متا هدست قدرتمند ۱۴۹۹ دلاری Quest Pro را معرفی کرد

چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
متا در Meta Connect 2022 هدست واقعیت مجازی حرفه‌ای و قدرتمند Meta Quest Pro را با قیمت ۱۴۹۹ دلاری و پردازنده‌ی سریع‌ Qualcomm Snapdragon XR+ معرفی کرد.
تبلیغات

در جریان Meta Connect 2022، مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، جدیدترین هدست واقعیت مجازی این شرکت را معرفی کرد. به نظر می‌رسد این محصول ۱۴۹۹ دلاری بیشتر روی ارائه‌ی بهترین تجربه کاربری تمرکز دارد تا داشتن قیمت مناسبی که افراد را به خرید آن ترغیب می‌کند.

به گزارش دیجیتال ترندز، Meta Quest Pro، اولین هدست این شرکت که برای کاربران حرفه‌ای طراحی شده است رسماً معرفی شد. این محصول به‌روزرسانی چشمگیری برای سخت‌افزار قدیمی Quest 2 تلقی می‌شود زیرا متا هنوز هم به آینده‌ای فکر می‌کند که در آن متاورس حرف اول را می‌زند.

صفحه‌نمایش Quest Pro بسیار بهبود یافته و هدست مذکور با اینکه وزن بیشتری دارد، باریک‌تر است. متا ادعا می‌کند این محصول تجربه کاربری راحت‌تر و بهتری ارائه می‌کند. حتی کنترلرهای آن نیز جمع و جورتر به نظر می‌رسند و ظاهر کل سیستم را بهبود می‌بخشند. Quest Pro نه‌تنها از لحاظ ظاهری بهبودیافته، بلکه سخت‌افزار بسیار پیشرفته‌تری نیز دارد.

نمای کناری هدست واقعیت مجازی Meta Quest Pro به همراه دسته

هدست واقعیت مجازی Quest Pro با پردازنده‌ی سریع‌تر Qualcomm Snapdragon XR+، حافظه دو برابر بیشتر ۱۲ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه می‌شود. متا به فروش و پشتیبانی Quest 2 به‌عنوان گزینه‌ای کم‌هزینه برای بازی و رسانه‌های اجتماعی ادامه خواهد داد، درحالی‌که Quest Pro برای کار در نظر گرفته شده است.

این بدان معنا نیست که Quest Pro برای سرگرمی آماده نیست زیرا با همه بازی‌ها و اپ‌های Quest 2 سازگار است. کتابخانه Quest 2 روی Quest Pro نیز کار می‌کند و نیازی به تغییر ندارد. به‌سادگی هر اپ و بازی Quest 2 را در هدست Quest Pro VR دانلود کنید تا از کیفیت تصویر بهتر و احتمالاً عملکرد بهبودیافته لذت ببرید. درضمن کنترلرها و ردیابی دست نیز دقیق‌تر خواهند بود.

Quest Pro دارای برخی ویژگی‌های انحصاری است که در هیچ‌کدام از دیگر هدست‌های Quest یافت نمی‌شود. ردیابی چشم و چهره، آواتار شما را زنده‌تر از همیشه می‌کند و می‌تواند اجازه دهد هنگام معاشرت با دیگران در جلسات VR احساسات بهتر منتقل شود. با این محصول هنگامی که کاربر در دنیای واقعی لبخند می‌زند آواتار آن نیز این کار را انجام می‌دهد، درضمن می‌توان بدون اینکه صورت را به سمت کسی چرخاند با او ارتباط چشمی برقرار کرد. به‌طور کلی تجربه‌ی کار با Quest Pro نسبت به هدست واقعیت مجازی قدیمی‌تر واقع‌گرایانه‌تر خواهد بود.

هدست واقعیت مجازی Meta Quest Pro به همراه دسته

دوربینی که وظیفه‌ی نشان دادن محیط اطراف کاربر را دارد در Quest Pro بسیار بهبود یافته و اکنون نمای رنگارنگی از اتاق واقعی را با وضوح بالاتر نشان می‌دهد. این قابلیت برای محل کار مفید خواهد بود؛ برای مثال، هنگامی که قصد دارید قهوه خود را از روی میز بردارید. بدیهی است که برداشتن هدست برای انجام این کارها تجربه‌ی حضور شما در دنیای متاورس و شرکت در جلسات را مختل می‌کند.

تجربیات واقعیت ترکیبی با Quest Pro جدید متا بسیار بهتر خواهد بود و می‌توان آن را ابزار عالی جدیدی برای توسعه‌دهندگان MR و AR دانست.

همان‌طورکه از نامش می‌توان متوجه شد، Meta Quest Pro برای حرفه‌ای ها در نظر گرفته شده و قیمت بسیار بالاتری نسبت به هدست‌های قبلی Quest دارد. با وجود این هزینه، اگر به هدست واقعیت مجازی قدرتمندتر و راحت‌تری نیاز دارید یا اگر می‌خواهید پیشرفته‌ترین هدست‌های متا را داشته باشید، محصول مذکور انتخاب مناسبی به نظر می‌رسد. Meta Quest Pro در تاریخ ۲۵ اکتبر (۳ آبان) با قیمت ۱۴۹۹ دلار دردسترس قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات