربوط به قیمت هدست واقعیت مجازی بعدی خود را در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ اعلام خواهد کرد اما شن یی، مدیر محصولات جهانی این شرکت می‌گوید قصد ندارد با فروش داد‌های کاربران کسب درآمد کند و درنتیجه انتظار می‌رود سخت‌افزار جدید این برند با قیمتی بالاتر از برچسب قیمتی کوئست پرو متا عرضه شود. البته این مورد خبر بسیار خوبی برای طرفداران حریم‌خصوصی است اما می‌تواند بر کاهش میزان فروش آن نیز تأثیر داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات